www.artnews.gr

Δευτέρα, 29. Μάιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΜΟΥΣΕΙΑ ΝΕΑ

ΝΕΑ

Τα «μυστικά» των εργαστηρίων στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο αποκαλύπτονται με δράση για το «χρώμα»

aeampitsasΤης Αγγελικής Κώττη

Μόλις τριάντα άτομα κάθε φορά είναι οι τυχεροί που καταφέρνουν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση «Ανοιχτό Μουσείο». Λόγοι ασφαλείας στα εργαστήρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, υπαγορεύουν αυτόν τον αριθμό, όπως μας λέει η διευθύντρια του ΕΑΜ Μαρία Λαγογιάννη. Το Μουσείο ωστόσο, αναγνωρίζοντας το ενδιαφέρον που έχει για το κοινό του, επαναλαμβάνει το πρόγραμμα αυτό, που ξεκίνησε ελπιδοφόρα και συνεχίζεται με άκρα επιτυχία, όσο συχνά μπορεί.

Την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και ώρα 12.00 θα πραγματοποιηθεί η τέταρτη παρουσίαση με τίτλο:

Ευαίσθητα χρώματα:
από τους ξύλινους πίνακες του Πιτσά στις λευκές ληκύθους και τα πήλινα ειδώλια.

Πολύτιμη η συνεισφορά των μουσείων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς στις τοπικές κοινωνίες

apiopΤης Αγγελικής Κώττη

Εννέα μουσεία σε ισάριθμες περιοχές της χώρας δημιούργησε κατά τα τελευταία χρόνια το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς με εξαιρετικά αποτελέσματα. Όπως δείχνει σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ, που έγινε ειδικά για το ΠΙΟΠ, είχαν, εκτός των άλλων, ιδιαίτερη συμβολή στην οικονομία. Πώς φαίνεται; Από την δυνατότητα και ικανότητά τους να προσελκύουν επισκέπτες.
Το 2016 περίπου 220 χιλιάδες άτομα επισκέφτηκαν τα Μουσεία ΠΙΟΠ, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,25% σε σχέση με το 2015. Αν υπολογιστούν και οι επισκέπτες των Μουσείων Μαστίχας Χίου και Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα που εγκαινιάστηκαν εντός του 2016, η αύξηση αυτή φτάνει στο 48,7% αναφέρει η μελέτη του ΙΟΒΕ. Η μελέτη παρουσιάστηκε κατά την 1η Συνάντηση του δικτύου, που οργάνωσε το ΠΙΟΠ.

Με μια συντηρητική εκτίμηση των καταλυτικών επιδράσεων, εκτιμάται ότι η λειτουργία των Μουσείων ΠΙΟΠ οδήγησε σε αύξηση της τουριστικής δαπάνης στις αντίστοιχες περιοχές της χώρας κατά τουλάχιστον €5,5 εκατ.

William Kentridge & Θόδωρος στο ΕΜΣΤ για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

akentridgeΣήμερα συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη μεταφορά των διοικητικών υπηρεσιών του ΕΜΣΤ στο νέο του χώρο. Από τότε έγιναν πολλά... και το μουσείο ακόμη δεν έχει καταφέρει να βρει τους πόρους για να επανδρώσει πλήρως τους χώρους του, να μεταφέρει και να εκθέσει τη συλλογή του. Παρόλα αυτά, είναι ενεργό με διεθνείς συνεργασίες και εκθέσεις διεθνούς βεληνεκούς, αποτελώντας πιο πρόσφατα τον κύριο εκθεσιακό χώρο της κορυφαίας εικαστικής διοργάνωσης στον κόσμο, της documenta 14. Για να γιορτάσει, λοιπόν, αυτήν τη μεγάλη δραστηριότητα που γνωρίζει το 2017 τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός, το ΕΜΣΤ έχει διοργανώσει για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων δύο εκδηλώσεις.

Το φιλμ του William Kentridge TRIUMPHS AND LAMENTS θα προβληθεί στην αίθουσα προβολών του ΕΜΣΤ σήμερα στις 17:00 και αύριο στις 19:00, με ελεύθερη είσοδο, με δελτία εισόδου που θα διανεμηθούν στο ΕΜΣΤ με σειρά προτεραιότητας μία ώρα πριν από την εκδήλωση.

