www.artnews.gr

Δευτέρα, 29. Μάιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ Οι τελευταίες εικαστικές προτάσεις στο τέλος της σαιζόν εκτός φουάρ

Οι τελευταίες εικαστικές προτάσεις στο τέλος της σαιζόν εκτός φουάρ

Όλοι προσπαθούν να προλάβουν το τέλος της σαιζόν και επιλέγουν να παρουσιάσουν μια σειρά ατομικών εκθέσεων πριν πιάσουν οι ζέστες. Κορυφαίο όμως εικαστικό γεγονός, όπου παρουσιάζονται συγκεντρωμένες οι δουλειές μιας πλειάδας Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, αποτελεί η Art Athina, που έχει καθιερώσει τον Μάιο ως τον κύριο μήνα για την διοργάνωση.

Όμως και οι διάσπαρτες εκθέσεις ανά την επικράτεια σε μουσεία και γκαλερί δίνουν μια ευκαιρία να δούμε έργα από αίθουσες που δεν συμμετέχουν στη φουάρ.

Τιτάνιουμ

«εδώ στο Νότο» είναι ο τίτλος της έκθεσης της Μαρίας Σταμάτη. Στην τελευταία της δουλειά η ζωγράφος σχολιάζει με χιούμορ και σαρκασμό την καθημερινότητα στην Ελλάδα της κρίσης και τη μοίρα της Ευρώπης. Τον λευκό καμβά έχει αντικαταστήσει η γραβάτα. Η χρήση της λειτουργεί ως λαιμοδέτης, ως λουρί: μία υπενθύμιση ότι το σύστημα κρατάει από το λαιμό όποιον τη φορά.

Αστρολάβος

Ο Γιώργος Παπακαρμέζης παρουσιάζει ένα σύνολο ζωγραφικών έργων μικτής τεχνικής σε καμβά όπου εκκινώντας από τον Άτλαντα-τον μυθικό Τιτάνα που σήκωνε στους ώμους του τον ουρανό και τα έγκατα της γης-ο ζωγράφος μιλάει για το «βάρος» που κουβαλά ο σύγχρονος άνθρωπος. Στην πρώτη της ατομική έκθεση, η Μαριάννα Μαλούχου προσπαθεί να περιγράψει μια διανοητική και συναισθηματική κατάσταση που όλοι έχουμε βιώσει στην ενδιάμεση περίοδο. Το στάδιο δηλαδή κατά τη διάρκεια του οποίου αρχίζει να χάνεται η παιδική αθωότητα.

Εικαστικός Κύκλος

Τη νέα του δουλειά παρουσιάζει ο ζωγράφος Κώστας Σπυριούνης στη γκαλερί του Εικαστικού Κύκλου στην οδό Καρνεάδου. Ο τίτλος της έκθεσης είναι «θάλασσες του πρωϊού». Πρόκειται για λάδια σε λινό των τριών τελευταίων χρόνων. Ο Γιώργος Τουρκοβασίλης σημειώνει σχετικά: «Ο Κώστας Σπυριούνης δημιουργεί αφαίρεση. Είναι μια εσωτερική αφαίρεση εν τω βάθει. Μία αφαίρεση που απογυμνώνει το τοπίο από το στοιχείο του γνωστού και του οικείου, το οποίο ντύνει μία αύρα πνευματική…».

Τελλόγλειο-Θεσσαλονίκη

«Το τοπίο στις συλλογές του Τελλογλείου: θαλασσογραφία, τοπιογραφία, αστικό τοπίο» είναι το θέμα της έκθεσης που παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη. Η συλλογή του Τελλογλείου δίνει τη δυνατότητα μιας γενικής εποπτείας της εξέλιξης της τοπιογραφίας στη νεοελληνική τέχνη ενώ η έκθεση περιλαμβάνει και έργα ξένων καλλιτεχνών από τη συλλογή του Ιδρύματος όπως του Γάλλου ζωγράφου Ραούλ Ντιφί από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Ζουμπουλάκη

