www.artnews.gr

Σάββατο, 25. Μάρτιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η φουάρ τέχνης 1:54 θα ανοίξει στο Μαρρακές τον επόμενο Φεβρουάριο

E-mail Εκτύπωση PDF

154Της Anny Shaw

 Η φουάρ τέχνης 1:54, η οποία πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και παίρνει το όνομά της από τις 54 χώρες από τις οποίες αποτελείται η ήπειρος της Αφρικής, θα εγκαινιάσει την πρώτη της αφρικανική έκδοση στο Μαρρακές το Φεβρουάριο 2018. Αυτή η επέκταση ακολουθεί τις επιτυχημένες φουάρ που διοργανώθηκαν στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.

 Η ιδρυτής και διευθύντρια της φουάρ, Touria el Glaoui, η οποία έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στο Μαρόκο, λέει ότι σκεφτόταν να ανοίξει στην Αφρική από τότε που ίδρυσε τη διοργάνωση στο Λονδίνο το 2013. Η El Glaoui κατέληξε στο Μαρόκο καθώς έχει “μια από τις πιο δυναμικές καλλιτεχνικές σκηνές της ηπείρου”, με επιστέγασμα την Μπιενάλε του Μαρρακές, η οποία ελπίζει να συμπέσει με τη φουάρ (23 έως 25 Φεβρουαρίου -οι ημερομηνίες για την μπιενάλε δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί). 

Ένα μυστήριο αξίας $100 εκατομμυρίων: Ένας Ρώσος, η τέχνη του και οι μεγάλες του απώλειες

E-mail Εκτύπωση PDF

agauguinΤων Katya Kazakina και Hugo Miller

Θα ήταν υποτίθεται μία από τις σημαντικότερες συλλογές τέχνης του 20ού αιώνα στον κόσμο, στηριγμένη σε γυμνά του Αμεντέο Μοντιλιάνι και νούφαρα του Κλωντ Μονέ.

Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Dmitry Rybolovlev πλήρωσε €54 εκατ. (τότε $85 εκατ.) για ένα τοπίο του Πωλ Γκωγκέν σε μια ιδιωτική συναλλαγή τον Ιούνιο του 2008. Τον περασμένο μήνα δέχτηκε μια ζημία της τάξης του 74% στην επένδυσή του.

Το τοπίο Te Fare (La Maison) (1892) του Γκωγκέν έπιασε £30,3 εκατ., συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας, στην απογευματινή δημοπρασία ιμπρεσιονιστικής και μοντέρνας τέχνης στον Christie’s στο Λονδίνο. ORybolovlev θα έχει ένα καθαρό κέρδος της τάξης των $22 εκατ. σύμφωνα με την τιμή κατοχύρωσης. Ο οίκος δημοπρασιών είχε εκτιμήσει την αξία του έργου στα $15 με 22,4 εκατ. Ο αγοραστής ήταν ένας πελάτης της Rebecca Wei, προέδρου του Christie’s Ασίας.

Ο Rybolovlev, με μια περιουσία περίπου στα $9,8 δισεκ., σύμφωνα με το δείκτη Bloomberg Billionaires, επένδυσε γύρω στα $2 δισεκ. σε 38 έργα, από το Λεονάρντο ντα Βίντσι έως τον Πάμπλο Πικάσο. Τους συγκέντρωσε με ιδιωτικές συναλλαγές ο Ελβετός έμπορος τέχνης Yves Bouvier, γνωστός για τη δημιουργία ενός δικτύου αφορολόγητων αποθηκών τέχνης στη Σιγκαπούρη και το Λουξεμβούργο.

Ένα τρίπτυχο του Μπέικον, το οποίο ανήκε στο Ρόαλντ Νταλ, θα είναι το κεντρικό έργο στις δημοπρασίες του Christie’s στη Νέα Υόρκη το Μάιο

E-mail Εκτύπωση PDF

baconΤων Gabriella Angeleti και Helen Stoilas

Ο Christie’s επέτρεψε μια πρώτη ματιά στα έργα που θα στείλει στις δημοπρασίες τέχνης του 20ού αιώνα στη Νέα Υόρκη το Μάιο, όπου το κεντρικό έργο θα είναι ένα τρίπτυχο του Φράνσις Μπέικον, το Three Studies for a Portrait of George Dyer (1963) και θα περιλαμβάνει και έργα του Πικάσο, του Ερνστ, του Τζακομέτι και του Λίχτενσταϊν.

Το τριπλό πορτρέτο είναι το πρώτο που έφτιαξε ποτέ ο Μπέικον για τον εραστή και μούσα του για πολλά χρόνια Τζορτζ Ντάιερ, -τον οποίο στη συνέχεια θα χρησιμοποιούσε ως θέμα σε 40 πίνακες-, και το έφτιαξε στην αρχή της σχέσης τους. “Ο Τζορτζ Ντάιερ είναι για τον Μπέικον ό,τι ήταν η Ντόρα Μάαρ για τον Πικάσο”, λέει ο Loic Gouzer, ο αντιπρόεδρος του τμήματος μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης του οίκου Christie’s. “Είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μοντέλο του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, επειδή η προσωπικότητα του Ντάιερ, αλλά και τα φυσικά χαρακτηριστικά του λειτούργησαν καταλυτικά στις εικονογραφικές τομές του Μπέικον.

