www.artnews.gr

Δευτέρα, 29. Μάιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

Μια μεγαλειώδης «μικρή» έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

acyΤης Αντιγόνης Καρατάσου

Ο συνδυασμός και ο διάλογος ανάμεσα στην Αρχαιότητα και τη μοντέρνα και σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ωστόσο, τώρα ξεκινά μια συστηματικότερη οργάνωση αυτού του διαλόγου, με την έκθεση «ΘΕΪΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ: Cy Twombly και Eλληνική Aρχαιότητα» που εγκαινιάζεται αύριο. Περιλαμβάνει 27 αριστουργηματικά έργα του καλλιτέχνη και 12 αρχαία από την Ελλάδα και την Κύπρο.

«Από τη μια μεριά η παραστατική αρχαία ελληνική τέχνη σε συνδυασμό με την ελληνική μυθολογία και ποίηση, όπως αυτή εκφράζεται με τα αγάλγματα, τα πήλινα ειδώλια και τη διήγηση των αγγειογραφιών» είπε ο διευθυντής του Μουσείου και καθηγητής Αρχαιολογίας, Νίκος Σταμπολίδης. «Από την άλλη, ένας σύγχρονος καλλιτέχνης που με εννοιολογικό (conceptual) και μινιμαλιστικό καλλιτεχνικό κώδικα, μετουσιώνει την αρχαιότητα στο τέλος του 20ου αιώνα. Άλλωστε, ο ίδιος ο Cy Twombly (1928- 2011) είχε πει: “Εχω απέραντη επιθυμία να δω και να αισθανθώ αυτά τα αρχαία θαύματα. Η δουλειά μου διψά για επαφή μαζί τους”».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Cy Twombly και στην Gagosian Αθήνας

E-mail Εκτύπωση PDF

agagtwomblyΈχω τη γνώμη πως δεν υποκαθιστούμε το παρελθόν, απλώς προσθέτουμε έναν καινούριο κρίκο στην αλυσίδα. —Cy Twombly

Η γκαλερί Gagosian της Αθήνας παρουσιάζει μια έκθεση με φωτογραφίες του Cy Twombly, η οποία συμπίπτει χρονικά με την έκθεση “Θεϊκοί διάλογοι” στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Σε επιμέλεια του Νικόλαου Σταμπολίδη, διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, και του Jonas Storsve, επιμελητή της πρόσφατης μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του Twombly στο Centre Georges Pompidou στο Παρίσι, οι “Θεϊκοί διάλογοι” αναδεικνύουν το έργο του Twombly καθώς αυτό “συνομιλεί” με τα εκθέματα της ελληνικής αρχαιότητας.

Στους χώρους της γκαλερί εκτίθενται περισσότερες από 20 φωτογραφίες με θέματα που αντλούσε από τη φύση (τουλίπες, φράουλες, λάχανα, λεμόνια), τα οποία ο καλλιτέχνης είχε φωτογραφίσει στη Ρώμη και στην Γκαέτα μεταξύ 1985 και 2008, όπως κι ένα μπρούντζινο άγαλμα. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 που σπούδαζε στο Black Mountain College έως και τον θάνατό του το 2011 σε ηλικία 83 ετών, ο Twombly απαθανάτιζε την καθημερινότητά του σε φωτογραφίες. Από τα καταπράσινα τοπία στη Βιρτζίνια και στις ακτές της Ιταλίας, έως λεπτομέρειες αρχαίων κτιρίων και γλυπτών, εσωτερικούς χώρους διαφόρων ατελιέ, και νεκρές φύσεις με αντικείμενα και λουλούδια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

James Edmonds και Petra Graf στο 3 137

E-mail Εκτύπωση PDF

3137edmonds-grafΤο 3 137 εγκαινιάζει μεθαύριο την έκθεση "11472CTY", με έργα των James Edmonds και Petra Graf, δύο καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στο Βερολίνο. Το project επιλέχθηκε, ύστερα από το πρώτο ανοικτό κάλεσμα που έκανε το 3 137, ανάμεσα σε πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις από καλλιτέχνες και επιμελητές της εγχώριας εικαστικής σκηνής αλλά και του εξωτερικού. Κατά τη διαδικασία επιλογής έγιναν συμβουλευτικές συναντήσεις με τους Poppy Bowers (επιμελήτρια στη Whitworth Art Gallery), James Bridle (καλλιτέχνη και συγγραφέα), Ίρις Λυκoυριώτη (αρχιτέκτονα, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη (καλλιτέχνιδα), Αλεξάνδρα Οικονόμου (γκαλερί Ελένη Κορωναίου) και Εβίτα Τσοκάντα (ανεξάρτητη επιμελήτρια).