«Σχέδια ήχου» είναι ο τίτλος της έκθεσης του Ζάφου Ξαγοράρη. Ο καλλιτέχνης τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει μια σειρά υπαίθριων ηχητικών εγκαταστάσεων και συμμετοχικών δράσεων σε μεγάλες πρωτεύουσες αλλά και μικρά χωριά. Οι εγκαταστάσεις είχαν τους στόχους να μετατρέψουν το ψίθυρο σε θόρυβο, να μειώσουν την εμβέλεια κάποιας πηγής ήχου και να προτρέψουν τη συμμετοχή των περαστικών. Στη γκαλερί παρουσιάζονται τρεις από τις εγκαταστάσεις του καθώς και ζωγραφικά έργα που τις συνοδεύουν.

Παράλληλα, ο Κώστας Χριστόπουλος εκθέτει μία σειρά έργων μικρών διαστάσεων των τελευταίων δύο ετών. Πρόκειται για ετερόκλητες φωτογραφίες από τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο, τίτλους άρθρων, αντίγραφα και τυπώματα.

Bίλα Ροδόπη

Το καλοκαιρινό πρόγραμμα της Βίλας Ροδόπη αρχίζει τον Ιούλιο και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο. Ξεκινάει με ζωγραφική, φωτογραφία και μικρογλυπτική. Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν μεταξύ άλλων είναι: Τάκης Βεκόπουλος, Μάρω Κουρή, Μερόπη Πρέκα, Ελένη Ντίνια Μπούνταλη, Γιάννης Χίου, Τομ Λάστο, Κρίστιαν Μαρμορστάιν. Τον Αύγουστο θα παρουσιασθούν έργα του Κώστα Ευαγγελάτου με την επιμέλεια του Λεοντίου Πετμεζά.

Τον Σεπτέμβριο η Βίλα ολοκληρώνει το πρόγραμμά της με την έκθεση Επτανησίων καλλιτεχνών.

Γκαλερί 7

Η Χλόη Ακριθάκη, κόρη του αείμνηστου Αλέξη Ακριθάκη, εκθέτει μία σειρά φωτογραφιών με τον τίτλο «Διπλή έκθεση». Η ίδια λέει για την δουλειά που παρουσιάζει: «Τον Μάιο του 2013, σε ένα από τα ταξίδια μου στην Ελλάδα έκανα μια βόλτα στο Κολωνάκι και άρχισα να φωτογραφίζω τα άδεια καταστήματα και τις διάφορες πινακίδες και γραφές στους τοίχους. Συνέχισα να φωτογραφίζω κάθε φορά που ερχόμουν στην Αθήνα και γυρνώντας στο εξωτερικό άρχισα να συνδυάζω αυτές τις φωτογραφίες με άλλες από ξέγνοιαστες καλοκαιρινές διακοπές.

Iστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας

Στο πλαίσιο των 25 χρόνων από την Ίδρυση του Μουσείου παρουσιάζεται η περιοδεύουσα έκθεση «Ανθίβολα εκ του ανεσπέρου φωτός», με έργα από τη Συλλογή Βελιμέζη. Η λέξη ανθίβολο σημαίνει το χνάρι, το αποτύπωμα ενός εικαστικά αξιόλογου αρχετύπου. Τα ανθίβολα που παρουσιάζονται προέρχονται από τους Χιονάδες, ένα μικρό χωριό της Ηπείρου.

El.marnerigalerie

«Η επιμονή της άνοιξης» είναι ο τίτλος της έκθεσης της Μαριγώς Κάσση. Μέρος του έργου της παρουσιάζουμε και στο εξώφυλλό μας. Η ίδια λέει γι’ αυτή τη δουλειά: «Τα λουλούδια είναι σύμβολα της ομορφιάς και της άνοιξης. Για μένα είναι επίσης σύμβολο της χαράς, της τρυφερότητας, του εύθραυστου και του εφήμερου…Τώρα, εκατοντάδες χάρτινα λουλούδια αιωρούμενα στο χώρο, αποτελούν τον μοναδικό υλικό της εγκατάστασης μου».

a.antonopoulou.art

Η Νανά Σαχίνη εκθέτει την τελευταία της δουλειά με τον τίτλο: «όλα τα όμορφά μου, αυτά». Στην έκθεση παρουσιάζονται γλυπτά και γλυπτικές εγκαταστάσεις. Ετερόκλητα υλικά, όπως χαλκός, σαπούνια, σατέν υφάσματα, φιλμ από ταινίες, καλάμια, μονωτικά υλικά και άλλα, συντίθενται, δομούνται και αναπτύσσονται μέσα από χειρονομίες τελετουργικές και αυτοσχεδιαστικές με ποικίλους συσχετισμούς κι αναφορές.