Δημοπρασία Ελληνικών Παλαίτυπων, Ευρωπαϊκών Αντικών και Ελληνικής Τέχνης στο Myrό Antiques House

E-mail Εκτύπωση PDF

amyroauctΜε έμφαση σε επώνυμα έργα ελληνικής σύγχρονης και κλασσικής τέχνης, συλλεκτικά αντικείμενα, εξαιρετικές αντίκες, και σπάνια βιβλία θα λάβει χώρα την Κυριακή 5 Μαρτίου η 53η διεθνής δημοπρασία στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του Myrό Antiques House, στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οι εγγραφές ανοίγουν στις 11.30 και η δημοπρασία ξεκινά στις 12.00. Η διαδικασία είναι ανοικτή στο κοινό, ακόμα και για όποιον επιθυμεί να την παρακολουθήσει ως απλός παρατηρητής, χωρίς καμία υποχρέωση αγοράς και χωρίς κόστος, δηλαδή με ελεύθερη είσοδο.

Artgenève, η ελβετική φουάρ που κερδίζει έδαφος

E-mail Εκτύπωση PDF

artgeneveΤης Πολίν Λε Γκαλ

Κάθε Ιούνιο, ο κόσμος της τέχνης πηγαίνει με θρησκευτική ευλάβεια στη Βασιλεία για τη φρενήρη φουάρ Art Basel. Τώρα, οι συλλέκτες επέστρεψαν για δεύτερη φορά στην Ελβετία, από τις 26 έως τις 29 Ιανουαρίου, για την Artgenève. Μόλις έξι χρόνια μετά τη σύλληψή της, η Artgenève έχει καταφέρει να προσελκύσει σημαντικά ιδρύματα, λάτρεις της τέχνης και γκαλερί.

 Διάλογος με τα ιδρύματα

 Ο διευθυντής της Artgenève, Τόμας Χαγκ (Thomas Hug), αναγνωρίζει τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει αυτού του τύπου η φουάρ. “Οι συλλέκτες διστάζουν”, εξηγεί. “Ταξιδεύουν σε φουάρ σε όλο τον κόσμο και τείνουν να βλέπουν το ίδιο πράγμα παντού.” Αντιμέτωπη με την ατονία τους, η Artgenève ετοίμασε φιλόδοξες συνεργασίες με τοπικά ιδρύματα. “Οι συλλέκτες έρχονται και για τις γκαλερί που ξέρουν και για αυτά τα έργα”, λέει.

 Για παράδειγμα, πέρσι οι διοργανωτές αποφάσισαν να ανεβάσουν την ποιότητα για να αντιμετωπίσουν την κρίση. Έκαναν ανάθεση, επίσης, για το μεγαλύτερο έργο που έχει ποτέ παραχθεί στην Ελβετία: μια τοιχογραφία σαράντα μέτρων του Σολ Λε Γουίτ (Sol LeWitt). Το έργο πήρε βδομάδες για να ολοκληρωθεί. Φέτος, ένα έργο “αντάξιο μουσείου”, μια λαμπερή εγκατάσταση 2.000 μέτρων εκτέθηκε από τον Αμερικάνο καλλιτέχνη Άντονι ΜακΚαλ (Anthony McCall). “Είναι πράγματα που θα έβλεπε κάποιος στην Art Basel Unlimited, απλά μεγαλύτερα", λέει ο Τόμας Χαγκ ενθουσιασμένος.

 Το διακεκριμένο Ίδρυμα Beyelerx, το οποίο συνήθως εκθέτει στην Art Basel, δέχτηκε την πρόσκληση της Artgenève για να γιορτάσει τα 20ά του γενέθλια μαζί με το Fonds d’art contemporain de la Ville de Genève (FMAC), το Centre de la Photographie de Genève και ξένα ιδρύματα όπως το ICA και το Istituto Svizzero di Roma. Το Musée d’art moderne et contemporain de la ville (MAMCO) έκανε αρκετές αγορές στη φουάρ, τις οποίες μετέπειτα παρουσίασε στο δικό του περίπτερο. “Είναι ένας πολύ ξεκάθαρος τρόπος για να δείξουμε στους ανθρώπους τη στενή σχέση μεταξύ του μουσείου και της φουάρ”, εξηγεί ο Τόμας Χαγκ. Για αυτόν, το μέλλον των μοντέρνων και σύγχρονων καλλιτεχνικών φουάρ βρίσκεται στη δυναμική σχέση που μπορεί να χτιστεί με τα ιδρύματα.

 Τοπικές Ρίζες

 Η ποιότητα αυτών των εκθέσεων των ιδρυμάτων και οι καλές πωλήσεις που έχουν καταγραφεί από τις γκαλερί που συμμετέχουν, προσέλκυσαν όλο και μεγαλύτερα ονόματα στην Artgenève. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να βρει κανείς στους διαδρόμους της γκαλερί όπως οι Marlborough, Daniel Templon, Nathalie Obadia, Gagosian, Natalie Seroussi, Johann König και Franco, μεταξύ άλλων.