O James Edmonds και η Petra Graf είναι καλλιτέχνες οι οποίοι στην πρακτική τους χρησιμοποιούν διαφορετικά μέσα όπως φιλμ, ζωγραφική, assemblage και φωτογραφία. Στην πρώτη τους επίσημη συνεργασία, επιχειρούν να συνθέσουν ένα φανταστικό τοπίο από αντικείμενα που βρίσκουν, ξεπερασμένες τεχνολογίες και ψευδο-ιστορίες με πολιτιστικά κατάλοιπα οι οποίες υποδηλώνουν μια νέα αρχιτεκτονική. Ένα μείγμα από διαφορετικά ready-mades μπλέκεται με ζωγραφικά στοιχεία, αφημένα αντικείμενα, ήχους, προβολές και φως, σχηματίζοντας με αυτό τον τρόπο σχέσεις, οι οποίες εξελίσσονται σταδιακά με αργό ρυθμό. Παράλληλα οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν το super 8 φιλμ ως άλλο ένα γλυπτικό στοιχείο που αναδιπλώνεται μέσα από τη λειτουργία και την επανάληψη, συνδέοντας έτσι με έναν αναλογικό τρόπο τη σωματικότητα με τη διάρκεια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Μια έκθεση με Test Prints απο το αρχείο μεταξοτυπίας του TIND στο Void

E-mail Εκτύπωση PDF

avoidΤο Void Project Space εγκαινιάζει αύριο για λίγες μέρες μόνο (έως 29 Μαΐου) ένα πρότζεκτ του Und. Athens, την έκθεση "Cumulus Altocumulus Altostratus" με test prints απο το αρχείο μεταξοτυπίας του TIND.

Τα test prints είναι εκτυπώσεις που φτιάχνουν οι μεταξοτύπες και οι τυπογράφοι για να δοκιμάσουν την ποιότητα των μελανιών τους. Όποιος/α λοιπόν ασχολείται επαγγελματικά με την τυπογραφία χρησιμοποιεί συνήθως σκάρτα χαρτιά για να κάνει τις δοκιμές του/της, και πολλές φορές κάνει πολλές δοκιμές πάνω στο ίδιο κομμάτι χαρτί. Το αποτέλεσμα είναι prints τα οποία έχουν πολλές στρώσεις μελανιού πάνω, με εικόνες και σχήματα απο διαφορετικούς designers και καλλιτέχνες, οι οποίες συνήθως δεν έχουν καμία σχέση η μία με την άλλη και δημιουργούν ένα χαοτικό οπτικό αποτέλεσμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ανοίγει η πρώτη έκθεση του in ατhεns – Austrian Artist Residency

E-mail Εκτύπωση PDF

austrianresidencyΠαρουσιάζονται από αύριο το απόγευμα τα πρώτα έργα που δημιουργήθηκαν κατά την παραμονή και έρευνα στην πόλη των Emanuel Ehgartner και Borjana Ventzislavova, δύο εκ των τεσσάρων επιλεγμένων εικαστικών καλλιτεχνών, που κατάγονται από ή έχουν σχέση με την Αυστρία, στα πλαίσια του προγράμματος καλλιτεχνικής φιλοξενίας in ατhεns – Austrian Artist Residency, που τους προσφέρει τη δυνατότητα να ζήσουν και να εργαστούν στην Αθήνα την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2017. Με αυτή την αφετηρία και με τη βοήθεια διάφορων τεχνικών και μέσων θέτουν το ερώτημα: τι σημαίνει -ή τι μπορεί να σημαίνει- να ζεις και να εργάζεσαι in ατhεns;