Λόλα Νικολάου-Θεσσαλονίκη

«Ο Λόγος του Σταυρού» είναι ο τίτλος της έκθεσης του Νίκου Τριανταφύλλου. Πρόκειται για μία εγκατάσταση όπου δύο κατασκευές, η πυραμιδοειδής, από ξύλο φλαμουριάς υποδέχεται εφτά περίτεχνους μπρούντζινους σταυρούς ενώ η άλλη από μεταλλικό πλέγμα λειτουργεί και αυτή ως υποδοχέας άλλων στοιχείων τελετουργίας. Η εγκατάσταση πλαισιώνεται από σχέδια με μολύβι και χρωματιστά παστέλ πάνω σε χαρτιά διαφόρων μεγεθών. Το κριτικό κείμενο της έκθεσης έχει γράψει η ιστορικός της τέχνης, Θάλεια Στεφανίδου.

Kαλφαγιάν

Ατομική έκθεση πραγματοποιεί ο Δημήτρης Τάταρης. Με βασικά στοιχεία την ακρίβεια και την επιμονή στη λεπτομέρεια τα έργα του μοιάζουν με πολύπλοκα μωσαϊκά εικόνων που αντλούν έμπνευση από την Αναγεννησιακή εικονογραφία, το Μπαρόκ, την ποπ κουλτούρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, από αρχειακό υλικό και λογοτεχνικές πηγές. Στην ατομική του έκθεση περιλαμβάνονται πολύπλοκα σχέδια, ιδιότυπα κολάζ πάνω σε παλιές γκραβούρες καθώς και ένα γλυπτό το οποίο θα ολοκληρωθεί όταν προστεθεί σ’ αυτό το πορτραίτο του…αγοραστή.

Αέναον

Ο Βαγγέλης Πολύζος ξεκίνησε από τα Τζουμέρκα σε ηλικία 13 χρονών με τα τελευταία μπουλούκια των πετράδων της Ηπείρου στα οποία συμμετείχε. Πέρασε από την οικοδομή για να φτάσει στη γλυπτική και το κόσμημα. Η δουλειά του είναι λιτή, δομημένη στέρεα, κομμάτι-κομμάτι, στην οποία μεταφέρει την παράδοση και τον πλούτο της ηπειρώτικης υπαίθρου, αλλά και το πνεύμα της ιδιαίτερης πατρίδας του.

Ελένη Κορωναίου

Την καινούργια του δουλειά παρουσιάζει ο Γιώργος Σαπουντζής. Στα έργα του ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί διάφορα μέσα μπλέκοντας τον ιδιωτικό με το δημόσιο χώρο.

Οι εγκαταστάσεις και οι περφόρμανς του συνδυάζουν στοιχεία από το θέατρο, την ποίηση και τις τελετουργικές πράξεις. Στον πυρήνα των πρότζεκτ του βρίσκονται έργα γλυπτικής με εύκαμπτα υλικά όπως φύλλα και ράβδους αλουμινίου, χρωματιστά υφάσματα, καρφίτσες και κόμπους, σκοινιά και εφημερίδες.

Ελληνοαμερικάνικη Ένωση

Τα καθολικά ξωκλήσια της Σύρου φωτογραφίζει ο γνωστός θεωρητικός και φωτογράφος Πλάτωνας Ριβέλλης. Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται τραβήχτηκαν τη διετία 2010-2012 στην ύπαιθρο της Σύρου με αρχική ιδέα ως προς το θέμα της ιστορικού της τέχνης Μαρίζας Δαλεζίου, η οποία επέλεξε τις εκκλησίες που φωτογραφήθηκαν.