 Παρ' όλ' αυτά, ο Τόμας Χαγκ σκοπεύει να παραμείνει πιστός στις δύο βασικές αρχές της φουάρ: να παραμείνει σε ένα διαχειρίσιμο μέγεθος (περίπου 80 γκαλερί) και, για τα ιδρύματα, να τιμήσει την ελβετική σκηνή. “Θέλουμε να κρατήσουμε μια καλή αναλογία με τις τοπικές γκαλερί στην Artgenève”, λέει. “Δεν θέλουμε να γίνουμε σαν τις διεθνείς φουάρ, που πλέον δεν έχουν θέσεις για τοπικούς συμμετέχοντες. Επίσης, οι συλλέκτες έρχονται για να ανακαλύψουν κάτι καινούριο.”

 Οπότε, κάποιες ελβετικές γκαλερί συμμετείχαν στη φουάρ για πρώτη φορά, όπως η Gallery Francesca Pia από τη Ζυρίχη. Ήταν, επίσης, παρούσες γαλλικές γκαλερί, όπως η Le Minotaure, η οποία συμμετείχε με μια έκθεση για το Σαλόνι της Βαρόνης του Έτιγκεν, η οποία παρουσίασε για πρώτη φορά αρκετούς Ρώσους καλλιτέχνες στη σκηνή του Παρισιού τη δεκαετία του 1910.

 Βοηθώντας γκαλερί μεσαίου μεγέθους

 Η φουάρ έχει επίσης ως στόχο της να δημιουργήσει χώρο και για γκαλερί μεσαίου μεγέθους, οι οποίες πλέον παλεύουν για την επιβίωσή τους και τείνουν να χάνονται σε ένα ολοένα και πιο παγκόσμιο σύστημα. “Προτιμούμε να αρνηθούμε σε κάποιες γκαλερί και να δώσουμε σε αυτές που έρχονται όσες ευκαιρίες μπορούμε έτσι ώστε να πουλήσουν”, λέει ο διευθυντής.

 Μετά από αυτή την έκτη έκδοση, ο Τόμας Χαγκ θα δώσει όλη την ενέργειά του για να προετοιμάσει την Art Montecarlo τον επόμενο Απρίλιο. Ο διευθυντής υπόσχεται ότι το πρόγραμμα θα είναι πιο φιλόδοξο από ποτέ.

Πηγή: newsoftheartworld.com

Απόδοση: Χρόνης Μούγιος

Ο διαδικτυακός οίκος δημοπρασιών τέχνης Auctionata κηρύσσει πτώχευση

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Λάουρα Τσέστερ

agavel-spotlightΗ εταιρεία Auctionata Paddle8 AG, με έδρα της τη Γερμανία, ζήτησε προστασία σε περίπτωση πτώχευσης και σχεδιάζει να διαχωρήσει το Paddle8, πουλώντας το σε έναν επενδυτή, με την υποστήριξη του διαχειριστικού τμήματός της στη Νέα Υόρκη.

Μία δήλωσή της έλεγε: «Η μητρική εταιρεία είναι σε διάφορες ενεργές συζητήσεις με πολλά υποσχόμενους επενδυτές, για να την ανακεφαλαιοποίησή της, τη χρηματοδότηση στρατηγικών ανάπτυξης της Auctionata, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της ισχυρής τεχνολογικής πλατφόρμας της.»

Ο Τόμας Χέσε (Thomas Hesse), ο οποίος ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή της Auctionata Paddle8 το Σεπτέμβριο του 2016, από τον ιδρυτή της Auctionata Αλεξάντερ Ζάκε (Alexander Zacke), είπε: «Η διαδικασία διαχωρισμού των δύο εταιρειών θα τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και εν τέλει, είναι ο καλύτερος δρόμος για να προστατέψουμε τα κεφάλαιά μας και τους υπαλλήλους μας.»

Έμπορος τέχνης του Μανχάταν προσαρμόζεται στις εποχές

E-mail Εκτύπωση PDF

epseΟι σφιχτές εποχές απαιτούν εναλλακτικές στρατηγικές -κυρίως για κάποιες από τις μικρότερες επιχειρήσεις τέχνης. Ο Τζοέλ Μέσλερ (Joel Mesler), επιφανής γκαλερίστας της Νέας Υόρκης, είναι ο τελευταίος έμπορος που ξανασκέφτηκε το μέλλον του. Φεύγει από το Μανχάταν, κλείνοντας σταδιακά το χώρο που μοιραζόταν με τον Ζακ Φόυερ (Zach Feuer) στην ανατολική μεριά της πόλης, για να πάει στο Ίστ Χάμπτον, στο Λονγκ Άιλαντ, όπου έχουν τα εξοχικά τους σπίτια πολλοί σημαντικοί κάτοικοι της Νέας Υόρκης, και όχι μόνο.

