www.artnews.gr

Πέμπτη, 27. Απρίλιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ Η αέναη παρουσία των εικαστικών δημιουργών

Η αέναη παρουσία των εικαστικών δημιουργών

Στο καταχείμωνο αλλά και την αρχή της άνοιξης οι αίθουσες τέχνης φιλοξενούν πολλές και καλές ατομικές εκθέσεις. Μέσα από την περιορισμένη επιλογή μας σας καλούμε να τις ανακαλύψετε.

Eικαστικές Αναζητήσεις

Η Πένυ Κωνσταντίνου παρουσιάζει την ατομική της έκθεση με τίτλο «Διάλογος». Η ζωγράφος αποτυπώνει στα έργα της διαλόγους, μέσα από σύγχρονες εικόνες προερχόμενες από την τέχνη των δρόμων έως την ποπ κουλτούρα. Η ιστορικός τέχνης Ελένη Ζυμαράκη Τζώρτζη σημειώνει: «Οι χωροχρονικές συνθέσεις της Πένυς Κωνσταντίνου, αυτά τα αινιγματικά κολλάζ με την παιγνιώδη όψη και το δυσμέτρητο βάθος είναι έντιμο αποτέλεσμα της προσωπικής της αναμέτρησης με τα φαντάσματα της ανθρώπινης ύπαρξης». (Από τις 4 Μαρτίου-4 Απριλίου 2015).

Tεχνοχώρος

«Αόρατη ασάλευτη παρουσία» είναι ο τίτλος της ομαδικής έκθεσης που παρουσιάζεται στον Τεχνοχώρο με την συμμετοχή των καλλιτεχνών Αφροδίτης Γκρίζη, Ειρήνης Μνατσακανιάν και Άννας Μαρίας Σμυρνάκη που έχουν ως καλεσμένο τον Χάρη Κοντοσφύρη.

Η Αφροδίτη Γκρίζη επεξεργάζεται το μετάξι με εκρήξεις χρωμάτων αλλά και λεπτές αποχρώσεις που δημιουργούν δύο ζωγραφικά επίπεδα  τα οποία αλληλεπιδρούν μέσω του φωτός. Η Ειρήνη Μνατσακανιάν μέσα από τη ζωγραφική και τη χαρακτική αποτυπώνει σκιές του παρελθόντος, αναδιαμορφώνοντας τις σχέσεις στο παρόν. Η Άννα Μαρία Σμυρνάκη, ζωγραφίζοντας με ακουαρέλα, σινική μελάνη και μολύβια πάνω στο λευκό χαρτί, αποτυπώνει στιγμές της ύπαρξής της.

(Μέχρι τις 7 Μαρτίου 2015).

Αργώ

Ο ζωγράφος Μάρκος Βενιός παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά σε μια έκθεση που φέρει τον τίτλο «Αλκυονίδες ημέρες». Ο καλλιτέχνης έχοντας πάντα επίκεντρο το αγαπημένο του νησί και τόπο καταγωγής του, τη Φολέγανδρο, εκθέτει μια σειρά ακουαρέλες του τελευταίου χρόνου. Εμπνέεται από την ελληνική φύση προσφέροντας μια σειρά από ολοζώντανα αγριολούλουδα του νησιού.

(Μέχρι τις 14 Μαρτίου 2015).

Λόλα Νικολάου-Θεσσαλονίκη

«Τα Κάτοπτρα και Άλλα» είναι το θέμα της κοινής έκθεσης των Γιώργου Τσακίρη και Φώτη Μανδατζή. Το κάτοπτρο, μέσο οικείο, αλλά ταυτόχρονα απόμακρο, ένα μέσο προβληματισμού και οριοθέτησης για την ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου, κατά βάση είναι ο μίμος του «εαυτού μας» ή του αντικειμένου που απεικονίζεται σ’ αυτόν. Στα έργα των δύο καλλιτεχνών γίνεται χρήση του κατόπτρου κάτω από μία νέα οπτική γωνία, για την οριοθέτηση του εσωτερικού και του εξωτερικού. Καθρέπτες, φωτιστικά, ηλεκτρικές λάμπες, πέτρες, κομμένοι κορμοί, μυθικά σύμβολα, έτοιμα αντικείμενα συνυπάρχουν στα έργα που δημιουργούν οι δύο καλλιτέχνες μαζί. (Μέχρι τις 7 Μαρτίου 2015).