Πολυχώρος Πολιτισμού «Διέλευσις»

«Το ταξίδι» είναι ο τίτλος της έκθεσης της ζωγράφου Ελένης Πολυχρονάτου. Για την Πολυχρονάτου το εφήμερο της ύπαρξης και αέναο του «ταξιδιού» είναι που ορίζουν το ουσιώδες για την καλλιτεχνική έκφραση. Η αείροη κίνηση των πραγμάτων με τις εναλλαγές της παρουσίας και της απώλειας και την μεταστοιχείωση κάθε δυσχέρειας σε γνώση και δράση δίνουν το παλμό στο έργο της.

Έκφραση

Ατομική έκθεση παρουσιάζει ο Σπύρος Κουρσάρης με θέμα «η άλλη μνήμη». Εκτίθενται έργα δισδιάστατα, τρισδιάστατα και μικροκατασκευές που συνθέτουν όλες τις πτυχές της τελευταίας του δουλειάς. Όπως μαρτυρούν οι τίτλοι των έργων του αφετηρία και κοινός τόπος στη δουλειά του είναι βιωμένοι χώροι.

TESVIKIYE SANAT

Ατομική έκθεση ζωγραφικής παρουσιάζει η Μαρία Φιλοπούλου στην Κωνσταντινούπολη στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων από διαφορετικές θεματικές ενότητες της δουλειάς της που δημιουργήθηκαν ειδικά για την παρουσίαση του έργου της στην Κωνσταντινούπολη. Οι χαρακτηριστικοί κολυμβητές που σε μεγάλο βαθμό χρωστούν την έμπνευσή τους στην Αρχαία Ιεράπολη της Τουρκίας, τα παράλια τοπία αλλά και οι πιο πρόσφατοι καταρράκτες αποτελούν το πεδίο μελέτης της ζωγράφου κατά τα τελευταία χρόνια και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη με τον τίτλο «SU» (Νερό).

Συλλογή Οικονόμου

Ο Ρασίντ Τζόνσον παρουσιάζει «τους μαγικούς αριθμούς του» στη Συλλογή Οικονόμου ειδικά σχεδιασμένους για τους χώρους της Συλλογής. Ο καλλιτέχνης εκθέτει μία εγκατάσταση έργων. Στις εγκαταστάσεις του δίνει μορφή επίτοιχων ραφιών πάνω στα οποία αντιπαρατίθενται τυχαία αντικείμενα όπως βιβλία, δίσκοι βινυλίου, φυτά κ.ά.

Fundacao Dom Luis Primeiro, Cascais, Λισαβώνα

«Καθ’ οδόν προς τα στοιχειώδη» παρουσιάζει ο Χρήστος Μποκόρος στην Πορτογαλία μετά την έκθεσή του στο Μουσείο Μπενάκη. Τα στοιχειώδη είναι η πεμπτουσία της έμπνευσης και των καλλιτεχνικών ιδεών του καλλιτέχνη όπως διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια της δημιουργίας του. Τα απλά πράγματα είναι τα απολύτως απαραίτητα για την ζωή του καθημερινού ανθρώπου. Τα έργα είναι φιλοτεχνημένα πάνω σε σανίδες από γέφυρες.

Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης

Παρουσιάζεται η δεύτερη έκθεση της σειράς «Δικαίωμα Αρχείου. Ιστορίες για ασφαλείς καταστροφές, αυθεντικά αντίγραφα, πλαστές βιογραφίες, λογοκλοπές, και πνευματικά δικαιώματα». Η έκθεση έχει τίτλο «Detournements, Τακτικές αιφνιδιασμού». Σκοπός της έκθεσης, που επιμελείται η θεωρητικός της τέχνης, Ελπίδα Καραμπά είναι να αξιοποιήσει το αρχείο του Ινστιτούτου ως ανοιχτή πλατφόρμα παραγωγής σύγχρονης τέχνης και λόγου γύρω από αυτά. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα των Αγγελικής Αυγιτίδου, Σοφίας Ντώνα και Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου.