Μια κίνηση που ενέχει ρίσκο το να μετακινηθεί από το κέντρο του καλλιτεχνικού εμπορίου, αλλά ο Μέσλερ έχει κάνει τους υπολογισμούς του. “Το κόστος των ακινήτων αλλά και της ζωής στο Μανχάταν πρέπει να συνυπολογίζεται στην τιμή της τέχνης που πουλάς και σε μια οικονομία που επιβραδύνεται κάτι τέτοιο δεν είναι βιώσιμο. Επιπλέον, μπορώ να βγάλω τα ίδια ή και ακόμη περισσότερα λεφτά μέσα σε επτά νεκρούς μήνες στα Χάμπτονς σε σύγκριση με πέντε νεκρούς μήνες στην πόλη -και κέρδισα αρκετό χρόνο για να ξαναχαρώ με το σύστημα των γκαλερί”, λέει.

Ο νέος χώρος θα λέγεται Rental, το όνομα δηλαδή της πρώτης γκαλερί που είχε ιδρύσει αρχικά ο Μέσλερ στο Λος Άντζελες και έπειτα στο Μανχάταν το 2007. Η πρώτη του έκθεση θα ανοίξει το Μάιο και θα είναι, όπως λέει, “ένα πορτραίτο όλων των καλλιτεχνών με τους οποίους έχω συνεργαστεί,” συμπεριλαμβανομένων και των RH Κουέιτμαν (RH Quaytman) και Τζόνας Γουντ (Jonas Wood).

Οι μεγάλες εμπορικές γκαλερί, εν τω μεταξύ, εδραιώνουν τη θέση τους στη διεθνή αγορά τέχνης. Τα πιο δραματικά εγκαίνια προβλέπεται να είναι του έμπορου του Παρισιού και του Στρασβούργου Ταντέους Ρόπακ (Thaddaeus Ropac), που θα πραγματοποιηθούν στο Λονδίνο την άνοιξη, με τέσσερις εκθέσεις στους δύο ορόφους του Ely House στο Μέιφερ. Το κτίριο αυτό του 18ου αιώνα κάνει μια μεγάλη ανακαίνιση, πριν το άνοιγμά του στο κοινό στις 28 Απριλίου. “Δεν θα εκθέτουμε πάντα τέσσερις διαφορετικούς καλλιτέχνες, αλλά ήθελα να δώσω στο κάθε δωμάτιο ένα βάπτισμα στα εγκαίνια”, λέει ο Ρόπακ.

Το αξίας $54 εκατ. “Girls on the Bridge “του Μουνκ θα είναι το διαμάντι του νέου μουσείο ενός δισεκατομμυριούχου στο Πότσνταμ

E-mail Εκτύπωση PDF

της Κλέμενς Μπόμσντορφ

amounΤο “Girls on the Bridge” («Κορίτσια στη Γέφυρα») του Έντβαρντ Μουνκ, το οποίο πουλήθηκε έναντι $54,5 εκατ. στον οίκο Sotheby’s στη Νέα Υόρκη το Νοέμβριο, θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους πόλους έλξης ενός νέου ιδιωτικού μουσείου στο Πότσνταμ της Γερμανίας, το οποίο πρόκειται να ανοίξει για το κοινό σήμερα, 23 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με πηγές, ο πίνακας, ο οποίος θα αποτελεί κομμάτι της εναρκτήριας έκθεσης με όνομα “Modern Art Classics: Liebermann, Munch, Nolde, Kandinsky” (έως τις 28 Μαΐου), λέγεται ότι αγοράστηκε από το Χάσο Πλάτνερ (Hasso Plattner), το δισεκατομμυριούχο λογισμικού ηλεκτρονικών υπολογιστών που βρίσκεται πίσω από το νέο Museum Barberini. Η εκπρόσωπος του μουσείου λέει απλά ότι ο πίνακας “προέρχεται από ιδιωτική συλλογή”. Το έργο είναι ένα από τα διασημότερα του Μουνκ: απεικονίζει τρεις κοπέλες σε μια γέφυρα, κοντά σε μια ακρογιαλιά της Νορβηγίας και θα ταίριαζε με τα συλλεκτικά του γούστα. Ο ίδιος μια φορά είπε: “Κανείς δεν έχει καταφέρει να ζωγραφίσει το νερό ή να συλλάβει την υγρασία στην ατμόσφαιρα ή τη μυρωδιά της θάλασσας και τις ακτίνες του φωτός όπως οι Ιμπρεσιονιστές.”

Το Museum Barberini έχει τη “δυνατότητα να επηρεάσει σε τεράστιο βαθμό το μουσειακό τοπίο της Γερμανίας”, σύμφωνα με το Φέλιξ Κράμερ (Felix Krämer), το διευθυντή του τμήματος Μοντέρνας τέχνης στο μουσείο Städel της Φρανκφούρτης, το οποίο πρόσφατα δάνεισε το “Bank of the Seine in Autumn” («Όχθη του Σηκουάνα το Φθινόπωρο») του Άλφρεντ Σίσλεϋ (Alfred Sisley) στο νέο μουσείο. Υποδεικνύει το φιλόδοξο εκθεσιακό πρόγραμμα με σημαντικά έργα από καλλιτέχνες όπως ο Μπέκμαν (Beckmann), ο Ρόθκο (Rothko) και ο Μουνκ.

