www.artnews.gr

Τρίτη, 25. Απρίλιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

Ατομική Έκθεση του ΓΙώργου Χαδούλη στην Γκαλερί Σκουφά

E-mail Εκτύπωση PDF

achadoulisΟ Γιώργος Χαδούλης επανέρχεται αυτήν την Πέμπτη 27 Απριλίου στην Γκαλερί Σκουφά, με ζωγραφικά έργα και σχέδια των τελευταίων δύο ετών, διατηρώντας το γνωστό πάντα ζωγραφικό του ιδίωμα, αλλά με ένα πρωτόγνωρο πάθος να πλημμυρίζει τα έργα του. Τα θέματά του, αυτή τη φορά, ξεπηδούν μέσα από το πιο οικείο περιβάλλον του, τον χώρο που αναπνέει και εκφράζεται, το ατελιέ του. Βιβλία, έπιπλα, κεραμικά βάζα, στοιβαγμένα τελάρα, όλα ζωντανεύουν μέσα από ακαταμάχητο φως και ατόφιο χρώμα.

Όπως πολύ χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Χ.Α. Χωμενίδης, στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης: «Το στοίχημα για τον Χαδούλη, στα πενήντα του, δεν είναι να απαθανατίσει μιαν ήδη υπάρχουσα πληγή, αλλά να μετατρέψει την μπογιά του σε αίμα και να τη μεταγγίσει στις φλέβες μας».

Παράλληλα θα παρουσιαστούν και κεραμικά βάζα του καλλιτέχνη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Τα μακριά της μαλλιά/ σκιάς αεράκι": Νέα έκθεση του Μιχάλη Μανουσάκη

E-mail Εκτύπωση PDF

amanousakisekfrasiΗ αίθουσα τέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου», εγκαινιάζει αυτήν την Πέμπτη 27 Απριλίου 2017 την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Μανουσάκη, με τίτλο "Τα μακριά της μαλλιά/ σκιάς αεράκι".

Στη νέα του έκθεση, ο εικαστικός καταθέτει την ελπίδα του για τα μελλούμενα μέσω της ζωγραφικής του, μια συνέχεια της έκθεσης του 2015. Σήμερα, ο ζωγράφος αναφέρεται στις παρουσίες των ανθρώπων, όπου σαν πάπλωμα τον συντροφεύουν και του ζεσταίνουν τον κρύο χρόνο που τείνει να ακυρώνει όνειρα και ελπίδες.

54 έργα μικρών διαστάσεων αποτελούν ένα patchwork και εικόνες άλλες, όπου γυναίκες, μέσα από την αιωνιότητα του μεγαλείου τους, γαληνεύουν το χρόνο και επαναπροσδιορίζουν αξίες και εφόδια για τη δημιουργική συνέχεια του καθενός μας.

Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, που περιέχει έργα και των 2 εκθέσεων, του 2015 και 2017, δείχνοντας την πορεία του καλλιτέχνη από τις νοητές γέφυρες, το γενέθλιο τόπο και σήμερα τον μη γεωγραφικό χώρο των ανθρώπων που κατοικούν μέσα μας.

 

Διάρκεια έκθεσης: 27 Απριλίου – 3 Ιουνίου 2017

Rauschenberg & Αλεξίου μαζί στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

E-mail Εκτύπωση PDF

alexiou-rauschenbergΗ Γκαλερί Ζουμπουλάκη θα εγκαινιάσει δύο εκθέσεις αυτήν την Πέμπτη 27 Απριλίου: μία με πολλαπλά έργα του Robert Rauschenberg και μία με έργα του Νίκου Αλεξίου από τη σειρά Καλαμένια.

Ο Αμερικάνος Robert Rauschenberg υπήρξε ένας εμβληματικός καλλιτέχνης του 20ου αιώνα: συνεργάστηκε με πολλούς πρωτοπόρους εικαστικούς, επιστήμονες, χορευτές, συνθέτες και ακτιβιστές και δημιούργησε πολυδιάστατα και πολυμορφικά έργα τέχνης που εξύψωναν την έννοια του εφήμερου και του καθημερινού.  

Τα πολλαπλά έργα που θα παρουσιαστούν στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη, αποτελούν εξαιρετικά δείγματα από τις συλλογές Bones & Unions, Horsefeathers Thirteen Series και Hoarfrost Editions, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης στο εργαστήριο Gemini G.E.L. την δεκαετία του 1970. Τα συγκεκριμένα έργα παρουσιάστηκαν στην Γκαλερί για πρώτη φορά το 1977.