Πολιτιστικό Ίδρυμα  Ομίλου Πειραιώς-ΑΣΚΤ

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών παρουσιάζουν στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας το εικαστικό πρότζεκτ «Εργοστάσιο Τσαλαπάτα: Παράγοντας Τέχνη». Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί Βατσάκη, Βουβάκη, Δαγκλής, Καζατζίδης, Κατσαμπέρη, Λαλές Κώστας και Πέτρος, Λιτσαρδοπούλου, Λιόντου κ.ά. Τον συντονισμό και την εποπτεία της ομάδας των φοιτητών είχαν οι καθηγητές Τιτίκα Σάλλα, Άγγελος Αντωνόπουλος, Μιχάλης Μανουσάκης και Βασίλης Βλασταράς.

Donopoulos Ifa

O Bασίλης Πούλιος διαμορφώνει μια ψυχολογική ενδοσκόπηση της ατομικής ταυτότητας μέσα στο περιβάλλον του κοινωνικού παρεμβατισμού σε μια σειρά έργων σε χαρτί. Αποκαλύπτει την αυταπάτη που γεννά η ανθρώπινη άμυνα απέναντι σε φοβίες και αδυναμίες απωθημένες από τη συνείδηση. 

ΜΙΕΤ

Γαλάνης και κριτικά εδέσματα

Το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας παρουσιάζει την έκθεση Δημήτρης Γαλάνης, τα εικονογραφημένα βιβλία. Για την έκθεση το ΜΙΕΤ συνεργάζεται με την Alpha Bank.

Στο Μέγαρο Εϋνάρδου θα φιλοξενηθούν εκθέματα που προέκυψαν από μία πεντάχρονη έρευνα των διοργανωτών στα αποκτήματα των οποίων βασίζεται και το κύριο μέρος της έκθεσης. Εκτός από τις συλλογές τους αξιοποιήθηκαν και τεκμήρια από το Μουσείο της Μονμάρτης στο Παρίσι. Εκεί βρέθηκαν στοιχεία που συνδέονται με την παραγωγή των εντύπων, προσχέδια, μακέτες, πλάκες χαρακτικής, αλληλογραφία και σημειώσεις. Το ΜΙΕΤ έχει εκδώσει σχετικό κατάλογο, στον οποίο γράφουν οι Ειρήνη Οράτη, Άγγελος Δρακογιώργος και Γιώργος Ματθιόπουλος. Μαζί με τα εισαγωγικά κείμενα στην έκδοση συμπεριλαμβάνεται ένας αναλυτικός κατάλογος των εικονογραφημένων βιβλίων του Γαλάνη από το 1904-1962.

Στο Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ στην Αθήνα φιλοξενείται η έκθεση «Τσιτσιριστά». Πρόκειται για 43 είδη φυτών, αποξηραμένων, ανθοφορούντων ή και όχι, σε 65 πίνακες που παρουσιάζονται σε συνεργασία με το Σύλλογο Κουρουτιανών Αθήνας. Στόχος της έκθεσης είναι η ανάδειξη και διάσωση των ιδιαιτεροτήτων της Κρήτης στην παρασκευή εδεσμάτων σε μαγειρευτά, λαδερά, τσιγαριαστά, τα λεγόμενα τσιτσιριστά ή τιτσιρόλια με κρέας ή σκέτα σε χορτόπιτες ή λαχανόπιτες.

Αθήνα

Θαλασσινά τοπία από τις συλλογές της ΑΣΚΤ στο «Αβέρωφ»

Στο εμβληματικό Μουσείο Αβέρωφ, το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού που έγραψε ιστορία ,φιλοξενούνται 19 έργα Ελλήνων καλλιτεχνών από τις συλλογές της ΑΣΚΤ. Πρόκειται για έργα των Μιχάλη Οικονόμου, Βάλια Σεμερτζίδη, Πολύκλειτου Ρέγγου, Σωτήρη Σόρογκα, Αλέκου Φασιανού, Κυριάκου Κατζουράκη, Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, Νίκου Παραλή, Ιωάννη Γιαζή, Καίτης Μαυροκεφάλου, Δημήτρη Μπραέσσα, Κωνσταντίνου Σοφιανόπουλου, Δημήτρη Γιολδάση, Πέπης Σβορώνου Κοκκινίδου, και Δημοσθένη Κοκκινίδη. Συντονιστής της έκθεσης είναι ο επίκουρος καθηγητής της ΑΣΚΤ, Γιάννης Σκαλτσάς. Κάποια από τα έργα της έκθεσης είναι σπουδαστικές μελέτες των ζωγράφων όταν ήταν φοιτητές της ΑΣΚΤ.