Βασισμένο στη συλλογή του Πλάτνερ και εμπλουτισμένο με δάνεια, το νέο αυτό μουσείο θα παρουσιάζει τρεις εκθέσεις το χρόνο. Τα κύρια ενδιαφέροντα του συλλ είναι Ιμπρεσιονιστικά έργα, έργα από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, αλλά και σύγχρονα έργα από καλλιτέχνες που γεννήθηκαν εκεί. Ο συλλέκτης, ο οποίος στις 21 Ιανουαρίου έγινε 73, τη μέρα μετά τα εγκαίνια, έφτιαξε την περιουσία του ως ο συνιδρυτής και διαχειριστής της μεγάλης εταιρίας λογισμικού SAP. Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, ο Πλάτνερ και η οικογένειά του έχουν περιουσία $11 δισ.

Οι πλειστηριασμοί του Λονδίνου σηματοδοτούν το τέλος της άνθησης της μεταπολεμικής και της σύγχρονης τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Άννι Σο

plmomaΜε φόντο την κρίση της παγκόσμιας χρηματιστηριακής αγοράς και την πτώση της τιμής του πετρελαίου, οι πρώτες δύο δημοπρασίες που έγιναν μέσα στη βδομάδα στο Λονδίνο έδωσαν σημάδια ότι η αγορά της μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης έχασε, κατά ένα μεγάλο ποσοστό την σπίθα της.

Η πρώτη δημοπρασία μοντέρνας τέχνης και τέχνης του 20ου αιώνα του οίκου Phillips στο Λονδίνο, στις 9 Φεβρουαρίου, ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, με το 65% των έργων ή να αποτυγχάνουν να πωληθούν ή απλά να αγγίζουν τις χαμηλές τιμές εκτίμησης. Ο τζίρος απέτυχε να φτάσει τα 25,9 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας που ήταν η αρχική χαμηλότερη εκτίμηση, φτάνοντας τα 20,8 εκατομμύρια ή τα 24,6 εκατομμύρια αν υπολογίσει κανείς τις προσαυξήσεις του οίκου. Ο τζίρος άμεσωνπωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν έφτασε το 79%.

Οδιευθύνων σύμβουλος του οίκου Phillips, Έντ Ντόλμαν έσπευσε να υποβαθμίσει το μέγεθος της διόρθωσης. «Δεν το βλέπω σαν καταστροφή. Σημαίνει απλά ότι η αγορά έγινε πιο απαιτητική», είπε.

Η συμφωνία της χρονιάς: Ο οίκος Sotheby’s πληρώνει πολλά λεφτά για τη καλύτερη ατζέντα διευθύνσεων

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Σαρλότ Μπερνς

sothΚάνοντας μια τολμηρή κίνηση, ο οίκος πλειστηριασμών Sothebys αγόρασε την ισχυρή συμβουλευτική εταιρία ArtAgency, Partners (AAP). Ιδρυμένη πριν από περίπου τρία χρόνια από την Έιμι Καπελάζο, πρώην πρόεδρο του τμήματος Μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης, και τον Άλαν Σγουάρτζμαν, έναν από τους κορυφαίους καλλιτεχνικούς συμβούλους στον κόσμο, η εταιρία είναι γνωστή επειδή έχει μια από τις καλύτερες ατζέντες. Ο Sothebysπλήρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια για την AAPμε το υπόλοιπο ποσό να βρίσκεται στα 35 εκατομμύρια δολάρια τα οποία μπορούν να πληρωθούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, αν καλυφτούν κάποιοι συγκεκριμένοι στόχοι. Ως μέρος της συμφωνίας, ο Sothebys αγόρασε την εταιρία και πήρε τον έλεγχο των 15 υπαλλήλων και της συμβουλευτικής της λειτουργίας. Η εταιρία επίσης διαχειρίζεται δύο επενδυτικά ταμεία τέχνης με ένα συγκεντρωτικό επενδυμένο κεφάλαιο του ποσού των 52,3 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία αγοράστηκαν ως μέρος της συμφωνίας.

Άμεσα αποτελεσματικοί, η Καπελάζο και ο Σγουάρτζμαν θα γίνουν συνιδρυτές και πρόεδροι ενός νέου Τμήματος Καλών Τεχνών του δημοπρατικού οίκου. Η ευθύνη τους καλύπτει από την ιμπρεσιονιστική και μοντερνιστική έως και τη μεταπολεμική και τη σύγχρονη τέχνη. Θα επεκταθεί για να περιλλάβει και άλλες κατηγορίες του 20ου και του 21ου αιώνα όπως την Αμερικάνικη, την Λατινοαμερικάνικη και την Βρετανική τέχνη.

Η αράχνη της Λουίζ Μπουρζουά σπάει το ρεκόρ, αλλά ο πλειστηριασμός στον οίκο Christie’s πέφτει κάτω από το αναμενόμενο

E-mail Εκτύπωση PDF

Του Νταν Ντουρέι

SPIDERΟ δημοπρατικός οίκος Christie's πούλησε για 331,8 εκατομμύρια δολάρια, μια μικρή ποσότητα από μεταπολεμικά και σύγχρονα έργα τέχνης στον πλειστηριασμό που έκανε στις 10 Νοεμβρίου στην Νέα Υόρκη, ο οποίος προσέφερε εκπλήξεις και κάποιες απογοητεύσεις. Στο συνολικό ποσό περιλαμβάνονται οι πριμοδοτήσεις των αγοραστών του, ενώ δεν περιλαμβάνεται η προπώληση που υπολογίζεται περίπου στα 316 εκατομμύρια δολάρια.