Τα μουσεία μιλούν για εκείνα που δεν λέγονται

adimotiko mouseio kalavritinouΤης Αγγελικής Κώττη

Μπορεί η προφορική ιστορία να κάνει τα αντικείμενα να μιλήσουν; Φαίνεται πως μπορεί. Αψευδής μάρτυρας μουσεία και μουσειακές συλλογές ανά την Ελλάδα, που δίνουν στα πράγματα τη δική τους «φωνή». Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων(International Council of Museums - ICOM) επέλεξε για τον φετινό εορτασμό της φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων (Πέμπτη 18 Μαΐου) το θέμα: «Μουσεία και αμφιλεγόμενες ιστορίες: Τα μουσεία μιλούν για εκείνα που δεν λέγονται»

Με αυτή την επιλογή, το ICOM επιθυμεί να αναδείξει τα μουσεία ως φορείς κοινωνικής ειρήνης, πιστεύοντας ότι η παρουσίαση αμφιλεγόμενων ή αμφισβητούμενων ζητημάτων μπορεί να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα για την κοινωνική συμφιλίωση και την αρμονική συμβίωση των ανθρώπων. Τα μουσεία μπορούν να συμβάλουν στην κατανόηση δύσκολων, αντιφατικών ή σύνθετων πτυχών της ανθρώπινης ιστορίας. Επιπλέον, ως χώροι διαμεσολάβησης και διαλόγου, έχουν τη δυνατότητα να παίξουν ουσιαστικό ρόλο στην ειρηνική αντιμετώπιση τραυματικών ιστοριών, προσφέροντας πολλαπλές οπτικές και αναγνώσεις.

Όλα αυτά αποδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο από το φετινό τιμώμενο μουσείο, το Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος. Στεγάζεται σε ιστορικό κτήριο της μαρτυρικής πόλης των Καλαβρύτων και αφηγείται δύσκολες και τραυματικές πτυχές της ανθρώπινης ιστορίας συντηρώντας την ιστορική μνήμη και μεταφέροντας στις νεότερες γενιές το μήνυμα της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών.

Η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, στις 19:00, στον αύλειο χώρο του Μουσείου, με κεντρικό ομιλητή τον Ομότιμο Καθηγητή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Πασχάλη Κιτρομηλίδη. Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν η Μαθητική Χορωδία του Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου Καλαβρύτων και η Φιλαρμονική του Δήμου Καλαβρύτων. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, όπως και σε όλα τα μουσεία την Πέμπτη 18 Μαΐου.

Σε διαρκή εξέλιξη

«Το Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος εγκαινιάστηκε το 2005 και βρίσκεται σε μια διαρκή εξέλιξη, καθώς συμπληρώνεται με τεκμήρια και πληροφοριακό υλικό,» μας λέει η τέως πρόεδρος του ICOM και επίτιμη διευθύντρια του υπουργείου Πολιτισμού Τέτη Χατζηνικολάου, που συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία του. «Το μουσείο, διαπραγματεύεται μια βαθιά τραυματική εμπειρία, της οποίας οι πληγές έμοιαζαν και συχνά μοιάζουν ακόμη ανοικτές.»

Στεγάζεται στο ιστορικό Δημοτικό Μουσείο της πόλης, σε ένα κτίριο άμεσα συνδεδεμένο με την « Επιχείρηση Καλάβρυτα» (« Unternehmen Kalavryta» κατά την επίσημη ορολογία της Βέρμαχτ) που εκτυλίχθηκε στην περιοχή από 5 έως 15 Δεκεμβρίου 1943 με δραματική κατάληξη. Η επαρχία Καλαβρύτων, σημαντικό κέντρο αντιστασιακής δράσης κατά τη γερμανοϊταλική κατοχή, καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής και περίπου 800 Έλληνες εκτελέστηκαν.