Η πίστη του Rauschenberg στη δύναμη της τέχνης ως καταλύτη θετικών κοινωνικών αλλαγών ήταν η κύρια αιτία της συμμετοχής του σε πολλαπλά διεθνή εικαστικά δρώμενα και εκθέσεις. Ιδιαίτερα τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 ο καλλιτέχνης συνεργάζεται με κατασκευαστές χειροποίητων χαρτιών στη Γαλλία, την Ινδία και την Κίνα. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του συγκέντρωσε ένα μεγάλο πλήθος από διαφορετικά υλικά με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει μετέπειτα στα έργα του. Το αποτέλεσμα ήταν να ενσωματωθεί στη δουλεία του η βαθιά κατανόηση που είχε για τους διαφορετικούς πολιτισμούς και η ιδιαίτερη ανάμειξη εικόνων και υλικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα έργα της σειράς Bones & Unions (1975) που αποτελούνται από ένα μείγμα λάσπης και χαρτοπολτού μαζί με διάφορα καρυκεύματα που χαρίζουν στα έργα μια χαρακτηριστική μυρωδιά κάρυ.

Η σημασία των γνήσιων πολλαπλών αντιτύπων, ως μοναδικά έργα και όχι ως απλά αντίγραφα πρωτότυπων έργων, αναγνωρίστηκε και αναδείχθηκε από την Γκαλερί Ζουμπουλάκη μέσω της συνεργασίας της με το εργαστήριο Gemini G.E.L. και μιας σειράς εκθέσεων που συνδιοργάνωσαν μαζί στην Αθήνα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Διπλά εγκαίνια στον Τεχνοχώρο

E-mail Εκτύπωση PDF

2technohorosΜεθαύριο Τρίτη 25 Απριλίου, η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος εγκαινιάζει όχι μία, αλλά δύο εκθέσεις στους δύο, πλέον, χώρους που διαθέτει.

Στο χώρο στην οδό Λεμπέση 4, θα παρουσιαστεί η ομαδική έκθεση ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και βίντεο με τίτλο «Όροι χρήσης» από την ομάδα Τεχνοπαίγνιον, ενώ στον καινούριο χώρο “My art box, by technohoros” στον αριθμό 12 τη οδού Λεμπέση, θα εγκαινιαστεί η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρυσόστομου Μουσμουλίδη με τίτλο «Πένθος – Έρως», σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη.

Η ομάδα Τεχνοπαίγνιον δημιουργήθηκε το 2015 από τους ζωγράφους Μαργαρίτα Βασιλάκου, Βασίλη Γέρο, Νίκο Κασκούρα, Ισμήνη Μπονάτσου, Γιάννη Στεφανάκι και Δημήτρη Φόρτσα, καθώς και τον ποιητή Κώστα Λιννό -καλλιτέχνες με πολύ διαφορετικές αφετηρίες και προορισμούς, που συμπορεύονται σε ένα εικαστικό ταξίδι με στάσεις σε όλο το φάσμα των καλών τεχνών. Με κριτική ματιά απέναντι στον κόσμο που μας περιβάλλει, σχολιάζουν, υπαινικτικά μέσα από τα έργα τους, την αλλοίωση της δημόσιας σφαίρας και την εξασθένιση του ιδιωτικού βίου, ενώ αναζητούν ένα νέο «εγχειρίδιο» που θα τους προσφέρει τους «όρους χρήσης» της σύγχρονης ζωής. Σκοπός των καλλιτεχνών, είναι να ανακαλύψουν τη χρυσή τομή που θα τους εξασφαλίσει την επιβίωσή τους στις νέες συνθήκες, χωρίς να τους στερήσει την αυθεντικότητα και τη γνησιότητα του ανθρώπινου είδους αλλά και τη μοναδικότητα της αίσθησης του παρόντος του σύγχρονου υποκειμένου. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Paradeigmata από τον Άντον Τσακίρη στην Artis Causa

E-mail Εκτύπωση PDF

antontsakirisΗ γκαλερί Artis Causa παρουσιάζει από αυτήν την Τρίτη 25 Απριλίου την ατομική έκθεση του Άντον Τσακίρη με γλυπτικά έργα και εγκαταστάσεις, με τίτλο "PARADEIGMATA".

Η Ιστορικός Τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης Θάλεια Στεφανίδου γράφει:

“Θα μπορούσαμε να ονομάσουμε όλα τα μέχρι τώρα γλυπτικά «κείμενα» του Άντον Τσακίρη στην κυριολεξία παραδείγματα πλαστικής διαδικασίας, τα οποία κάθε φορά συγκεκριμενοποιούν διαφορετικά πεδία γλυπτικής πειραματικής μυθοπλασίας.