Στην έκθεση, την οποία έχουν επιμεληθεί η Ελένη Μιχαηλίδη και η Antonia Rahofer, προβάλλονται έργα-σε-εξέλιξη καθώς και νέα έργα του Emanuel Ehgartner και της Borjana Ventzislavova, φιλοξενούμενων του προγράμματος in ατhεns – Austrian Artist Residency από τον Απρίλιο μέχρι τον Μάιο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Έκθεση φωτογραφίας της Αμαλίας Σωτηροπούλου στην Γκαλερί Σκουφά

E-mail Εκτύπωση PDF

AMALIA SOTIROPOULOU 2017Η νέα ατομική έκθεση της φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου στην Γκαλερί Σκουφά φέρει τον τίτλο «Σειρήνες- Sirens», οι οποίες στη μυθολογία είναι συνυφασμένες με τη θάλασσα, τον έρωτα και τον θάνατο. Η ομορφιά τους και η απαράμιλλη μελωδία του τραγουδιού τους ξελογιάζει αμέσως όποιον τις πλησιάζει. Ο κίνδυνος, όμως, ελλοχεύει πάντα εκεί. Το μυθολογικό αυτό σύμβολο της μοιραίας γυναίκας εμπνέει τη φωτογράφο, η οποία παρουσιάζει εικαστικές φωτογραφικές αποτυπώσεις της γυναικείας σαγήνης. 

Εμβληματικές γυναίκες της εποχής μας, σαν άλλες σύγχρονες σειρήνες που καιροφυλακτούν για τα θύματα τους, αναβαπτίζονται στο φως και το χρώμα του φωτογραφικού φακού της δημιουργού.

Η Αμαλία Σωτηροπούλου «αγκαλιάζει» το αρχαιοελληνικό σύμβολο της μοιραίας και επικίνδυνης γυναίκας και το επαναχρησιμοποιεί, αντικρύζοντάς το κριτικά, με μια τρυφερή ειρωνεία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Ελάτε να πλέξουμε": Μια πρόσκληση του Γιώργου Τσακίρη στην Dépôt Art Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

agtsakirisΣτο διαδραστικό project & έκθεση του καθηγητή ζωγραφικής στο τμήμα Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Τσακίρη, το κοινό συμμετέχει στη δράση «ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΛΕΞΟΥΜΕ γιατί είναι οικογενειακή μας υπόθεση», η οποία διαρκεί έως το τέλος της έκθεσης, ενώ στο χώρο της gallery εκτίθενται έργα του ζωγράφου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Λάππας & Λίτη φέτος στον Πόρο από την Γκαλερί Citronne

E-mail Εκτύπωση PDF

acitronnelappasΜε μία έκθεση έργων του Γιώργου Λάππα, με τίτλο “Φιγούρες και Σακίδιο με Αυτιά", που εγκαινιάζεται αύριο στις 8 μ.μ., ανοίγει τη φετινή της καλοκαιρινή περίοδο η γκαλερί CITRONNE στον Πόρο.

Στη μεταθανάτια αυτή ατομική έκθεση του Γιώργου Λάππα, παρουσιάζονται 31 έργα, γλυπτά, μελέτες και σχέδια, τα οποία καλύπτουν την περίοδο 1978 – 2015 και συγκροτούν μια ενότητα η οποία επικεντρώνεται στην ανθρώπινη φιγούρα. Φιγούρες, σε μεγάλο και μικρό μέγεθος από μπρούντζο, αλουμίνιο, ύφασμα, πλαστικό, ηλεκτρικές λυχνίες, απαρτίζουν τον γλυπτικό κόσμο του Γιώργου Λάππα. Στον κόσμο αυτό, σαμάνοι, ισορροπιστές, ταχυδακτυλουργοί, θεότητες στέκουν στα άκρα της πραγματικότητας, αγνοώντας τους νόμους της φυσικής και της ισορροπίας. Το φυσικό σώμα καταργείται, η σκέψη, η μνήμη και η αφήγηση λειτουργούν με εσωτερική λογική, χωρίς αντιληπτή συνέπεια. Αναπάντεχα υλικά δημιουργούν μια αίσθηση παράδοξου η οποία ανακαλεί υποσυνείδητες ονειρικές συνδέσεις και δυσανάγνωστους συνειρμούς.

Η έκθεση επιχειρεί να δώσει μια όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα από την σύνθετη προσωπικότητα και την εικαστική αναζήτηση του Γιώργου Λάππα.