Τα αίτια της «Επιχείρησης Καλάβρυτα» υπήρξαν για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα αντικείμενο σφοδρής αντιπαράθεσης μεταξύ των κατοίκων και των διαφόρων φορέων της περιοχής, των ιστορικών αλλά και των οργάνων της Πολιτείας σημειώνει η κα Χατζηνικολάου. «Έτσι, ενώ μετά από μια περίοδο εύλογης ‘σιωπής’ και προσπάθειας επανασύνδεσης με τη ζωή, η δημιουργία ενός Μουσείου που θα απέδιδε φόρο τιμής στα θύματα της τραγωδίας και στην ίδια τη μαρτυρική πόλη, υπήρξε καθολικό αίτημα, ο σχεδιασμός και η υλοποίησή του αποτέλεσαν ένα εξαιρετικά δύσκολο και επώδυνο εγχείρημα.»

Τι ήθελε να θυμάται ο καθένας

«Η συγκρότηση της συλλογής από τον Δήμο και άλλους φορείς και ιδιώτες καθορίστηκε εν πολλοίς από το τι ήθελε να θυμάται ο καθένας. Είχε ήδη μεσολαβήσει η περίοδος του Εμφυλίου, οπότε τα τεκμήρια της τραγωδίας και τα προσωπικά αντικείμενα των εκτελεσθέντων που πρόσφεραν οι συγγενείς τους, υπήρξαν σύμβολα ατομικής μνήμης ,προσδιορισμένης όμως επιπλέον από την ιδεολογία και τις πρόσφατες εμπειρίες του καθενός.»

Σκοπός του Μουσείου υπήρξε η διάσωση της ιστορικής μνήμης in situ, η διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης και η συμφιλίωση με τη βαριά κληρονομιά του πρόσφατου παρελθόντος που για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σφράγισε τη ζωή των κατοίκων του τόπου. Στους χώρους του Σχολείου, μετά από ειδική διαμόρφωση, παρουσιάζεται η ιστορία και ο κοινωνικός ρόλος του ως εκπαιδευτηρίου, η προπολεμική ακμή της πόλης των Καλαβρύτων, η περίοδος της Κατοχής στην Ελλάδα, η γερμανική κατοχή στην Πελοπόννησο, η έναρξη και η εξέλιξη της «Επιχείρησης Καλάβρυτα», η καταστροφή της πόλης και η εκτέλεση των κατοίκων, το τέλος της Κατοχής και η καταδίκη των εγκληματιών πολέμου. Ένας κατάλογος των εκτελεσθέντων με φόντο την ερειπωμένη πόλη και ένα πλέγμα με τις φωτογραφίες των θυμάτων, που διαρκώς συμπληρώνεται, ολοκληρώνουν την έκθεση. Οι εκθεσιακές ενότητες πλαισιώνονται από αφηγήσεις κατοίκων που βίωσαν τα δραματικά γεγονότα.

«Έτσι τα αντικείμενα φωτίζονται μέσα από τη συναισθηματική φόρτιση της βιωμένης ιστορίας» τονίζει η κα Χατζηνικολάου.

Το πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα

Για την Διεθνή Ημέρα Μουσείων έχουν προγραμματιστεί ημερίδες, συνέδρια, διαλέξεις, οργανωμένες ξεναγήσεις, μουσικές και άλλες δράσεις θα πραγματοποιηθούν σε μουσεία και ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα. Το αναλυτικό πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ:

https://gallery.mailchimp.com/f1113fca29a36d06beb2c8909/files/0743f205-1c42-4dce-84a5-065d964a39a6/IMD2017_%CE%914.pdf

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) συμμετέχει στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων και οργανώνει πλούσιο πρόγραμμα δράσεων στο Δίκτυο Μουσείων του. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

\http://www.piop.gr/el/Activities/ekdiloseis-mouseia/PIOP_DHM_2017.aspx

Το Guggenheim Abu Dhabi πρέπει να αναβληθεί ή να μικρύνει, λέει ο άνθρωπος που ξεκίνησε το έργο