Paradigms είναι και ο τίτλος που έδωσε ο ίδιος σε έναν εκτεταμένο κύκλο εργασίας του, ο οποίος περιλαμβάνει υποενότητες έργων, όπως είναι αυτές των: Urban Proliferation, Nulla Osta, Ttre Eta, Animalis Phenomena, Neoziggurat, όπου   είναι φανερός ο τρόπος με τον οποίο χειρίζετα τις αισθητικές και ιδεολογικές του αρχές, καθώς και το πώς ανακαλεί μνήμες του παρελθόντος, χωρίς ωστόσο να περιπέσει σε νοσταλγία.

Η θεωρητική του σκευή και οι θέσεις του συνομιλούν με ένα ευρύτερο όραμα καλλιτεχνών ανά τον κόσμο, αυτών που κυρίως παλεύουν, στρατευμένα ή μη για τη διεύρυνση της συλλογικής συνείδησης, υιοθετώντας την πεποίθηση πως το αίτημα της καλλιτεχνικής διαμαρτυρίας αποτελεί την πλέον αποτελεσματική εκδοχή διαμαρτυρίας.

Με υλικά επιμελώς επιλεγμένα και συχνά πολύτιμα, όπως το μάρμαρο Πεντέλης ή Καράρας ημιπολύτιμους λίθους, μέταλλα και κράματα μετάλλων, που προσφέρουν εσκεμμένα στο θεατή μια μουσειακή αίσθηση, ο καλλιτέχνης επιθυμεί να «αγγίξει»   εξίσου με τους αισθητικούς προβληματισμούς, κοινωνικούς και πολιτικούς επίσης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Μια "Ηχογραφία" της Αθήνας και της Βιέννης στην Dépôt Art Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

audiographyΗ Dépôt Art Gallery εγκαινιάζει αυτήν τη Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017, την οπτικοακουστική έκθεση του συνθέτη/φωτογράφου Περικλή Λιακάκη, με τίτλο "ΑUDIOGRAPHY", σε επιμέλεια Γωγούς Κολυβήρα και διοργάνωση & παραγωγή των Ανθής Τσουβαλά και ‘Εστερ Ταραγάν.

Η «Ηχογραφία» (AUDIOGRAPHY) είναι μια σύνθεση οπτικοακουστικών μέσων και φωτογραφίας που παρουσίαζεται για πρώτη φορά.

Δύο τεράστιες πόλεις, η Βιέννη και η Αθήνα, παρείχαν το οπτικό και το ακουστικό υλικόπαρείχαν το υλικό για αυτό το πρότζεκτ.

Εικόνες και ήχοι συλλέχθηκαν, συνδυάστηκαν, επεξεργάστηκαν και ανασυντέθηκαν με έναν ποιητικό τρόπο, με σκοπό τη δημιουργία μιας νέας πόλης «τσέπης».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Αργώ: Αποδρομές και μεταισθήσεις του Χρίστου Σιψή στην αγκάθι - κartάλος

E-mail Εκτύπωση PDF

agathikartalosΗ Αίθουσα Τέχνης «αγκάθι  - κartάλος» παρουσιάζει από αύριο στις 12 μμ. την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρίστου Σιψή, με τίτλο «Αργώ – Αποδρομές και μεταισθήσεις»

Η θεματική ενότητα «Αργώ – Αποδρομές και μεταισθήσεις» αποτελεί καρπό πολυετούς δουλειάς του καλλιτέχνη και περιλαμβάνει 30 έργα μεγάλων, μεσαίων και μικρών διαστάσεων, διαφόρων τεχνικών (λάδια, ακρυλικά, μολύβια, μικτή τεχνική) σε καμβάδες, MDF και χαρτί,  εγκαταστάσεις,  κατασκευές και μικρογλυπτά από γύψο.

Για τα «(Α-)τοπία του», καθώς και για τις μορφές του που κινούνται στο μεταίχμιο μεταξύ ρεαλισμού και αφαίρεσης ο Σιψής  αντλεί έμπνευση από το έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου «Aργώ ή πλους αερόστατου».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

3 ταινίες του Ali Kazma στην Γκαλερί Qbox

E-mail Εκτύπωση PDF

alikazmaH Qbox Gallery παρουσιάζει τρεις ταινίες του Ali Kazma στην τρίτη ατομική έκθεσή του στην Ελλάδα.