Παράλληλα, η γκαλερί CITRONNE παρουσιάζει από σήμερα την έκθεση-εγκατάσταση ''Γλαύκες'' της Αφροδίτης Λίτη, την οποία και επιμελείτα σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου.

Επιμέλεια έκθεσης: Τατιάνα Σπινάρη - Πολλάλη

Κείμενα καταλόγου έκθεσης: Τατιάνα Σπινάρη - Πολλάλη και Πολύνα Κοσμαδάκη

 

Διάρκεια έκθεσης: 20 Μαΐου - 11 Ιουλίου 2017

"Bedsheets" της Μαρίας Φραγκουδάκη στην SG Art Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

abedsheet«Ένα σεντόνι οριοθετεί και μεταδίδει κίνηση ή προσλαμβάνει κίνηση από το σώμα που τυλίγει; Το περιτύλιγμα βοηθάει ή εμποδίζει; Εμπνέει ή περιορίζει; Σχηματίζει και προστατεύει; Ή σχίζεται και αποκαλύπτει;»
Μ.Φ.

Έπειτα από το εικαστικό δρώμενο «BedSheets – Ο Δυϊσμός της Ελευθερίας» (The Duality of Freedom) που πραγματοποίησε στην Πλατεία Συντάγματος και στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία στις 27 Απριλίου, η Μαρία Φραγκουδάκη παρουσιάζει τη νέα της ατομική έκθεση «BedSheets» σε αποκλειστικότητα στην SG Art Gallery.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 14 έργα μικτής τεχνικής σε καμβά, τα οποία, συνδέονται άρρηκτα με το δρώμενο της Πλατείας Συντάγματος. Η Φραγκουδάκη πραγματοποιεί μια ατέρμονη αναδιαπραγμάτευση και μετάθεση των ορίων του έργου τέχνης, μέσα από τις διαδοχικές κινήσεις αποπλαισίωσης και επαναπλαισίωσής του: από το δημόσιο χώρο της πόλης στο εσωτερικό της γκαλερί, από τον περιορισμό του έργου τέχνης στη δισδιάστατη επιφάνεια του καμβά στην γλυπτική του ανάπτυξη εκτός πλαισίου.

Χρησιμοποιώντας υλικά, όπως ύφασμα, γύψος, μελάνι, ακρυλικό χρώμα και bubble wrap, η καλλιτέχνιδα επικεντρώνεται στην υλικότητα και εξερευνά τον ενδιάμεσο τόπο ανάμεσα σε ζωγραφική και γλυπτική. Παλεύοντας να χωρέσει την τρίτη διάσταση πάνω στον δισδιάστατο παραδοσιακό καμβά, αψηφά όρια και περιορισμούς και δίνεται εξ ολοκλήρου στο κυνήγι της ελευθερίας. Η ελευθερία αυτή εφορμά από τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη ζωγραφική πέρα από την εικόνα, αλλά και πέρα από τα στενά όρια του τελάρου. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"TOMORROWS" από τη Στέγη: Αστικές μυθοπλασίες για πιθανά μέλλοντα

E-mail Εκτύπωση PDF

aTomorrows RevellΣτέγη κάλεσε εικαστικούς, αρχιτέκτονες και designers που πλάθουν διαφορετικές ιστορίες για το μέλλον των πόλεων να παρουσιάσουν ουτοπικά και δυστοπικά σενάρια, τα οποία αξιοποιούν το μέλλον ως εργαλείο κατανόησης για το ίδιο το παρόν. Η έκθεση "Tomorrows", που φιλοξενείται στη Διπλάρειο Σχολή (Πλ. Θεάτρου 3), μιλάει σήμερα για το αύριο και εστιάζει στις πολυδιάστατες πτυχές που παρουσιάζει το μέλλον σήμερα, μέσα από έργα που αφηγούνται ιστορίες για πιθανούς αυριανούς κόσμους, καθώς και για τις αγωνίες και προσδοκίες των κατοίκων τους. Τάσεις του παρόντος γίνονται αφορμή για υποθετικά –και συχνά υπερβολικά– σενάρια που αφορούν το αύριο.