Ζουμπουλάκη

Το θέμα των ορίων διαπραγματεύεται στην έκθεσή της η Ηώ Αγγελή. Πρόκειται για μια τοπογραφία ορίων, πολλές φορές αδιόρατων, αφανών που συνθέτουν ένα καινούργιο τοπίο, αυτό που δημιουργείται από τον ιστό που υφαίνουν οι προσδιορισμοί του «ορίζω και περιορίζω». Είναι μια χαρτογράφηση από σημάδια στο έδαφος, σημαδούρες στο νερό, σκηνές σε κατοικημένες περιοχές. (Μέχρι τις 14 Μαρτίου 2015).

Ελληνοαμερικανική Ένωση

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και ο «Φωτογραφικός Κύκλος» τον οποίο διευθύνει ο φωτογράφος και θεωρητικός Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζουν την πέμπτη έκθεση από τη σειρά που τιτλοφορείται «Φωτογραφικά Ζεύγη», στην οποία συμμετέχουν η Νανά Καραμαγκιώλη και ο Χρήστος Κοψαχείλης. Οι δύο τους σ’ αυτήν την έκθεση εκθέτουν έργα που φέρουν το ιδιαίτερο στίγμα του χρόνου, ο οποίος υπογραμμίζει τις ομοιότητες και τις διαφορές μιας κοινής και παράλληλης πορείας. Τους συνδέει  η μακρόχρονη σχέση τους με τον «Φωτογραφικό Κύκλο» η μακρόχρονη φιλία τους και η κοινή φωτογραφική τους μέθοδος. (Μέχρι τις 14 Μαρτίου 2015).

Σκουφά

Ατομική έκθεση ζωγραφικής πραγματοποιεί ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης Γιώργος Κουβάκις στην Αθήνα με τον τίτλο «Lud». Ο τίτλος προέρχεται από την λατινική λέξη «Ludus» που σημαίνει παιχνίδι. Η μαγιά της έκθεσης, όπως αναφέρει ο ζωγράφος, είναι οι μικρές ζωγραφιές που σχεδιάζει παίζοντας με το μολύβι σε απρόσμενες στιγμές της καθημερινότητάς του. Τα έργα που παρουσιάζει είναι αποτέλεσμα συνεχούς επεξεργασίας αυτών των αρχικών παιγνίων-σχεδίων, μέσω της οποίας προκύπτουν σχήματα και σχεδιαστικοί συνδυασμοί που παραπέμπουν σε αυτόνομες γλυπτικές φόρμες.

(Μέχρι τις 7 Μαρτίου 2015).

Alma-Τρίκαλα

«Η Ερειποφιλία και ο Μάτριξ Κόσμος» του καλλιτεχνικού δίδυμου Kalos&Klio είναι η έκθεση που φιλοξενεί η γκαλερί Άλμα στα Τρίκαλα. Το καλλιτεχνικό δίδυμο είναι γνωστό μέσα από την μακροχρόνια εξερεύνηση και τη συστηματική χαρτογράφηση των πιο σκοτεινών περιοχών του κυβερνοχώρου, ενός χώρου που ολοένα και περισσότερο αλλάζει και διογκώνεται. Στην έκθεση, οι δύο καλλιτέχνες εκθέτουν ένα μέρος από τα πιο ώριμα έργα τους, μερικά από τα οποία εξέθεσαν πρόσφατα στη διεθνή έκθεση «Berliner Liste 2014». Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται  ασημοτυπίες από την νέα σειρά «Artificialia», καθώς και χρυσοτυπίες από τη σειρά «Ruinophillia».

Επίσης εκτίθεται και το έργο «Βabylon» που έχει λάβει τη διεθνή διάκριση ψηφιακής τέχνης «Lumen Prize 2013».(Μέχρι τις 31 Μαρτίου 2015).

Εξάλλου οι δύο καλλιτέχνες στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος «Πεδίο Δράσης Κόδρα 2014» εκθέτουν με θέμα «Βίαιο Μετάξι: Πένθιμα Πέπλα ως Αντικείμενα Μνήμης» με την επιμέλεια του Παναγή Κουτσοκώστα μέχρι τις 31 Μαρτίου 2015 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Morfi-Λεμεσός

Η περιοδεύουσα έκθεση του Βασίλη Καρακατσάνη «Αστικές Λεπτομέρειες 2011-2014» παρουσιάζεται στην Κύπρο. Η ιστορικός της τέχνης Ανθή Αργυρίου γράφει γι’ αυτήν τη δουλειά: «Στα κολάζ και τα ζωγραφικά του έργα τα έντονα χρωματικά πεδία που αποτελούν το φόντο μιας λαμπερής κοινωνικής ζωής κυριαρχούν καθώς συνδιαλέγονται με αντικείμενα που συχνά απεικονίζει στην εικαστική του επιφάνεια: γόβες, καρέκλες, τσαγερά και ποτήρια, όλα φετίχ ενός κοινωνικού status που έγινε στόχος και νόημα για ολόκληρες γενιές». (Μέχρι τις 14 Μαρτίου 2015).

