www.artnews.gr

Τρίτη, 17. Ιανουάριος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΜΟΥΣΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Moυσείο Ασιατικής Τέχνης. Δέσποινα Ζερνιώτη: «Ο πολιτισμός μπορεί να μας βγάλει από τη μιζέρια»

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Άρτεμης Καρδουλάκη

 

 

despoina01Στην κεντρική πλατεία του ιστορικού κέντρου της πόλης της Κέρκυρας, στη Σπιανάδα, στέκει επιβλητικό το Ανάκτορο των Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου, που λειτουργεί από το 1824 ως έδρα του υπάτου Αρμοστή την περίοδο της Αγγλοκρατίας. Το έργο ανατέθηκε στον sir George Whitmore, μηχανικό του βρετανικού στρατού και αρχιτέκτονα, ο οποίος σχεδίασε ένα νεοκλασικό κτίσμα ρυθμού Αντιβασιλείας. Το γλυπτικό του διάκοσμο ανέλαβε ο Κερκυραίος γλύπτης Αιμίλιος Προσαλέντης. Το 1864, με την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, το κτήριο περιήλθε στο ελληνικό δημόσιο και από το 1928 στεγάζει το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο σήμερα διευθύνεται από την αρχαιολόγο Δέσποινα Ζερνιώτη, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της το 2006.

Penelope Curtis: Επανεκτίμηση της συλλογής της Tate Britain

E-mail Εκτύπωση PDF

Συνέντευξη στον Martin Bailey

penelopeΗ Penelope Curtis, διευθύντρια της Tate Britain από τον Απρίλιο του 2010 και έφορος του Henry Moore Institute στο Λιντς για δέκα ολόκληρα χρόνια, αποκαλύπτει σε συνέντευξή της στην Art Newspaper το όραμά της για το κτίριο στο Millbank, λίγο πριν την ανακαίνιση του μουσείου, η οποία θα αποκαλύψει χώρους που παρέμειναν κρυμμένοι για πολύ καιρό. Εξηγεί γιατί χρειάζεται αποσαφήνιση η ταυτότητα της Tate και αποκαλύπτει τα σχέδια της να φέρει στο προσκήνιο παραμελημένα τμήματα της συλλογής.

Η Συλλογή της Εθνικής Τράπεζας σε έξι μουσειακούς χώρους της Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF

isillogiAlekosKontopΣυνέντευξη με την επιμελήτρια της έκθεσης, Όλγα Μεντζαφού 

«Η ανάγκη δημοσιοποίησης των συλλογών νεοελληνικής τέχνης των μεγάλων δημόσιων ή ιδιωτικών οργανισμών και ιδρυμάτων αλλά και ιδιωτών συλλεκτών, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί αφού οι συλλογές αυτές, μαζί με εκείνες της Εθνικής Πινακοθήκης, δίνουν τη δυνατότητα να οριοθετηθεί το ξεκίνημα της καλλιτεχνικής δημιουργίας στη νεότερη Ελλάδα και να διαγραφεί η εξελικτική της πορεία», μας λέει η κ. Όλγα Μεντζαφού, διευθύντρια Συλλογών και Μουσειολογικού Προγραμματισμού της Εθνικής Πινακοθήκης και επιμελήτρια της Συλλογής της Εθνικής Τράπεζας από το 2004, με την ευκαιρία της παρουσίασης της Συλλογής στη Θεσσαλονίκη.

«Για την τέχνη, το συναίσθημα είναι ζωτικής σημασίας, ενώ στις επιχειρήσεις θεωρείται ύποπτο»

E-mail Εκτύπωση PDF

giatintexnifrancoisPinaultΟ δισεκατομμυριούχος συλλέκτης François Pinault μας παραχώρησε μια σπάνια ακρόαση στη νέα του γκαλερί

Του Richard Brooks

Ο François Pinault κάθεται και πίνει τον καφέ του στην καφετέρια της νέας του γκαλερί, στην Πούντα ντέλα Ντογκάνα (Punta della Dogana), στη Βενετία. Κανένας, πραγματικά, δεν τον αντιλαμβάνεται. Είναι ένας μικρόσωμος, κομψός, ανεπιτήδευτος άνδρας 72 ετών. Έτσι του αρέσει: προτιμά να είναι κάποιος σχετικά άγνωστος – τουλάχιστον για τον περισσότερο κόσμο. Ενώ πίνει τον καφέ του και με συχνές διακοπές από το κινητό του τηλέφωνο, ο Pinault, συλλέκτης έργων τέχνης για περισσότερα από 40 χρόνια, αρχίζει να μας εξηγεί τη φιλοσοφία του. Λέει ότι του ανήκουν τουλάχιστον 2.000 έργα. «Είναι διπλάσια σε αριθμό από όσα ήταν πριν από μια δεκαετία», μας λέει. «Προσοχή, η ποιότητα και όχι η ποσότητα είναι σημαντική».

Κατερίνα Κοσκινά «Προτεραιότητές μου, η καλή λειτουργία και το “άνοιγμα” του ΚΜΣΤ προς τα έξω»

E-mail Εκτύπωση PDF

protereotitesKoskina«Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με πλούσια ιστορία ήδη από την αρχαιότητα και το Βυζάντιο. Θεωρώ ότι η Συλλογή Κωστάκη και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΚΜΣΤ) είναι τα νεότερα σημαντικά αποκτήματα της πόλης που τονίζουν την παρουσία της στον σύγχρονο πολιτισμό. Γι’ αυτό πιστεύω ότι οι πολίτες της, κυρίως οι νεότεροι, και οι φορείς της πόλης θα πρέπει να τα αγκαλιάσουν, να τα αγαπήσουν και να τα νιώσουν δικά τους. Έχουν κάθε λόγο να είναι περήφανοι που τα έχουν στην πόλη τους», μας λέει η Κατερίνα Κοσκινά, ιστορικός της τέχνης-μουσειολόγος και Πρόεδρος του ΚΜΣΤ.

Σελίδα 1 από 2