Από τα 66 αντικείμενα τα 53 από αυτά βρήκαν αγοραστές (για ένα ποσοστό πώλησης περίπου 80%), με πρώτη μια μεταξοτυπία του Άντι Γουόρχολ, το «Four Marilyns» (1962), το οποίο πουλήθηκε για 36 εκατομμύρια δολάρια (τιμή εκτίμησης 40 εκατομμύρια δολάρια). Το έργο είχε πουληθεί παλιότερα στον οίκο Phillips τον Μάιο του 2013 για 38 εκατομμύρια δολάρια και όπως ακόμα άλλα δέκα αντικείμενα, είχε εγγύηση από τον ίδιο τον οίκο (άλλα τρία είχαν αντίστοιχες εγγυήσεις από άλλους οίκους). Δέχτηκε μέσω τηλεφώνου μόνο μια προσφορά και πουλήθηκε σε λιγότερο από ένα λεπτό. Κάτω από τις ίδιες συνθήκες έγινε και η τέταρτη ακριβότερη πώληση της βραδιάς, η «Αράχνη» (Spider, 1997) της Λουίζ Μπουρζουά, η οποία πουλήθηκε για 28,2 εκατομμύρια δολάρια (τιμή εκτίμησης 25 με 35 εκατομμύρια δολάρια), ένα από τα εφτά ρεκόρ καλλιτέχνη της βραδιάς.

Δημοπρασίες ΒΕΡΓΟΣ

E-mail Εκτύπωση PDF

vergΗ επόμενη δημοπρασία βιβλίων του οίκου δημοπρασιών Βέργος θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, στο ξενοδοχείο Athens Plaza στις 6:00 μ.μ.

Ο κατάλογος με τις περιγραφές των λαχνών της δημοπρασίας είναι ήδη διαθέσιμος στην ιστοσελίδα  του οίκου. Μπορείτε να τον δείτε είτε σε μορφή PDF και να τον αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας, είτε να τον περιηγηθείτε ηλεκτρονικά.

Περιλαμβάνει 456 σπάνια βιβλία, έγγραφα, χειρόγραφα, φωτογραφίες και χαρακτικά μεταξύ των οποίων:


•    Επιστολή του λόρδου Βύρωνα σχετικά με σημειώσεις του για τους Νεοέλληνες (17 Σεπτεμβρίου 1811)

•    Ανέκδοτο ημερολόγιο του πλοίου με το οποίο ο Κωνσταντίνος Κανάρης συμμετείχε στην εκστρατεία για τον αποκλεισμό της Εύβοιας (Νοέμβριος 1823 – Απρίλιος 1824)

•    Το έργο του Otto Magnus von Stackelberg: Costumes et usages des peuples de la Grèce moderne, με 30 θαυμάσιες λιθογραφίες επιχρωματισμένες με το χέρι (Παρίσι, Gihaut, π. 1830)

•    Μια ενδιαφέρουσα φωτογραφία της πλατείας Μοναστηρακίου από τον πρωτοπόρο φωτογράφο του 19ου αιώνα W. J. Stillman (1869)

•    Το χαραγμένο από τον Γιάννη Κεφαλληνό πορτραίτο του Καβάφη, ένα από τα 10 περίπου αντίτυπα που τυπώθηκαν (1921)  

Τα προς δημοπράτηση αντικείμενα θα είναι σε διάθεσή προς εξέταση από 20 Οκτωβρίου έως 4 Νοεμβρίου στη Νεοφύτου Δούκα 10, 1ος όροφος, καθημερινά 10.00 π.μ.- 4.00 μ.μ. (το Σάββατο 10.00 π.μ.- 3.00 μ.μ.)


Το Tate πρέπει να επιστρέψει πίνακα του Κόνσταμπλ

E-mail Εκτύπωση PDF

Του Μάρτιν Μπέλι

TateΤο Tate αναμένεται να επιστρέψει μια θαλασσογραφία του Κόνσταμπλ στους κληρονόμους ενός Ούγγρου αριστοκράτη, μετά από μια σύσταση της Συμβουλευτικής Επιτροπής Λαφυραγωγίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Το «Προσάραξη μια Βάρκας, Μπράιτον» (Beaching a Boat, Brighton,1824) είχε λεηλατηθεί μετά από την επιδρομή του Ναζιστικού στρατού στην Ουγγαρία το 1944. Ο πίνακας ήρθε αργότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς να είναι γνωστή η προπολεμική του προέλευση, και δόθηκε με καλές προθέσεις ως δωρεά στο Tate το 1986.