Φωκίωνος 16

Ο γνωστός ζωγράφος Γιώργος Λαζόγκας παρουσιάζει 25 έργα που φιλοτέχνησε από το 1983-93 που ανήκουν στη Συλλογή του Χρίστου Χριστοφή.Τα έργα εκτίθενται για πρώτη φορά στο σύνολό τους και ανήκουν κυρίως στις σειρές Γυναικείο Γυμνό, Πολεμιστές, Ιλιάδα-Οδύσσεια. Για τον Γιώργο Λαζόγκα το σχέδιο είναι η τιμιότητα της τέχνης και πάντοτε το αντιμετώπιζε ως αυτόνομο έργο. Ο ίδιος είχε δηλώσει: «Το σχέδιο ήταν και είναι μία διαρκής εμμονή. Δεν αποτελεί απλώς αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου, αλλά είναι άμεσα δεμένο με την προσωπική μου ιστορία, τα βιώματά μου και τις διαμαρτυρίες μου ή ακόμη και ζητήματα πολύ προσωπικά». (Μέχρι την 1η Μαρτίου 2015).

a.antonopoulou.art

«Τοίχοι της πόλης» είναι ο τίτλος της πρώτης έκθεσης ενός αφιερώματος που οργανώνει η γκαλερί της Αγγελικής Αντωνοπούλου για τα έντεκα χρόνια από τον θάνατο του γνωστού καλλιτέχνη της γενιάς του '60 Νίκου Κεσσανλή. Η δεύτερη έκθεση θα ακολουθήσει λίγο αργότερα με τον τίτλο «Οι φίλοι». Ο Κεσσανλής ήταν μια έντονη προσωπικότητα που ενθάρρυνε την καλλιτεχνική έρευνα, τον πειραματισμό, τη συνεργασία και την κοινωνική διάσταση της τέχνης. «Στους τοίχους της πόλης» ο Κεσσανλής έρχεται με βίαιες χειρονομίες να ανιχνεύσει τη νέα μητροπολιτική συνθήκη που προσδίδει  στις εκτεταμένες επιφάνειες των πόλεων έναν απροσδόκητο χαρακτήρα. Στη δεύτερη έκθεση που θα παρουσιαστεί και η οποία φέρει το τίτλο «Οι φίλοι», ανήκουν τα έργα με την τεχνική που ο Γάλλος τεχνοκριτικός Πιερ Ρεστανί ονόμασε mec art: στην ουσία τις φαντασμαγορίες της ταυτότητας, τις σκιές και τις απαθανατίσεις των φίλων του. Το πρώτο μέρος του αφιερώματος θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαρτίου 2015.

Polis Art Café

Στο αίθριο της Στοάς του Βιβλίου ο Κώστας Ευαγγελάτος εκθέτει εικαστικά έργα και εκδόσεις τέχνης και λογοτεχνίας. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα με μορφές και σύμβολα που αναδύονται οπτικά με παστόζο χρώμα σε καμβά, χαρτόνι και ύφασμα και σε ξύλινες αλίκτυπες επιφάνειες και φόρμες στον χώρο με σινική μελάνη, στυλό και ακρυλικό καθώς και συνθέσεις  με μικτές τεχνικές. Παράλληλα θα εκτίθενται κατάλογοι τέχνης με έργα του, βιβλία του με ποιήματα, σχέδια και δοκίμια καθώς και η συλλεκτική σειρά των εικαστικών ημερολογίων του Art-Est από το 2008 μέχρι και φέτος. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα διοργανωθεί περφόρμανς με τη συνεργασία του Lydia Lithos dancetheatre της Φένιας Αποστόλου. (Μέχρι τις 10 Μαρτίου 20-15).