Ο Ali Kazma είναι γνωστός για τη σειρά βίντεο με τίτλο «Resistance», που παρουσίασε στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας το 2013 στο Περίπτερο της Τουρκίας και για τη σειρά "Obstructions", όπου καταγράφει σχολαστικά διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες που σχετίζονται με την οικονομία, την παραγωγή, την κοινωνική οργάνωση, την εργασία και το χρόνο.

Στην έκθεσή του με τίτλο "Safe Home", ο καλλιτέχνης επέλεξε να παρουσιάσει την τελευταία του δουλειά Safe (2016), την αναγνωρισμένη ταινία του Home (2014) και το Prison (2013), που αποτελεί μέρος της σειράς "Resistance" και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Μπιενάλε της Βενετίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Συνεχίζονται οι Νέοι Ορίζοντες της Ζωγραφικής στο Μουσείο Φρυσίρα

E-mail Εκτύπωση PDF

afrissirasΣυνεχίζεται με επιτυχία η πρώτη από τις εκθέσεις της τριλογίας «Νέοι Ορίζοντες», η οποία πραγματεύεται το ζήτημα της «ταυτότητας των άλλων» μέχρι τον Ιούνιο 2017. Σε αυτήν την ενότητα, ο θεατής έρχεται σε επαφή με τις ποικίλες προσεγγίσεις του θέματος από τον κάθε καλλιτέχνη, βλέποντας πως εκφράζονται συλλογικές και ατομικές ανησυχίες με εικαστικά μέσα. Έτσι, φαίνεται πώς μια ταυτότητα, εκτός από περιορισμός και χωρίς να στερεί τη μοναδικότητα του καθενός, μπορεί μέσω της τέχνης να λειτουργήσει και απελευθερωτικά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Μουσείο Φρυσίρα προτείνει, μέσα από τις συλλογές του,ξεχωριστούς καλλιτέχνες και αναδεικνύει σύγχρονες μορφοπλαστικές τάσεις από όλο τον κόσμο. Με τις επιλογές του, επιδιώκει να μιλήσει για τα ορατά και αδιόρατα νήματα με την ιστορία της ζωγραφικής, τις υπόγειες δυναμικές της και τα πεδία έκφρασής της στο μέλλον.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Teodora Axente, Norbert Bisky, Stephen Chambers, Viola Głowacka, Bogumił Książek, Li Ji, Frédérique Loutz, Marcin Maciejowski, Florian Merkel, Brann Renaud, Ewa Szczekan, Alexander Tinei, Verebics Ágnes, Κωνσταντίνος Βαβυλουσάκης, Γιάννης Ζιώγας, Χρίστος Μιχαηλίδης, Ισμήνη Τελιγιορίδου.

Δεύτερη ατομική του Liam Everett στην Ελένη Κορωναίου

E-mail Εκτύπωση PDF

aeverettΗ Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, λίγο πριν συμμετάσχει στη φουάρ Art Cologne (25-29 Απριλίου), παρουσιάζει τη δουλειά τoυ Liam Everett στη δεύτερή του ατομική έκθεση στην γκαλερί αυτήν την Παρασκευή 21 Απριλίου. Οι ποικίλες πρακτικές του Everett περιλαμβάνουν ζωγραφική, γλυπτική και περφόρμανς με καλλιτεχνικές επιρροές από τον χορό, το θέατρο και τη φιλοσοφία.

Για την έκθεση του Ex Nihilo Nihil Fit, ο Everett παρουσιάζει μια νέα σειρά από πίνακες σε βινύλιο, οι οποίοι περιστρέφονται γύρω από μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με τα συστήματα στήριξης, τα όρια, την ενσωμάτωση και τη διαφάνεια. Επίσης, στοιχεία της αρχαϊκής, του αρχέγονου και της αλχημείας κατέχουν βασικό ρόλο στη δημιουργία των έργων, τα οποία ο Everett ονομάζει πίνακες «οθόνες». Η αναφορά αυτή, εφιστά απευθείας την προσοχή στη δισδιάστατη φύση της ζωγραφικής, η οποία έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί ως φίλτρο, στο οποίο το φως, ο αέρας και διάφορα άλλα φαινόμενα αναδύονται.