Η απαίτηση για το έργο του Κόνσταμπλ συζητήθηκε ένα χρόνο πριν και η επιτροπή λαφυραγωγίας εξέδωσαν το πρώτο τους δελτίο, προτείνοντας αποκατάσταση. Το Tate δέχτηκε την πρόταση. Παρόλο που το δελτίο δεν ανέφερε το όνομα του προπολεμικού ιδιοκτήτη, βρέθηκε ότι είναι ο Βαρόνος Φέρεκ Χατβάνι. Το Tate ήταν έτοιμο να επιστρέψει τον πίνακα στους κληρονόμους του όταν βρέθηκαν νέα αποδεικτικά στοιχεία που δόθηκαν στην γκαλερί από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βουδαπέστης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 18ης ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ Οίκου Ψαθάρης Τιμή ρεκόρ για Κύπριο καλλιτέχνη

E-mail Εκτύπωση PDF

Επιτυχία σημείωσε και η 18η Δημοπρασία του Οίκου Ψαθάρης που έγινε στο Ξενοδοχείο ΧΙΛΤΟΝ στη Λευκωσία στις 27 Μαΐου 2015. Από τα 140 έργα πωλήθηκαν τα 94 ποσοστό 67% ανεβάζοντας τα έσοδα (τιμή κατακύρωσης, προμήθεια και ΦΠΑ) στις 344,241 ποσοστό (byvalue) 114%

Κορυφαίο έργο της δημοπρασίας αναδείχθηκε το έργο με τίτλο «Στον οσιον της Παναγίας της Ασίνου» του Γεώργιου Πολ Γεωργίου το οποίο ξεπέρασε την διπλάσια τιμή εκκίνησης των 40,000 φθάνοντας με 13 κτυπήματα στις 98,925 που αποτελεί τιμή ρεκόρ για έργο Κύπριου Καλλιτέχνη σε δημοπρασία.

Στη δεύτερη θέση το έργο «Τρων πιλάφι στο θέρος» του Μιχαήλ Χρ Κάσιαλου που με 8 κτυπήματα από τη τιμή εκκίνησης των 16,000 έφθασε στη τιμή πώλησης των 30,284 σημειώνοντας νέο ρεκόρ για έργο του ιδίου καλλιτέχνη σε δημοπρασία.

Βιβλία και χαρακτικά από τον Βέργο.

E-mail Εκτύπωση PDF

Την Τετάρτη 24 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Athens vergosPlaza η τελευταία πριν το καλοκαίρι δημοπρασία του οίκου Δημοπρασίες Βέργος (Σπάνια Βιβλία, Έγγραφα, Χειρόγραφα & Χαρακτικά).

Η δημοπρασία περιλαμβάνει 446 σπάνια βιβλία, έγγραφα, χειρόγραφα, φωτογραφίες και χαρακτικά μεταξύ των οποίων:

Γκαλερί του Βερολίνου ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παραμείνουν στο παιχνίδι

E-mail Εκτύπωση PDF

Γκαλερί του Βερολίνου ενώνουν  τις δυνάμεις τους για να παραμείνουν στο  παιχνίδιΤης Λάουρι Ρόγιας

Δύο από του κύριους εμπόρους τέχνης του Βερολίνου ανακοίνωσαν τον Μάιο ότι θα ενώσουν τις επιχειρήσεις τους, μια ανήκουστη κίνηση στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά της τέχνης.

Η Έσθερ Σκίπερ και ο Τζόργκ Τζόχνεν άρχισαν να μιλάνε για την συγχώνευση το περασμένο καλοκαίρι και η Σκίπερ έχει πλέον αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του Jörg Johnen GmbH. Παρόλα αυτά οι δύο γκαλερί θα λειτουργούν αυτόνομα για δύο χρόνια με σκοπό να δώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για μια οργανική ανάπτυξη και των δύο δομών.

«Ο κόσμος της τέχνης είναι πλέον εκτός έλεγχου: υπάρχει πάρα πολύ πίεση για ανάπτυξη», λέει ο Τζόχνεν. Η σύμπτυξη γίνεται λόγο της επιθυμίας του να αποσυρθεί αφήνοντας τους καλλιτέχνες με του οποίους συνεργάζεται σε καλά χέρια. «Η βιομηχανία βρίσκεται στο κέντρο τεραστίων αλλαγών,» λέει η Σκίπερ. Το μοντέλο της παραδοσιακής δυτικοευρωπαϊκής γκαλερί μεσαίου μεγέθους, η οποία έχει μεγάλη τοπική υποστήριξη είναι αδύνατον να συντηρηθεί.

Ο καλλιτεχνικός κόσμος ήταν εντελώς διαφορετικός όταν ο Τζόχνεν ξεκίνησε την καριέρα του σαν γκαλερίστας πριν από 35 χρόνια. Τώρα το κόστος παραγωγής είναι πολύ μεγαλύτερο. «Δεν έχω αρκετά μεγάλο εγωισμό για την δημιουργία μιας τεράστιας γκαλερί. Αλλά καθώς οι καλλιτέχνες γίνονται όλο και πιο επιτυχημένοι, περιμένουν και χρειάζονται κι εσύ να εξελιχτείς ανάλογα.»

Η Σκίπερ, η οποία έχει ήδη λάβει μέρος στην ArtBazel στο Χόνγκ Κόνγκ, στη Arco και στο Frieze της Νέας Υόρκης το 2015, λέει ότι δεν την ενδιαφέρει να δημιουργήσει μια τεράστια γκαλερί. Αντ’αυτού, θέλει να διατηρήσει την κληρονομιά της γκαλερί του Τζόχνερν και τους δεσμούς της.