Ίδρυμα Ευγενίδου

Η έκθεση «Μεταξύ Ουρανού και Γης» του Φάνη Ματσόπουλου που τελεί υπό την αιγίδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών περιλαμβάνει 50  φωτογραφικά έργα. Νυκτερινές λήψεις από αρχαιολογικούς χώρους, οι οποίες απεικονίζουν τα αρχαία και νεότερα μνημεία με αστρικές τροχιές και τη Γαλαξιακή ζώνη, αστρονομικά αντικείμενα βαθέως ουρανού που ελήφθησαν με διάφορα τηλεσκόπια, νυχτερινά τοπία καθώς και αστρονομικά όργανα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Η έκθεση είναι δομημένη σε τρία μέρη. Το πρώτο περιλαμβάνει καθαρά αστρονομικές εικόνες και εικόνες βαθέως ουρανού, ληφθείσες με τη χρήση διαφόρων τηλεσκοπίων, το δεύτερο καλλιτεχνικές φωτογραφίες με θέμα μνημεία και τοπία κάτω από τον νυχτερινό ουρανό και το τρίτο αστρονομικά όργανα και χώρους του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Η φωτογραφική απεικόνιση του έναστρου ουρανού από τον Φάνη Ματσόπουλο ακροβατεί ανάμεσα στην Επιστήμη και την Τέχνη. (Μέχρι 30 Απριλίου 2015).

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

«Mare Mineralis» είναι ο τίτλος της τελευταίας δουλειάς της ζωγράφου Ειρήνης Ηλιοπούλου η οποία εστιάζει στη θεματογραφία των βράχων. Η έκθεση αποτελείται από έξι ακουαρέλες μεγάλου μεγέθους και 14 έργα μικρότερων διαστάσεων. Σους περισσότερους απ’ αυτούς τους πίνακες η ζωγράφος δεν ατενίζει ένα θαλασσινό τοπίο από την ακτή, αλλά εξετάζει μικροσκοπικά νησάκια εκ του σύνεγγυς και από το ύψος των ματιών. Όπως εξηγεί και η ίδια, πριν δύο χρόνια ένιωσε την ανάγκη για μια αλλαγή από τα χρόνια της «αφήγησης» και αποφάσισε να εργαστεί με πιο άμεσο ύφος, γι’ αυτό στράφηκε στον κόσμο των πτερωμάτων.  ( Από τις 12 Μαρτίου-18 Απριλίου 2015).

Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας

Την πρώτη έκθεση ζωγραφικής πραγματοποιεί ο Λαρισαίος γλύπτης Χρήστος Σαμαράς με τον τίτλο «Σιωπηλά τοπία-Σιωπηλοί Χώροι». Η ιστορικός τέχνης Συραγώ Τσιάρα σημειώνει: «Βαθύτερες οικολογικές και κοινωνικές ανησυχίες συνθέτουν το υλικό και θεματικό υπόστρωμα του έργου του Χρήσου Σαμαρά. Η επισφαλής σχέση του σημερινού ανθρώπου με το αστικό τοπίο, τη φύση και τον διαταραγμένο ψυχισμό του διατρέχει τον κύριο όγκο της δουλειάς». (Μέχρι 8 Μαρτίου 2015).

Art πρίσμα-Πειραιάς

Η ζωγράφος Δέσποινα Τσάκνη εκθέτει μια νέα σειρά σχεδίων της με τον τίτλο «Μικρές ασημαντότητες». Η ίδια λέει: «Με αφέλεια αντιπαλεύουμε ανάμεσα στο φυσικό και το φτιαχτό, στο απλό και το σύνθετο, το λίγο και το πολύπλοκο. Η τέχνη στον ανατολικό κόσμο επικεντρώνεται στη χάρη της καλλιγραφίας, στη δύναμη της χειρονομίας και στο βάρος του νοήματος. Η ζωγραφική στον δυτικό κόσμο μπορεί να έχει στερηθεί αυτή τη φυσικότητα, όμως στη θέση της έχει τοποθετήσει την προσωπική έκφραση του καλλιτέχνη  που   στο κέντρο της παραμένει πάντα η γραφή-χειρονομία που αποδίδεται ως εικόνα, ως δομή, ως σύνδεση και κυρίως ως νόημα. (Μέχρι τις 8 Μαρτίου 2015).