Ο Everett επιτρέπει στο άμεσο περιβάλλον και στην αρχιτεκτονική διαρρύθμιση του στούντιο να διατυπώσουν την κατεύθυνση της πρακτικής του, χωρίς να επηρεάζεται αποκλειστικά από τις ιδέες του. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς και αμοιβαία έτσι ώστε τα ζωγραφικά έργα να δημιουργούνται μέσω της πρακτικής και όχι από μια εννοιολογική υπόθεση. Προς αποφυγήν κάποιας αφήγησης, θέματος ή αναφοράς ως σημείο εκκίνησης, οι πίνακες ως εκ τούτου λειτουργούν ως μια πλατφόρμα στην οποία ο στόχος είναι να παραμείνει πλήρης η επίγνωση του παρόντος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

And the Work of Our Hands στο Artwall

E-mail Εκτύπωση PDF

artwallhandsΠέντε νέοι Έλληνες καλλιτέχνες, η δουλειά των οποίων σχετίζεται με τις έννοιες της αφοσίωσης, της εσωστρέφειας και του χειροποίητου, συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση "And the Work of Our Hands", στο χώρο τέχνης ArtWall. Έργα σε χαρτί των Βασίλη Μπότουλα, Στρατή Ταυλαρίδη και Πάνου Φαμέλη, μια εγκατάσταση έξι μέτρων του Παναγιώτη Βούλγαρη και μια φωτογραφία μεγάλου μεγέθους της Μαρίας Μαυροπούλου συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό εικαστικό τοπίο, που με λεπτότητα αγγίζει τις διάφορες πτυχές της σχέσης ανάμεσα σε εργασία και έργο, δημιουργώντας έναν χώρο που προσφέρεται για αναστοχασμό και εξερεύνηση.

Με αφορμή τη διάκριση που κάνει η φιλόσοφος Χάνα Αρέντ, στο έργο της "Η Ανθρώπινη Κατάσταση", ανάμεσα σε εργασία και έργο (“the labour of our bodies and the work of our hands”), το σκεπτικό της έκθεσης είναι να αναδειχθεί η μικροκλίμακα στην οποία λειτουργεί το καλλιτεχνικό χέρι και η εύθραυστη, οργανική διεργασία μέσα απο την οποία αναδύεται ένα έργο τέχνης. Όλα τα έργα της έκθεσης έχουν ως χαρακτηριστικό την επανάληψη: εμμονικές γραμμές ή πινελιές, χιλιάδες λεπτεπίλεπτες εγκοπές με χειρουργικό νυστέρι σε χαρτί, ατελείωτες ώρες ψηφιακής επεξεργασίας και εκατοντάδες μέτρα μεταξωτής κλωστής αποκαλύπτουν, μέσα απο την απλότητά τους, την κοπιαστική παρέμβαση του καλλιτέχνη ως δημιουργικό σώμα στον κόσμο — και ταυτόχρονα υλοποιούν την επίπονη εργασία και τον χρόνο που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθούν.

 

Επιμέλεια: Κυριάκος Σπύρου

Διάρκεια έκθεσης: 5-29 Απριλίου 2017

Περισσότερες πληροφορίες: http://wp.me/p2wFE3-B7

Ο Δημήτρης Λάμπρου στο Free Thinking Zone

E-mail Εκτύπωση PDF

afreeΣτο Free Thinking Zone, έναν ιδιαίτερο χώρο συζήτησης για τη σύγχρονη σκέψη και τέχνη, καθώς και ανοιχτό πεδίο συζήτησης και βήμα για νέους καλλιτέχνες, ο εικαστικός Δημήτρης Λάμπρου παρουσιάζει τη νέα του έκθεση με θέμα «Αναζητώντας φωνές», σε επιμέλεια του Ευθύμη Λαζόγκα.

Ο ζωγράφος Δημήτρης Καρατζάς, απόφοιτος ΜΕΤ, της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και  απόφοιτος Σκηνοθεσίας της Σχολής Σταυράκου, σημειώνει σχετικά:

«Δεν είναι τυχαίο ότι λίγο πριν την εμφάνιση της πρώτης φωτογραφίας το 1826, από τον Niépce ο David ζωγραφίζει το μεγαλύτερο αριστούργημά του "Το θάνατο του Μαρά" (1793), τη στιγμή που η εικονογραφία του πορτραίτου τουλάχιστον στη Δυτική τέχνη, φτάνει να απεικονίζει τον ήρωα στη μεγαλύτερη στιγμή της δόξας του αυτή του θανάτου του.

Εκείνη την εποχή κάνει την εμφάνισή της η φωτογραφία. Η χρήση της φωτογραφίας έπαιξε έναν διπλό ρόλο μέχρι τις μέρες μας από την μία να δηλώνει την καταδίκη της «αύρας» και από την άλλη να μεταμορφώνει το κοινότυπο.