Η έκθεση περιλαμβάνει βίντεο εγκαταστάσεις, αρχιτεκτονικές αφηγήσεις, σχέδια, μακέτες και μοντέλα υποθετικών συστημάτων, φορέσιμα και αντικείμενα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Μέσα από την εξιστόρηση διαφορετικών ιστοριών με σημείο αφετηρίας πάντα το μέλλον, επιδιώκεται η παρουσίαση πρακτικών, μεθόδων και εργαλείων που ενθαρρύνουν την κριτική ενασχόληση με το ίδιο το παρόν. Η έκθεση φιλοξενεί 33 συμμετοχές με ατομικά ή ομαδικά έργα, νέες παραγωγές, αλλά και σημαντικά έργα που εκτίθενται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και έρχεται να απαντήσει σε ερωτήματα πολιτικά, κοινωνικά, ηθικά με τον πλέον φυσικό τρόπο: Πόσο κοντά βρισκόμαστε στη μετα-ανθρώπινη κατάσταση; Πώς προσεγγίζεται το μέλλον που έρχεται ταχύτατα προς το μέρος μας;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Tidal Flow Revisited" στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά

E-mail Εκτύπωση PDF

angelos antonopoulosΗ ομαδική έκθεση εικαστικών "TIDAL FLOW" αρχικά πραγματοποιήθηκε από 14 έως και 16 Οκτωβρίου 2016, σε ένα χώρο 4.000 τ.μ. στην οδό Θεσσαλονίκης 37 στο Μοσχάτο.

Ένα συνεργείο επισκευής σκαφών θαλάσσης διαμορφώθηκε και φιλοξένησε για τρεις μέρες καλλιτέχνες και θεατές που απο κοινού συνέπραξαν ώστε η εμπειρία της άμεσης επαφής να ανανεώσει τη σχέση των επισκεπτών με την τέχνη.

Τα έργα περιελάμβαναν ζωγραφική, εικαστικά δρώμενα, όπως video art, επιτέλεση (περφόρμανς) αυτοσχεδιασμού, επιτόπιες εγκαταστάσεις, φωτογραφίες, γλυπτική, προβολή ντοκυμαντέρ και γκράφιτι.

Η αντίδραση των θεατών και η συνεχής διεργασία ανάμεσα στα σημεία επαφής των καλλιτεχνών και του κοινού έφερε την το επόμενο βήμα: την έκθεση "Tidal Flow Revisited" στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά. Κάποιοι καλλιτέχνες έχουν αλλάξει, κάποια έργα έχουν αντικατασταθεί, αλλά το σύνολο των έργων ξεπερνά και πάλι τα όρια της φαντασίας και ανοίγει δρόμους και κόσμους. Πρόκειται για ίχνη, τμηματικά και σιωπηλά απομεινάρια στα οποία πρέπει να δοθεί ένα νόημα, και των οποίων η ερμηνεία είναι ένας κατ’εξοχήν χώρος προβολής των δικών μας πνευματικών και πολιτισμικών πλαισίων. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Το Ίδρυμα Θεοχαράκη τιμά τα 40 χρόνια από το θάνατο της Μαρίας Κάλλας

E-mail Εκτύπωση PDF

akallas«Η μουσική ξεκινάει εκεί που ο λόγος σταματάει. Αυτό είναι αλήθεια, αλλά παρ’ όλο που η μουσική είναι κάτι πολύ μεγάλο για να συζητηθεί, μπορεί πάντα να υπηρετείται και να εκτιμάται με ταπεινότητα.Το τραγούδι, για μένα, δεν είναι μια πράξη περηφάνιας, αλλά απλώς μια απόπειρα να ανέλθω σε εκείνα τα ύψη, όπου τα πάντα είναι αρμονία.»

Καμία προσωπικότητα του 20ού αιώνα δεν προσέφερε τόσα στην προσπάθεια της όπερας να αναδημιουργήσει το είδος της αρχαίας αττικής τραγωδίας, -ορόσημα της οποίας ήταν οι μεγάλοι συνθέτες Monteverdi, Gluck και Wagner-, όσο η μεγάλη λυρική καλλιτέχνις, Μαρία Καλογεροπούλου, γνωστή στα πέρατα της γης ως Μαρία Κάλλας. Ως φόρο τιμής στη διασημότερη Ελληνίδα της σύγχρονης εποχής, που έφυγε πριν από 40 χρόνια, πρόωρα, από τη ζωή, το Ίδρυμα Θεοχαράκη παρουσιάζει μια μοναδική έκθεση με τίτλο «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ: Ο μύθος ζει», με περισσότερα από διακόσια προσωπικά αντικείμενα της Μαρίας Κάλλας, δημιουργώντας μια αφήγηση της ιστορίας και της προσφοράς της μοναδικής τραγωδού και λυρικής τραγουδίστριας, που υπήρξε ζωντανός μύθος και της οποίας ο μύθος ζει και αποκτά όλο και μεγαλύτερη ένταση και λάμψη. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Εκτός έδρας ατομική έκθεση του Βασμουλάκη από την Breeder