Μέδουσα

Η Έλλη Κουτσουκέλλη παρουσιάζει 30 έργα με μελάνι σε χαρτί μεγάλων διαστάσεων και με θεματική αφετηρία όψεις και εσωτερικά ιστορικών κτιρίων. Την επιμέλεια της έκθεσης και του εντύπου έχει κάνει η ιστορικός της τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα. Το μελάνι στα έργα αυτά χρησιμοποιείται με το βάρος του λαδιού, σε συμπαγείς πάστες που αναδεικνύουν τα ίχνη μια χειρονομιακής ζωγραφικής. Το άσπρο του χαρτιού, το μοναδικό φόντο των συνθέσεων αυτών υποδέχεται ένα απόλυτο φως που μπαινοβγαίνει αμείλικτο στα χαλάσματα ναών και σπιτιών και τα εξαϋλώνει προβάλλοντας στις μαύρες επιφάνειές τους τη δύναμη μιας μετέωρης ομορφιάς. (Μέχρι τις 7 Μαρτίου 2015).

Καλφαγιάν

Την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα του γνωστού Αλβανού ζωγράφου Άντριαν Πάτσι παρουσιάζει η γκαλερί Καλφαγιάν με νέα έργα τα οποία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την έκθεση. Κεντρικό σημείο της εγκατάστασης μεγάλων διαστάσεων με τον τίτλο «Names» είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα μεγάλος αριθμός Αλβανών μεταναστών άλλαξαν το πραγματικό τους όνομα και το αντικατέστησαν με ελληνικό. Το έργο διατηρεί ουδέτερη στάση απέναντι στα ηθικό-κοινωνικά θέματα που συνεπάγεται ένα τέτοιο φαινόμενο. «Βασικός στόχος μου», λέει ο καλλιτέχνης, «είναι να μετατρέψω την γκαλερί σε ένα είδος «γραφείου υπηρεσίας» που καλεί όσους άλλαξαν το όνομά τους να γράψουν το αρχικό τους όνομα σε ένα φύλλο χαρτί». Το έργο  διαπραγματεύεται καίρια θέματα στην εικαστική πρακτική του καλλιτέχνη όπως αυτά της μετανάστευσης, εκτόπισης και αποσύνδεσης, πολιτιστικής και εθνικής ταυτότητας. Στην έκθεση επίσης προβάλλεται και το φίλμ του ίδιου με τον τίτλο «The Guardians» που αποτελεί μία σπουδή στη σχέση μεταξύ παιδικής ηλικίας και θανάτου. ( (Μέχρι τις 28 Μαρτίου 2015).

Αστρολάβος

Την τέταρτη ατομική έκθεση ζωγραφικής πραγματοποιεί ο Νίκος Κρανάκης. Πρόκειται για μια σειρά έργων, κυρίως μεγάλων διαστάσεων, μεικτής τεχνικής σε καμβά, ακρυλικά, μελάνια, λάδια που οδηγούν στον χώρο και τον χρόνο, πότε στο παρελθόν, πότε στο μέλλον και πότε στο παρόν. Δουλεύοντας με διαφορετικά υλικά και  χρησιμοποιώντας πλούσια χρωματική γκάμα, ο ζωγράφος κατορθώνει να παρουσιάσει στο θεατή φανταστικούς κόσμους που άλλοτε θυμίζουν μυθιστορήματα ή ταινίες επιστημονικής φαντασίας και άλλοτε τάσεις και ρεύματα από την ιστορία της τέχνης. (Μέχρι τις 14 Μαρτίου 2015).

Α-Δ

Την τελευταία του ατομική έκθεση παρουσιάζει ο Χρήστος Χαρίσης. Η έκθεση είναι μια ζωγραφική εγκατάσταση αποτελούμενη από τρία ζωγραφικά έργα και ένα βίντεο. Με αυτή τη δουλειά ο καλλιτέχνης αποκαλύπτει τους πιο μύχιους φόβους του. Διαπραγματεύεται τη δυσκολία του να συμβαδίσει με τη ροή του χρόνου και να ανταπεξέλθει στις αυξανόμενες απαιτήσεις μιας διαρκούς ενηλικίωσης. Μιας ενηλικίωσης που ενέχει αδιαπραγμάτευτα την ανησυχία για το άγνωστο, την αγωνία για το αβέβαιο μέλλον και ακόμη το φόβο του θανάτου. Από αυτούς ακριβώς τους φόβους ξεπηδά η αδιάλειπτη ανάγκη ενός καταφυγίου. (Μέχρι τις 7 Μαρτίου 2015).