Ως ναυαρχίδα της αστικής εκπραγμάτωσης η φωτογραφία φαίνεται πως συμφιλίωσε πολλές αντιφάσεις στο εσωτερικό της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"*bang!": Daily Lazy Athens

E-mail Εκτύπωση PDF

dailylazydΤο Daily Lazy Projects εγκαινιάζει το νέο του χώρο στην Αθήνα με το "*bang!", μια έκθεση με έργα των Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών Λητώ Κάττου, Ειρήνη Μίγα, Τούλα Πλουμή και Ναταλία Γιαξή.

Στο "*bang!" τέσσερις καλλιτέχνες εξερευνούν την αφηγηματική επιτελεστικότητα στη σχέση των αντικειμένων στο φυσικό χώρο. Παίζοντας με την κατανόηση που έχουμε της διαδικασίας, του χρόνου και του χώρου, τα γλυπτικά έργα ενσωματώνουν καταστάσεις, εστιάζοντας σε θέματα διάρκειας, διαδικασιών και δράσης, ενώ εκφράζουν μια αίσθηση προέλευσης και ολοκλήρωσης, όπως σε ένα γεύμα, μια ιστορία ή ένα παιχνίδι. Από την αρχή μέχρι το τέλος, από το υποκείμενο στο αντικείμενο, το "*bang!" ανακατευθύνει την αφήγηση πίσω στην αφετηρία της, σε μια στιγμή διακοπής, ή απλά στο αναπόφευκτο συμπέρασμά της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Δύο ψυχίατροι "συνομιλούν" στον καμβά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

E-mail Εκτύπωση PDF

arisliakosΔιαθέσεις. Όπως αυτές που μελετούν κάτω από την επιφάνεια δύο ψυχίατροι. Όπως αυτές που αποτυπώνουν στην επιφάνεια δύο ζωγράφοι. Όπως αυτές για τις οποίες ανταλλάσσουν απόψεις δύο φίλοι και συνεργάτες.

H κοινή έκθεση ζωγραφικής του Άρη Λιάκου, καθηγητή Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και του Γιάννη Χατζηαντωνίου, Νευρολόγου-Ψυχιάτρου και επί χρόνια διευθυντή του Ψυχογηριατρικού τμήματος («Μποδοσάκειο») στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής (Δαφνί), αυτό επεδίωξε άλλωστε να είναι : ο εικαστικός και ουσιαστικός διάλογος δύο ανθρώπων που η αγάπη για την επιστήμη τους συμπορεύτηκε με αυτήν για την τέχνη τους τόσο απαρέγκλιτα ώστε το ένα στοιχείο να επηρεάζει το άλλο, σε μία διαρκώς αμφίδρομη σχέση. Η απαραίτητη ενδοσκόπηση που επιβάλλει η Ψυχιατρική, η κατανόηση και η έρευνα πέρα από το οφθαλμοφανές, η άσκηση στην παρατήρηση και της παραμικρής «απόχρωσης» ήταν χρήσιμα «εργαλεία» και για το ταξίδι τους στον κόσμο της ζωγραφικής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Περπατώντας στη Θεσσαλονίκη | Βιέννη

E-mail Εκτύπωση PDF

aWALKING-THROUGHΤο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στην πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων Κυριάκος Κρόκος την περιοδική έκθεση με τίτλο "ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ... ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΒΙΕΝΝΗ": ένα εγχείρημα που στοχεύει στο «περπάτημα» σαν τέχνη και μέθοδο αναγνώρισης του περιβάλλοντος· σαν τεχνική που εστιάζει στις επενέργειες της κίνησης και στις επιδράσεις της πάνω στον άνθρωπο και στην κοινωνία.

Το «περιπατείν» εκλαμβάνεται εδώ ως σημείο εκκίνησης, που στρέφεται γύρω από τις ανθρώπινες σχέσεις· που ως τρόπος και μέσο αντίληψης εκφράζει τη δυνατότητα μιας αμοιβαίας σχέσης ανταλλαξιμότητας μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ένα αρχείο του "Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως"

E-mail Εκτύπωση PDF

3137afterTo 3 137, συνεχίζοντας το πρόγραμμα που ξεκίνησε το Δεκέμβρη του 2016 για την τέχνη και τους καλλιτέχνες της δεκαετίας του 1970 στην Ελλάδα, ανοίγει το χώρο του για να παρουσιάσει βιβλία, αφίσες, αρχειακό και ερευνητικό υλικό της εποχής. Συνεχίζοντας το εγχείρημα, Η διοργανωτική ομάδα δημιουργεί μία έκδοση, αποτύπωμα της έρευνας, των συναντήσεων, συζητήσεων και δράσεων, σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Paraguay Press, με βάση το Παρίσι.