E-mail Εκτύπωση PDF

alexvasmoulakisΗ γκαλερί The Breeder παρουσιάζει εκτός έδρας, στην οδό Πειραιώς 123, στην Αθήνα, μια ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Βασμούλακη, με τίτλο "Mind Mischief".

Εξερευνώντας την αφαίρεση, το πιθανό και το ευτυχές λάθος (felix culpa), ο Αλέξανδρος Βασμούλακης φέρνει τη μορφή στο προσκήνιο. Συνεχώς απεικονίζει  ένα ασαφές όριο μεταξύ απτού και της μη-απτού, φιγούρας και μη φιγούρας, μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Προσελκύει τους θεατές του σε έναν κόσμο παραδόξων και αβεβαιότητας, σε αντίθεση με τις δυαδικές αλήθειες.

Ο Βασμουλάκης φέρνει στον καμβά αμέτρητα στρώματα εικονολογίας, τα οποία τελικά καταλήγουν να είναι από μόνα τους μια αφήγηση. Ενώ υιοθετεί στοιχεία του Κυβισμού και του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, τα οποία συνοδεύονται από προσαρμογές σαν κινούμενα σχέδια, δημιουργεί μέσα από την καταστροφή. Για την ακρίβεια, η καταστροφή αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, μέσα από την οποία ξεδιπλώνεται η ενασχόληση του Βασμούλακη με ιδέες για την ευθραυστότητα: κομμάτια των προηγούμενων ζωγραφικών έργων κόβονται, επικολλώνται και οικειοποιούνται από τα έργα του παρόντος, μοιάζοντας με σύγχρονα παλίμψηστα σε υφές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Παύση" Ομαδική έκθεση στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

E-mail Εκτύπωση PDF

aChristopoulosΗ Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την ομαδική έκθεση "Παύση | Pause" των Γιώργου ΓυπαράκηΖάφου ΞαγοράρηΚατερίνας ΣτεφανιδάκηΕυανθίας Τσαντίλα και Κώστα Χριστόπουλου

Η παύση είναι ένα διάστημα σιωπής. Μια χρονική στιγμή, μικρή, σύντομη, διαρκείας. Είναι η απόλυτη σιγή. Σε μια συζήτηση είναι η στιγμή που δεν μιλάει κανείς, αλλά η σκέψη εξελίσσεται· σε μια θεατρική παράσταση, είναι η στιγμή που οι ηθοποιοί ετοιμάζονται για την επόμενη σκηνή· και σε ένα συμφωνικό κομμάτι είναι η απαραίτητη ανάσα για την επόμενη μουσική έκφραση. Η χρήση της λέξης παύση στη συγκεκριμένη έκθεση περιγράφει μια εικόνα. Πρόκειται για έργα που μέσα στη γενική αναστάτωση και τη διαρκή διαδοχή γεγονότων και δράσεων προσκαλούν τον θεατή να σταματήσει και να σκεφτεί. Να πάρει μία ανάσα στο παρόν, ώστε να αναστοχαστεί το παρελθόν και να οραματιστεί το μέλλον.

Επίσης, η παύση αναφέρεται σε ένα είδος παρένθεσης στη σειρά των έργων που παρουσιάζονται στην έκθεση. Έργα που κατασκευάστηκαν στις δημιουργικές παύσεις των καλλιτεχνών, έργα που δεν είχαν παρουσιαστεί έως τώρα, έργα που τώρα δόθηκε η ευκαιρία να πραγματοποιηθούν, και έργα του παρελθόντος με νέες νοηματικές και εκφραστικές προεκτάσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

“Εndangered” Ομαδική εικαστική έκθεση | VLΛVES στην METApolis Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

avlavesΗ έννοια της διακινδύνευσης -και του κινδύνου εν γένει- στο πεδίο της τέχνης μοιάζει αναπόσπαστη από αυτήν, καθώς τα μεγάλα ερωτήματα που συνεχίζουν να απασχολούν τους εμπλεκόμενους φαίνεται να ακροβατούν ανάμεσα στα άκρα, αλλά και να προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από τις ίδιες τις αντιφάσεις στην εμπειρία της σύγχρονης τέχνης.