abudhabiΤης Cristina Ruiz

Το σχέδιο για να χτιστεί ένα Guggenheim στο Άμπου Ντάμπι πρέπει να αναβληθεί ή να μικρύνει πιστεύει ο Thomas Krens, πρώην διευθυντής του Guggenheim Foundation στη Νέα Υόρκη, ο οποίος κανόνισε την συμφωνία το 2006 για την ίδρυση ενός Guggenheim σχεδιασμένου από τον αρχιτέκτονα Frank Gehry στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Μιλώντας στη διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή “In Other Words”, μια παραγωγή της συμβουλευτικής εταιρίας για την τέχνη Art Agency Partners, ο Krens είπε ότι το σχέδιο της ίδρυσης ενός μεγάλου πολιτιστικού συγκροτήματος στη Νήσο Σααντιγιάτ με πέντε νέα μουσεία, επινοήθηκε μια εποχή που “οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο αθώοι” και ότι “δε θα συνέβαινε ποτέ” σήμερα. “Η παγκόσμια οικονομική κρίση και η Αραβική Άνοιξη έχουν αλλάξει την εξίσωση ριζικά... μπορεί να μην είναι τόσο καλή ιδέα αυτές τις μέρες να έχεις ένα αμερικανικό μουσείο... με Εβραϊκό όνομα σε μια χώρα (που δεν αναγνωρίζει το Ισραήλ) σε μια τόσο εμφανή τοποθεσία, σε τόσο μεγάλη κλίμακα.”

Τι κάνουν και πώς το κάνουν: γιατί τα μουσεία έχουν σημασία

museumsΤης Marina Vaizey

Ο Nicholas Thomas είναι ο διευθυντής του Μουσείου Αρχαιολογίας και Ανθρωπολογίας του Κέιμπριτζ, λόγιος, επιμελητής, συγγραφέας και λάτρης των μουσείων. Παρομοιάζει τα μουσεία με περιοχές και έθνη στα οποία συγκεντρώνονται κάθε λογής διάσπαρτα στοιχεία, που με διαφορετικούς τρόπους εκφράζουν το παρελθόν ενσωματώνοντάς το έντονα στο παρόν. Ώθηση στους στοχασμούς του για τη φύση των συλλογών δίνει το ότι, όπως με τις συλλογές ανθρώπων, το σύνολο είναι σπουδαιότερο από τα μέρη, χάρη στους διαλόγους, τις συζητήσεις, τις συνδέσεις και των συνδέσμων και τη διάδραση μεταξύ των αψύχων αντικειμένων (τα οποία εμψυχώνονται από τους επιμελητές και το κοινό), αλλά και των ανθρώπων. Αν αυτό ακούγεται περίεργο, δεν είναι, μιας και το γράψιμο του είναι απλό, κομψό και πειστικό. Και βλέποντάς το καλύτερα, τα ζητήματα με τα οποία ασχολείται είναι εξαιρετικά ευρεία. Πάνω απ’ όλα, η κλωστή που δένει όλες τις παρατηρήσεις του είναι οι συναρπαστικές ιστορίες των αντικειμένων, οι οποίες συνεχώς ανακαλύπτονται και επανακαλύπτονται. Για παράδειγμα, το μόνο αυγό πουλιού από αυτά που συνέλεξε ο Δαρβίνος στο ταξίδι του με το Μπιγκλ σε όλον τον κόσμο, και επιβιώνει ακόμα, ανακαλύφθηκε στο μουσείο του Κέιμπριτζ πριν από μόνο εφτά χρόνια.

Αναφέρονται και σύγχρονοι λόγοι, κάποιοι από αυτούς αμυντικοί,  υπέρ των δημόσιων συλλογών υλικού πολιτισμού: κοινωνικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, η “δημιουργική βιομηχανία”, αλλά και οι επενδύσεις, η νέα αρχιτεκτονική, η κοινωνική συνοχή, η διεθνής διπλωματία, οι υποτροφίες, η έρευνα και η αφήγηση.

Ο Γκάι Κογκεβάλ θα συνεχίσει να είναι διευθυντής του Musée d’Orsay για έναν ακόμη χρόνο

Της Βικτόρια Στάπλεϊ Μπράουν

gkamΟ Γκάι Κογκεβάλ, ο οποίος θα παραιτούταν από την θέση του διευθυντή του Musée d’Orsay στο Παρίσι αυτό τον μήνα μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης τριετίας διαχείρισής του, θα συνεχίσει να κατέχει την θέση για έναν ακόμα χρόνο, σύμφωνα με μια ανακοίνωση που έκανε το Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας την Τετάρτη 9 Μαρτίου. Ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάν ανανέωσε το συμβόλαιο του Κογκεβάλ ακολουθώντας την πρόταση της νέας Υπουργού Πολιτισμού Οντρέι Αζουλαΐ.