Κάθε Δευτέρα τους μήνες Απρίλιο και Μάιο ο χώρος του 3 137 θα είναι ανοικτός στο κοινό παρουσιάζοντας αφίσες, καταλόγους, βίντεο, φωτογραφίες, άρθρα και βιβλία από συλλογές φίλων, καλλιτεχνών και ιστορικών τέχνης, όπως και πολύτιμο αρχειακό υλικό από το Iνστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης ΙΣΕΤ και το Αρχείο του Ιδρύματος Δέστε.

Στον απόηχο του Μάη του ’68 και των ιδεολογικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων της μεταπολίτευσης, η τέχνη του 1970 θέτει ερωτήματα που σχετίζονται τόσο με τα μεγάλα ιστορικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής όσο και με τη φύση του έργου τέχνης, τη θεσμική κριτική και τους μηχανισμούς πλαισίωσής του.

Το "Μετά την έκρηξη ακούς ακόμα το φως" αποτελεί μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα γεγονότα και τις επιταγές της εποχής που κινητοποίησαν τις αναζητήσεις και τη δράση των καλλιτεχνών αλλά και να προσεγγίσουμε την ιδιαίτερη ταυτότητα της τέχνης τους σε συνδυασμό με τα θέματα που αυτή έθεσε για πρώτη φορά στη χώρα μας και να αναρωτηθούμε για τη σχέση τους με το σήμερα. Να παρατηρήσουμε τις συγγένειες, να εξετάσουμε τις θέσεις και τις απαντήσεις που εκείνοι έδωσαν σε ερωτήματα και υποθέσεις που σχεδόν μισό αιώνα αργότερα παραμένουν ακόμη εκκρεμείς και απασχολούν τη σημερινή καλλιτεχνική παραγωγή και τους νεότερους καλλιτέχνες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Η Σοφία Πετρίδη στο Ααβόρα Art Cinema

E-mail Εκτύπωση PDF

3. HEADΤο Ααβόρα Art Cinema παρουσιάζει την έκθεση "Σοφία Πετρίδη: No Hope For Death (Καμία Ελπίδα για το Θάνατο)". Πρόκειται για μία τοποειδή, επιλεκτική παρουσίαση της σπονδυλωτής ηχητικής «ταινίας» Breathing with the Room (Αναπνέοντας με το Δωμάτιο), ενός καθηλωτικού, τρυφερού, αλλά συνάμα δυσφορικού, έμφυλου στοχασμού πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση από την εικαστικό Σοφία Πετρίδη.

Το Breathing with the Room (2009 - έργο σε εξέλιξη) ακολουθεί τα καθημερινά «ταξίδια» ενός ανώνυμου καστ χαρακτήρων σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους που αναπτύσσονται, κινηματογραφικά, μέσα από τον ήχο και δραματουργούνται μέσα από ηχητικές συνομιλίες ανάμεσα σε αντικείμενα, ανθρώπους και ζώα. Κάθε άλλο παρά μία συμβατική ταινία, το Breathing with the Room είναι ένα εικαστικό έργο σμιλευμένο αποκλειστικά με τη χρήση του ήχου: ένα πολυεπίπεδο ψηφιακό κολάζ από ηχητικά θραύσματα που συνδυάζει γνώριμους ήχους με αποσπάσματα μουσικής και φωνητικές εγγραφές. Καταρρίπτοντας –ηχητικά– τα όρια του πραγματικού και του φανταστικού χώρου, συνεχίζει με νέα μέσα την διερεύνηση της συνύφανσης του χώρου και της ύπαρξης που χαρακτηρίζει το εικαστικό έργο της Πετρίδη και το οποίο σημαδεύεται από τον κεντρικό ρόλο του δωματίου ως μεταφορά για την αρχιτεκτονική του μυαλού και του σώματος. Ενώ εντείνει την μακροχρόνια οπτική ποιητική της οικειότητας του χώρου της Πετρίδη, το Breathing with the Room συμβάλλει επίσης στην πιο άμεση αντιληπτική εμπλοκή που επιδιώκεται από διάφορες εκφάνσεις της σύγχρονης εικαστικής και ηχητικής τέχνης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ένα δορυφορικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα από το Snehta Residency

E-mail Εκτύπωση PDF

asnehtaΤο Snehta Residency παρουσιάζει ένα δορυφορικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα της εικαστικού Δέσποινας Νισυρίου, στην οδό Κεφαλληνίας 39 στην Κυψέλη, με τίτλο «Παράλειψη».