Έχοντας κάποια επίγνωση των ορατών και αόρατων κινδύνων του απρόβλεπτου «παιχνιδιού» στο οποίο συμμετέχει, ο σύγχρονος καλλιτέχνης ρισκάρει, κάνοντας ένα «άλμα πίστης» στο κενό. Ο όρος «καλλιτέχνης» μοιάζει να περικλείει αυτόματα την αποδοχή των εγγενών διακυβευμάτων της τέχνης, αλλά και την ευθύνη δημιουργίας έργων που θα τροφοδοτήσουν παλιές και νέες «περιοχές υψηλού κινδύνου» με στόχο την αναθεώρηση και ανατροπή μη χρήσιμων αντιλήψεων για τη σύγχρονη ανθρώπινη κατάσταση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Συναντήσεις που είχα ή ίσως δεν είχα με τον Peter Berlin" στην γκαλερί Vamiali’s

E-mail Εκτύπωση PDF

aberlinΗ γκαλερί Vamiali’s παρουσιάζει από αύριο την ομαδική έκθεση “Συναντήσεις που είχα ή ίσως δεν είχα με τον Peter Berlin”, σε επιμέλεια της Caroline May. H έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο έργο της Mariah Garnett και αναφέρεται στον “Peter Berlin” περισσότερο ως έννοια, ως μια μεταφορά για την επιθυμία, τονίζοντας την παρόρμηση να “συναντηθούμε με τους ήρωες μας”. Μέσα από τις συναντήσεις αυτές, όσο πραγματικές ή φανταστικές, πνευματικές ή βαθιά προσωπικές και αν είναι, η αίσθηση της ταυτότητας ανασχηματίζεται και κατά συνέπεια η διαδικασία της παραγωγής της τέχνης επαναφορτίζεται, επανατοποθετείται και επαναπροσδιορίζεται. Ο Peter Berlin είναι φωτογράφος, καλλιτέχνης, μοντέλο, σκηνοθέτης και σχεδιαστής μόδας. Έχοντας δημιουργήσει διεθνή αίσθηση από τη δεκαετία του '70, υπηρετεί την εικόνα που πρωταγωνιστεί ο ίδιος ως μοντέλο επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του πορτρέτου και της αυτό-απεικόνισης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"The Sound of Paint": η πρώτη έκθεση του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης σε έναν ιδιότυπο χώρο

E-mail Εκτύπωση PDF

atemporary duplex - the laundryΣυνεχίζονται οι δράσεις του 2ου Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης με την ομαδική έκθεση ήχου "The Sound of Paint" σε επιμέλεια Ανδρέα Φακή, η οποία εγκαινιάζεται αύριο στις 20:00 στο project space Temporary Duplex: έναν ιδιότυπο χώρο, ο οποίος –όπως υποδηλώνει και η ονομασία του–, είναι προσωρινός και αποτελείται από δύο τμήματα, την αίθουσα Temporary Duplex: The Lockers και την αίθουσα Temporary Duplex: The Laundry.

Η αίθουσα Temporary Duplex: The Lockers στεγάζεται σε ένα χώρο που μέχρι πριν λίγα χρόνια αποτελούσε την έδρα του «Σκορδάδικου», πίσω από την πλατεία Κουμουνδούρου. Πλέον, η βασική χρήση του χώρου είναι η προσωρινή αποθήκευση αποσκευών.