Ο Κογκεβάλ, ο οποίος ήταν διευθυντής του μουσείου από το 2008, ζήτησε να συνεχίσει, αλλά η διοικητική του ικανότητα, ειδικά μετά από το εγκεφαλικό που υπέστη το 2014, αμφισβητήθηκε ανοιχτά από το προσωπικό. Έξι επιμελητές ήρθαν σε επαφή ανώνυμα με την εφημερίδα «LeMonde» στα τέλει του Ιανουαρίου και μίλησαν για τον πιθανό επαναδιορισμός του Κογκεβάλ, λέγοντας: «Δεν υπάρχει πλέον πιλότος στο αεροπλάνο!» Ο διευθυντής απάντησε με ανοιχτό γράμμα στην εφημερίδα.

Λαϊκό άνοιγμα του Κέντρου Πομπιντού σ’ όλη τη Γαλλία

Πόλεις και κωμοπόλεις σ’ όλη τη Γαλλία θα έχουν την δυνατότητα σύντομα να εμπλουτίσουν την πολιτιστική τους συνεισφορά φιλοξενώντας λαϊκά υποκαταστήματα του Κέντρου Πομπιντού.

Βαθαίνει η κρίση στο αυτοκρατορικό μουσείο της Βρετανίας

bathaini1Η οικονομική κρίση επηρέασε το Βρετανικό Αυτοκρατορικό Μουσείο του Μπρίστολ πολύ περισσότερο από τις αρχικές προβλέψεις. Στις τελευταίες οικονομικές συναλλαγές του μουσείου, που έγιναν τον περασμένο μήνα, βρέθηκαν μη εγκεκριμένα χρηματικά ποσά που υπερβαίνουν το £1 εκ. Οι τραπεζικοί λογαριασμοί του μουσείου αποκάλυψαν επίσης πως δαπανήθηκαν £500.000 για μια έκθεση σχετικά με τη Βρετανική Εντολή στην Παλαιστίνη (1920-1948), την οποία οι διαχειριστές αναγκάστηκαν να ακυρώσουν.

Για την ιστορία: το εγχείρημα της προφορικής μαρτυρίας του MoMA

Οι James Rosenquist και Ed Ruscha είναι μεταξύ των καλλιτεχνών που μιλούν για το έργο

που αφήνουν στις επόμενες γενιές

Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA) πρόκειται να επανεγκαταστήσει το έργο «F-111», 1964-65, του James Rosenquist, τοποθετώντας το εκ νέου, όπως ακριβώς πρωτοπαρουσιάστηκε στη γκαλερί Leo Castelli Upper East Side το 1965. Προκειμένου να γίνει σύντομα η παρουσίασή του (η ακριβής ημερομηνία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα), η εκδήλωση θα πλαισιώνει το πρότζεκτ του μουσείου για τις προφορικές μαρτυρίες καλλιτεχνών. Οι επιμελητές και αρχειοφύλακες του MoMA παίρνουν συνεντεύξεις από καλλιτέχνες παράλληλα με την εργασία τους στη συλλογή. Εκτός από τη συνέντευξη του Rosenquist για το «F-111», σκοπεύουν να μιλήσουν και με τον Ed Ruscha και τον Vito Acconci. Οι Dan Graham, Yvonne Rainer και Vija Celmins έχουν ήδη δώσει συνέντευξη.

Αφρικανικές και Αμερικανικές συλλογές σε προσφορά

Η είδηση πως το Wereldmuseum στο Ρότερνταμ σκοπεύει να πουλήσει τις αμερικανικές και αφρικανικές συλλογές του δίχασε την κοινή γνώμη της μουσειολογικής κοινότητας της Ολλανδίας. Ο διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Εθνολογίας στο Leiden, Steven Engelsman, δηλώνει τρομοκρατημένος με τις εξελίξεις. «Νομίζω πως είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο και αφύσικο να πωλούνται τόσο πολύτιμες συλλογές τέχνης», δηλώνει ο Engelsman. «Τα μουσεία πάντα προσπαθούσαν να κάνουν το αντίθετο, να δίνουν λεφτά για πολύτιμες συλλογές».