«Ο Norman O.Brown λέει πως αν θέλεις να βρεις την ταυτότητά σου, καλύτερα ν' αρχίσεις με το να χαθείς πρώτα, κάνοντας έτσι τη σύνδεση μεταξύ των εννοιών της ταυτότητας και του τόπου. Χωρίς ταυτότητα, δεν έχεις αίσθηση του τόπου.

Ένα εγκαταλειμμένο μαγαζί πλεκτών στην Κυψέλη, χωρίς την παλιά του εμπορική ταυτότητα, γίνεται ένα χρησιμοποιημένο τελάρο για νέα δουλειά. Ο χώρος μετατρέπεται έτσι σ'ένα παλύμψιστο, κρατώντας κάτι από τον αρχικό του χαρακτήρα ενώ αναζητεί άλλες ταυτότητες, προσπαθώντας να μιλήσει μιαν άλλη γλώσσα.

Μπαίνοντας στον χώρο αυτόν αφήνω την φαντασία μου ελεύθερη: θραύσματα ιστορίας και πολιτισμού, τοπικά και ευρύτερα, αλλά και βιωματικά με πλημυρίζουν. Αυτά είναι τα υλικά μου και η δουλειά μου είναι να υφάνω κάτι απ'όλα αυτά τα ξεφτίδια, μια φωνή της οποίας το μήνυμα δεν μπορώ να προβλέψω.
Επιλέγω να δουλέψω σε συνεργασία με τον συγκεκριμένο χώρο, καταλήγοντας έτσι σε έργα που εγκολπώνουν τον χώρο στον πυρήνα τους (site-specific και site-responsive).»

 

Διάρκεια έκθεσης: 4 - 14 Απριλίου

Περισσότερες πληροφορίες: www.despinanissiriou.com

Όσα μάθαμε για την documenta 14

E-mail Εκτύπωση PDF

adocpressΤης Αννίτας Αποστολάκη

Στην Αθήνα από τη Δευτέρα γίνεται κάτι αντίστοιχο με αυτό που γίνεται στο Λονδίνο την εβδομάδα που διεξάγεται η φουάρ Frieze. Πολλά εγκαίνια εκθέσεων και εκδηλώσεις ταυτόχρονα, κάθε μέρα, σε επιφανή ιδρύματα και γκαλερί, αλλά και εναλλακτικούς, μη κερδοσκοπικούς καλλιτεχνικούς χώρους: όλοι έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για να παρουσιάσουν ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να δει κανείς από σύγχρονη τέχνη σε αυτήν την πόλη, για ένα κοινό που μέρα με τη μέρα γίνεται ολοένα και πιο διεθνές. 7.000 άνθρωποι των τεχνών, δημοσιογράφοι και κριτικοί τέχνης από τα πιο γνωστά και έγκυρα μέσα του πλανήτη έχουν συρρεύσει στην Αθήνα για τα εγκαίνια της documenta 14, της έκθεσης που για πολλούς θεωρείται το σημαντικότερο εικαστικό γεγονός διεθνώς και η παραγωγή της οποίας αυτήν τη φορά αγγίζει τα €37 εκατομμύρια –μόνο τα μισά από τα οποία προέρχονται από το γερμανικό δημόσιο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ανοίγει η έκθεση για το έργο της Maria Lassnig

E-mail Εκτύπωση PDF

alassnigopeningΟ Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση "Maria Lassnig. Το Μέλλον Επινοείται με Θραύσματα του Παρελθόντος", η οποία διοργανώνεται με την υποστήριξη της Αυστριακής Κυβέρνησης, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Maria Lassnig, από 7 Απριλίου έως 16 Ιουλίου 2017 στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, κτίριο Μεταξουργείου.

Την έκθεση θα εγκαινιάσουν ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο υπουργός Τεχνών και Πολιτισμού, Συντάγματος και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Αυστριακής Δημοκρατίας Thomas Drozda, την Παρασκευή 7 Απριλίου στις 16:00.

Η έκθεση, την οποία επιμελείται ο Hans Ulrich Obrist και αποτελεί το τελευταίο εκθεσιακό γεγονός που πρόλαβε να σχεδιάσει η ίδια η Maria Lassnig (1919-2014) προσωπικά μαζί του, εστιάζει σε σημαντικά έργα που φωτίζουν τη σχέση της καλλιτέχνιδας με την αρχαιότητα, τη μυθολογία, το ρόλο της γυναίκας και το ελληνικό τοπίο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Σελίδα 1 από 46