«Αν το ίδιο άτομο που έχει αναπτύξει σχέσεις μεταξύ των καλλιτεχνών, των ιδρυμάτων, των πελατών και του τύπου αποσύρεται, πρέπει κάποιος να πάρει την θέση του και αν η γκαλερί θέλει να διατηρήσει το πνεύμα του προηγούμενού της ιδιοκτήτη της, πρέπει να ακολουθήσει και την ίδια δεοντολογία. Αυτό δεν συμβαίνει συχνά, με αποτέλεσμα η γκαλερί να εξαφανιστεί» λέει η Σκίπερ

Ο Τζόχνεν και η Σκήπερ ακολουθούσαν ο ένας την δουλειά του άλλου από την στιγμή που άνοιξαν οι γκαλερί τους στην Κολωνία (το 1984 του Τζόχνεν και το 1989 της Σκίπερ). «Πάντα πήγαινα να δω της εκθέσεις της Έσθερ» λέει ο Τζόχνεν. «Είχαν ένα πνεύμα που μου άρεσε και ήταν κοντά σ’ αυτό που έκανα εγώ με την γκαλερί μου.» Αλλά οι σχέσεις των δύο εμπόρων είναι καθαρά επαγγελματική. «Η συγχώνευση δεν προκύπτει από μια εικοσαετή φιλία,» λέει η Σκίπερ.

Η Σκίπερ είναι γνωστή λόγω της ανεύρεσης μιας αγοράς για εννοιολογικά και εφήμερα έργα και λόγω του ότι ήταν η πρώτη που εξέθεσε τα έργα των καλλιτεχνών Γκονζάλες-Φέρστερ και Φιλίπ Παρένο. Εκπροσωπεί μεταξύ άλλων τον Τόμας Ντεμάντ, τον Πιέρ Χουιγκνέ και τον Τομάς Σαρεσένο. Ο Τζόχνεν, από την δεκαετία του ογδόντα, έχει δουλέψει με φωτογράφους όπως ο Τζέφ Γουόλ, ο Ρόντνεϊ Γκράχαμ και το πρόγραμμά του εμπεριέχει τον Ανρί Σαλά, τον Μάρτιν Κρίντ και τον Τίνο Σεγκάλ. Η αντίδραση των καλλιτεχνών ως αναφορά την σύμπτυξη υπήρξε θετική, λέει ο Τζόχνεν. «Οι περισσότεροι περιμένουν την επόμενη κίνηση και σέβονται πολύ την γκαλερί της Έσθερ.»

Επιμέλεια: Χρόνης Μούγιος

Greek sale από τον οίκο Cypria στη Λευκωσία

E-mail Εκτύπωση PDF

Σημαντικά έργα των Βολανάκη, Λύτρα, Γαίτη, Σπυρόπουλου, Μόραλη, Παρθένη, Τσαρούχη, Βασιλείου, Ακριθάκη, Στάμου, Κάνθου, Κκάσιαλου, Βότση και Στεφανίδου αναμένεται ότι θα ηγηθούν του ΤheGreek Sale της Cypria το βράδυ της 19ης Μαίου του 2015 στη Λευκωσία. Τα έργα, αρχικά θα παρουσιαστούν στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία στην Αθήνα στις 17-19 Απριλίου 2015. Θα ακολουθήσει η παρουσίασή τους στην Coningsby Gallery στο Λονδίνο στις 24 Απριλίου – 1 Μαΐου και ακολούθως στην Κύπρο όπου θα παρουσιαστούν στη Cypria στις 13-19 Μαίου.

Γνωρίζοντας τους συλλέκτες της Ταϊβάν

E-mail Εκτύπωση PDF

Η αγοραστική δύναμη της Ταϊβάν στις φουάρ και τις δημοπρασίες έχει αναδειχτεί εδώ και καιρό στη σημαντικότερη της Ασίας. Οι συλλέκτες της ταξιδεύουν συνεχώς και παρακολουθούν τα εικαστικά δρώμενα ανά την υφήλιο, ενώ έμποροι και σύμβουλοι έχουν αναπτύξει ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων που τους κρατά απασχολημένους στη βάση τους.

Οι πωλήσεις είναι στα ύψη, αλλά με τι κόστος για την τέχνη;

E-mail Εκτύπωση PDF

Το 2014 άφησε την αγορά τέχνης στα καλύτερά της. Οι πωλήσεις έσπασαν κάθε ρεκόρ, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται τόσο στους καθιερωμένους όσο και τους αναδυόμενους καλλιτέχνες.

Ενδιαφέρον για τα βιβλία στη Δημοπρασία του Βέργου

E-mail Εκτύπωση PDF

Με μεγάλη επιτυχία – σε πείσμα των καιρών – πραγματοποιήθηκε η δημοπρασία βιβλίων, εγγράφων & χαρακτικών του οίκου «Βέργος». Πουλήθηκε το 75% των λαχνών με το συνολικό τζίρο να ξεπερνάει τις 230.000 ευρώ.

Οι κατηγορίες που παρουσίασαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους συλλέκτες ήταν: η νεοελληνική λογοτεχνία, τα γεωγραφικά-ταξιδιωτικά, η φωτογραφία και οι εικονογραφημένες εκδόσεις.

Σελίδα 1 από 7