Απέναντι, βρίσκεται η άλλη αίθουσα Temporary Duplex: The Laundry, η οποία στεγάζεται στο χώρο από τον οποίο ξεκίνησε η γκαλερί The Breeder και πλέον λειτουργεί ως αποθήκη και γραφείο μιας τουριστικής επιχείρησης, στην οποία –μεταξύ άλλων εργασιών– πραγματοποιείται καθημερινά πλύσιμο λευκών ειδών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Going where we come from": Ένας επιτελεστικός περίπατος στην Κυψέλη

E-mail Εκτύπωση PDF

artwalkΈνας περίπατος τέχνης που ασχολείται με την ταυτότητα, τα σύνορα και τους μύθους, θα ανοίξει μεθαύριο, Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, στην Κυψέλη, μια μετα-αστική περιοχή που άλλαξε τις τελευταίες δεκαετίες και έγινε μια από τις πολυπολιτισμικές συνοικίες της Αθήνας.

Το έργο αυτό ξεκίνησε από την Ελβετή Maëlle Gross και αντικατοπτρίζει τη διαπερατότητα των χώρων και των συνόρων. Για το νέο της έργο, με τίτλο "Going where we come from", η καλλιτέχνιδα παρουσιάζει μια οπτικοακουστική πορεία τέχνης, που προσκαλεί το θεατή να περπατήσει μόνος του κατά μήκος των πολυσύχναστων δρόμων της Κυψέλης, καθοδηγούμενος από τις προφορικές ενδείξεις που συγκεντρώνονται σε έναν ηχητικό οδηγό.

 Η Maëlle Gross έχει ελληνική καταγωγή από τον πατέρα της και ελβετικές ρίζες από τη μητέρα της. Η οικογενειακή της κατοικία δεν ήταν τόσο μακριά από την Κυψέλη, στην οδό Φιλίρα. Σήμερα, η Κυψέλη είναι μια αστική περιοχή, με υψηλό ποσοστό του πληθυσμού της να είναι πρόσφυγες και μετανάστες. Αντικατοπτρίζοντας τα τρέχοντα γεγονότα, καθώς και την ιστορία της οικογένειάς της, η Gross θυμίζει τη μνήμη, τα σύνορα και την ενσωμάτωση, μέσα από τις ζωές των κατοίκων της Κυψέλης. Από τον Ιανουάριο του 2017, συλλέγει ιστορίες, διεξάγει έρευνες επί τόπου και βυθίζεται στην καθημερινή ζωή της γειτονιάς μέσω καθημερινών περιπάτων και συναντήσεων με κατοίκους και τοπικές κοινότητες που είναι εγκατεστημένες και δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Η Brigitte Πολέμη στο Μουσείο Μπουζιάνη

E-mail Εκτύπωση PDF

Abrigittepolemis«#iFollow» είναι ο δικός μου τρόπος να πω

«Σταμάτα, Σκέψου, Νιώσε, Αγάπα και Συνδέσου».

Η διεθνής εικαστικός Brigitte Πολέμη, πρωτοπόρα στη χρήση της μικτής τεχνικής ψηφιακής εκτύπωσης σε πολλαπλές στρώσεις plexi-glass, παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα που εγκαινιάζεται αύριο 16 Μαΐου στο Μουσείο Μπουζιάνη, με τίτλο «#iFollow». Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνομιλία με την Documenta 14 και στο πλαίσιο του ανοίγματος του Μουσείου Μπουζιάνη στη σύγχρονη Τέχνη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

«yεnεές»: Δίκτυο καλλιτεχνών για καλό σκοπό

E-mail Εκτύπωση PDF

artancΤο Artanc Project εγκαινιάζει αυτήν την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017 την έκθεση «yεnεές», με τη συμμετοχή 13 καλλιτεχνών διαφόρετικών «γενεών», οι οποίοι συναντιούνται στον ίδιο χώρο με σκοπό να διηγηθούν μέσα από τα έργα τους, τις εμπειρίες, τα βιώματα και τα ερεθίσματά τους. 

Κάθε «γενεά» καλλιτεχνών δίνει το δικό της στίγμα στο χρόνο, αφήνοντας τα μηνύματα της στις επόμενες γενεές, αποτυπώνοντας τις σκέψεις, σε κάθε είδους υλικό, τεχνική και μέσο απόδοσης της τέχνης τους. 

Η έκθεση έχει φιλανθρωπικό σκοπό, καθώς θα χρηματοδοτήσει την πραγματοποίηση σεμιναρίων, διαλέξεων, εικαστικών εκθέσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε συνεργασία με πιστοποιημένους φορείς εκπαίδευσης της Ελλάδας και του εξωτερικού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Σελίδα 1 από 48