Λιγότερα ακριβά δάνεια, συρρικνωμένες εκθέσεις και μειώσεις προσωπικού στα μεγάλα εθνικά μουσεία

ligoteraΈνα χρόνο αφού η Ανασκόπηση Δαπανών της κυβέρνησης ανακοίνωσε τις μεγαλύτερες περικοπές στο χώρο της τέχνης την τελευταία δεκαετία, τα αποτελέσματα τους έχουν αρχίσει να ζορίσουν πολύ τα εθνικά μουσεία στην Αγγλία. Οι διευθυντές των μουσείων παραμένουν γενναίοι και ψύχραιμοι απέναντι στις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν έπειτα από τη μείωση 15% στους προϋπολογισμούς τους.

Έργα του Otto Dix σε μουσείο στο Μόναχο

Πεντακόσια σχέδια του Otto Dix από τη συλλογή του Γιώργου Οικονόμου δόθηκαν στο Staatliche Graphische Sammlung στο Μόναχο, για μια περίοδο δέκα ετών.

Συμφωνία £142 εκ. για την παραμονή της Τate Modern στο Bankside

Ενώ ο Ai Weiwei και οι βοηθοί του γέμιζαν το Turbine Hall της Τate Modern με εκατομμύρια κεραμικούς ηλιόσπορους, οι διαχειριστές του διάσημου μουσείου αποφάσισαν να αλλάξουν το συμβόλαιο ενοικίασης του χώρου.

Πολιτιστική σύμπραξη Ιταλίας - Κίνας

Ύστερα από μια σειρά διαπραγματεύσεων, η Κίνα απέκτησε το δικό της εκθεσιακό χώρο στην καρδιά της Ρώμης, με αντάλλαγμα μια ιταλική πτέρυγα στο Εθνικό Μουσείο της Κίνας, στο Πεκίνο. Η σχετική συμφωνία υπεγράφη στη Ρώμη, μεταξύ του Ιταλού υπουργού πολιτισμού Sandro Bondi και του Κινέζου ομόλογού του Cai Wu.

Δωρεά πολλών εκατομμυρίων ξαφνιάζει τη Βρετανική Κυβέρνηση

Προ εκπλήξεως βρέθηκε η Βρετανική Κυβέρνηση, όταν ο Charles Saatchi, της ομώνυμης γκαλερί, ανακοίνωσε τον Ιούλιο την απόφασή του να δωρίσει στο βρετανικό δημόσιο διακόσια έργα τέχνης, συνολικής αξίας £25 εκ.

Απαγορεύτηκαν φωτογραφίες από εμφάνιση του Beuys το 1964

ApagoreytikanbeuysΥπέρ της Eva Beuys, χήρας του Joseph Beuys, έληξε η δικαστική διαμάχη με το μουσείο Schloss Moyland, σχετικά με μια έκθεση φωτογραφιών του καλλιτέχνη, από μια παράσταση το 1964.

Ο Vermeer ταξιδεύει στην Ιαπωνία

OVermeerΈνα μεγάλο ταξίδι θα ξεκινήσει το 2012 για το αριστούργημα του Vermeer, «Girl with a Pearl Earring». Συγκεκριμένα, ο πίνακας θα αφήσει για ένα διάστημα το Mauritshuis Museum της Χάγης, για το Kobe City Museum της Ιαπωνίας, στα πλαίσια της ανεύρεσης πόρων για την επέκταση του Mauritshuis.

Στο Παγκράτι το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή

stoPagratiTo 2013 προβλέπεται να είναι έτοιμο το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασιλείου και Ελίζας Γουλανδρή.

Το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης ενώνει την Αμερική

ToMouseionKalon_1Το μεγαλύτερο μουσείο της Αμερικής στηριζόμενο αποκλειστικά σε ιδιωτικές επιχορηγήσεις, σύμφωνα με τον διευθυντή του Malcolm Rogers, απέκτησε μια ολοκαίνουρια πτέρυγα. Ο λόγος για το Boston Museum of Fine Arts. Το νέο τετραώροφο τμήμα στεγάζει 53 γκαλερί με έργα τέχνης από όλα τα μήκη και τα πλάτη της αμερικανικής ηπείρου και ο σκοπός του είναι να προσφέρει μια συνολική εικόνα της αμερικανικής τέχνης.

Σελίδα 1 από 2