Nitra

Την τελευταία ενότητα του πρότζεκτ «Σε αναζήτηση του ερωτήματος» παρουσιάζει ο Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος με τίτλο «Εφαρμοσμένα υψόμετρα».  Πρόκειται για ένα συνεργατικό πρότζεκτ σε εξέλιξη που ξεκίνησε στο Μπέργκεν της Νορβηγίας το 2013. Η έκθεση περιλαμβάνει μία εγκατάσταση 20 μέτρων ενός πανοραμικού τοπίου που είναι αποτέλεσμα ανασύνθεσης 500 φωτογραφιών από την ευρύτερη περιοχή της Νορβηγίας.Το ψηφιακό αρχείο έχει επεξεργασθεί ο φωτογράφος  Γ. Μπουλασίδης και εκτυπώθηκε με UV Inject σε επιζωγραφισμένα πλακάκια λινόλεουμ. (Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2015).

Can Christina Andrοulidaki

Στον νέο κύκλο της δουλειάς του ο Μανώλης Δασκαλάκης Λεμός χρησιμοποιεί υλικά και οπτικές εικόνες από την κουλτούρα του καπιταλισμού για να δημιουργήσει μια σειρά έργων  που μιλούν για το όνειρο του απρόσμενου και γρήγορου πλούτου, την αποτυχία της μοντερνιστικής ουτοπίας και το μύθο του El Dorado. Συνεχίζοντας την έρευνά του μέσα από οικογενειακές αφηγήσεις ο καλλιτέχνης εκθέτει μία μεγάλη γλυπτική εγκατάσταση με αργό πετρέλαιο εμπνευσμένη από τα σχέδια του Μάλεβιτς, μία εγκατάσταση από νέον και μία σειρά ζωγραφικών έργων. (Μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2015).

Σπίτι της Κύπρου

Το Σπίτι της Κύπρου φιλοξενεί στο πλαίσιο του εικαστικού του προγράμματος την έκθεση «EX CHANGE: RISK» με τη συμμετοχή 13 καλλιτεχνών από την Αυστρία, την Κύπρο και την Ελλάδα. Την έκθεση έχει επιμεληθεί η ιστορικός της τέχνης Εύα Κέκου. Σ’ ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον η ανταλλαγή-όπως παραπέμπει και ο τίτλος της έκθεσης-αποτελεί βασική προϋπόθεση επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων. Οι καλλιτέχνες προσεγγίζουν τα εσωτερικά δρώμενα και την ιστορική διαδρομή της κάθε χώρας με κριτικό βλέμμα, αλλά παράλληλα με εξωστρεφή διάθεση, αποδεχόμενοι την ανάγκη για αλλαγή. (Μέχρι τις 6 Μαρτίου 2015).  

Έκφραση-γιάννα γραμματοπούλου

Mέχρι τις 14 Μαρτίου 2015 διαρκεί η έκθεση του Μιχάλη Μανουσάκη στη γκαλερί της Γιάννας Γραμματοπούλου. Ο Μιχάλης Μανουσάκης συνεχίζοντας να ταξιδεύει στα προσωπικά του μονοπάτια για άλλη μια φορά μας ζωγραφίζει ιστορίες υπαινικτικές, σκαλίζοντας σε ξύλινες επιφάνεις και κρατώντας ίχνη πάνω σε χαρτιά με κάρβουνο. Την έκθεση συνοδεύει ένα κείμενο του Μιχάλη Μανουσάκη από το οποίο αναφέρουμε ένα απόσπασμα: «Τις νύχτες ο πατέρας, μας έλεγε ιστορίες για την πόλη μας, τα Χανιά. Όχι παραμύθια, ιστορίες αληθινές που έζησε και τις θυμόταν καθάριες και τις ιστορούσε στωικά και γαλήνια και ‘μεις με κλειστά μάτια βυθιζόμασταν στους ίσκιους των ηρώων του, τους ορίζοντες των ελπίδων του και τις μυρωδιές των περασμάτων του ανάμεσα σε πορτοκαλιές, δάφνες, φασκόμηλα, μαλοτήρες και θυμάρια».

Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης

Μέχρι τις 28 Μαρτίου 2015 παρουσιάζεται στο ΜΙΕΤ η έκθεση «Άθως/Τα χρώματα της πίστης» του Στράτου Καλαφάτη. Πρόκειται για φωτογραφικές απεικονίσεις από την Αθωνική Πολιτεία οι οποίες χρειάστηκαν εικοσιπέντε επισκέψεις και ένα σύνολο διακοσίων ημερών  για να παρουσιασθεί μια σύγχρονη εκδοχή για το τοπίο και τους ανθρώπους σε αυτόν τον ιδιαίτερο χώρο.