Η έκθεση θα λειτουργήσει μέχρι τις 10 Οκτωβρίου 2014.

Συλλογή Σωτήρη Φέλιου

Την προσωπική Νέκυια του Χρόνη Μπότσογλου εκθέτει στο χώρο που διαθέτει ο Σωτήρης Φέλιος στη Φωκίονος Νέγρη.

Ένα έργο ενιαίο, πολύπτυχο και αδιαίρετο εμπνευσμένο από τους οικείους νεκρούς, μια εικαστική δηλαδή μελέτη του καλλιτέχνη γύρω από τη μνήμη. Το έργο αποτελείται από είκοσι έξι πίνακες μεγάλων διαστάσεων που φιλοτεχνήθηκαν από το 1993-2000 και αποτελεί μέρος της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου.

Ο τίτλος «Νέκυια» αναφέρεται στην ενδέκατη ραψωδία της ομηρικής Οδύσσειας. Εκεί περιγράφεται η κάθοδος του Οδυσσέα στον Άδη και η συνομιλία με τις σκιές των πεθαμένων. «Χρησιμοποίησα τον αρχέτυπο ομηρικό μύθο που ανήκει σ’ ολόκληρη την ανθρωπότητα σαν ένα στοιχείο της κοινωνικής μνήμης, προσπαθώντας να καταλάβω τον αυθαίρετο τρόπο κατοικώ αυτόν τον μύθο. Κράτησα σα δομικό στοιχείο της σύνθεσης, τον βασικό διαχωρισμό σε χορό των ανδρών και σε χορό των γυναικών. Μερικά από τα πρόσωπα που εικονίζονται έχουν αναφορά σε ομηρικούς ήρωες, άλλα όχι. Θα μπορούσα λοιπόν να παραδεχτώ ότι φιλοδοξώ αυτό το έργο να είναι ένα εικαστικό δοκίμιο πάνω στη μνήμη» γράφει ο Μπότσογλου.

Alpha Bank

Με αφορμή τα νομίσματα

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης φιλοξενείται η έκθεση «Η Ευρώπη της Ελλάδος. Αποικίες και νομίσματα από τη συλλογή της Alpha Bank». To θέμα της έκθεσης σχετίζεται με τον ελληνικό αποικισμό, τη διάδοση και τη χρήση του νομίσματος, του βασικού συναλλακτικού μέσου στην Ευρώπη. Οι ελληνικές αποικίες που ιδρύθηκαν από τον Β Αποικισμό στις σημερινές χώρες Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Αλβανία, Ουκρανία, Ρουμανία και Βουλγαρία διαμόρφωσαν τον πολιτισμό της Ευρώπης και διέδωσαν τη χρήση του νομίσματος στον κυρίως ελλαδικό χώρο, όπου χρησιμοποιούνταν ήδη από τις αρχές του 6ου αιώνα π.Χ.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 121 νομίσματα των Ελληνικών αποικιών εκ των οποίων 116 ανήκουν στη συλλογή της τράπεζας, 3 στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών και 2 σε Ιδιωτική Συλλογή. Τα νομίσματα πλαισιώνονται από 61 μοναδικά αρχαία αντικείμενα προϊόντα εργαστηρίων των ελληνικών αποικιών.

Η Alpha Bank με το ίδιο θέμα εξέδωσε ένα βιβλίο, που την γενική του επιμέλεια είχε η Δήμητρα Τσαγκάρη. Ο κατάλογος περιλαμβάνει πρωτότυπες φωτογραφίες των αποικιών, 53 αρχαία αντικείμενα από 5 Μουσεία της Ελλάδος και 5 του εξωτερικού καθώς και 93 αρχαία νομίσματα από τη συλλογή της Τράπεζας.