www.artnews.gr

Πέμπτη, 30. Μάρτιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

Ο Μανώλης Μπαμπούσης στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

BABOUSSISΗ έκθεση "Something Stupid" του Μανώλη Μπαμπούση στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ παρουσιάζει έργα στην ιδιαίτερη γλώσσα που κατέχει ο καλλιτέχνης, ο οποίος τα τελευταία σαράντα χρόνια εξερευνά με τη φωτογραφική εικόνα θέματα γύρω από τη μνήμη, τους θεσμούς, τον εγκλεισμό, το περιβάλλον, τη συσσώρευση και την απώλεια. Τα έργα του αποτελούν διαχρονικά ένα συγκεκριμένο υλικό και εργαλείο κοινωνικής, πολιτικής και πολιτιστικής θεώρησης.

 

Στη νέα του δουλειά, με διαφορετικά μέσα, αντικείμενα/κατασκευές εφήμερες και σ’ εύθραστη ισορροπία, κείμενα, φωτογραφίες και βιντεοπροβολές, μας προτρέπει να δούμε με ένα διαφορετικό τρόπο, γεμάτο χιούμορ – τον πραγματικό κόσμο, τη συναρμολόγηση των διαφορετικών μνημείων και της μνήμης, το όνομα και τα άνομα, τους τίτλους και τους λύκους, την παρωδία και το παροδικό, την απελπισία, την πραγματικότητα, την ουτοπία ως αδιέξοδα και ελπίδα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Χρόνης Μπότσογλου από το ΜΙΕΤ στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF

Botsoglou 11Στην έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου “Απέναντι του Βουνού” παρουσιάζονται 110 περίπου έργα (λάδια, ακουαρέλες και τέμπερες), που αποτυπώνουν το τοπίο που ο καλλιτέχνης βλέπει από το παράθυρο του σπιτιού του στο Πετρί της Λέσβου.

Πρόκειται για μια δουλειά η οποία ολοκληρώθηκε τα τελευταία οκτώ χρόνια (2008–2016), αν και τον απασχολούσε τουλάχιστον από το 1977, όπως φαίνεται από δύο έργα της έκθεσης, χρονολογημένα το 1977 και το 1978, και όπως ο ίδιος ομολογεί στο βιβλίο του Το χρώμα της σπουδής (Αθήνα 2005, σ. 44-45):

 

«Μέχρι τώρα ζωγράφισα αυτό το βουνό πάνω από δέκα φορές. Το ζωγράφισα με μπικ, με μολύβι, με μαύρη σινική μελάνη, με χρωματιστές σινικές, με τέμπερα, πάνω σε διαφορετικά χαρτιά και εφημερίδα. Από αυτά τα σχέδια δεν μου έμεινε τίποτα. Είναι τα πιο εμπορικά έργα και έτσι όλοι είναι χαρούμενοι όταν με βλέπουν να ζωγραφίζω. Σχεδόν το έχω μελετήσει. Συχνά ξεκινούσα από μια λύση για να το βρω, όμως τις περισσότερες φορές το ίδιο το βουνό και τα υλικά βοηθούσαν να βρω τρόπους για να το σπουδάσω.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

“déshabillé” της Μαρίας Λοϊζίδου στο Μέντη

E-mail Εκτύπωση PDF

abenloizΗ ανακοίνωση ότι το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με το Σπίτι της Κύπρου, θα παρουσιάσουν την έκθεση, Μαρία Λοϊζίδου, déshabillé, σε επιμέλεια του YvesSabourin, στο Κέντρο διατήρησης παραδοσιακών τεχνικών και κλωστοϋφαντουργίας ΜΕΝΤΗΣ ήρθε ως κάτι πολύ φυσιολογικό για όσους γνωρίζουν το έργο της Λοϊζίδου. Όπως μας είπε και η ίδια, ήταν κάτι που ονειρευόταν εδώ και πολύ καιρό. Άλλωστε, ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της καλλιτεχνικής πρακτικής της Μαρίας Λοϊζίδου είναι η ύφανση, τόσο γλυπτών ή μερών των γλυπτών της όσο και ιστοριών.

Ο παλιός βιοτεχνικός χώρος της νηματουργίας ΜΕΝΤΗΣ, λοιπόν, ο οποίος έχει δωριστεί στο Μουσείο Μπενάκη, είναι υπό μία έννοια ένα φυσικό περιβάλλον για τη Λοϊζίδου. Γι’ αυτό, τα έργα που έχει εγκαταστήσει σε αυτόν είναι απολύτως ενταγμένα στο χώρο και έχουν προκύψει οργανικά από την τριβή της καλλιτέχνιδος και του επιμελητή με το χώρο και τα υλικά του. Έτσι, η επιμελητική πρόταση déshabillé (μτφ. άντυτο, ανεπεξέργαστο) επικεντρώνεται στην κατανόηση του χώρου και του φορτίου του, μιας βιοτεχνίας passementerie σε δράση, μέσω κοινών πρακτικών.

Μια τέτοια ήταν και η επαναλειτουργία της βιοτεχνίας Μέντη από το Μουσείο Μπενάκη ως Κέντρο Διατήρησης Παραδοσιακών Τεχνικών και Κλωστοϋφαντουργίας, που προέκυψε μέσα από την ανάγκη για την ανάδυση και ανάδειξη χώρων σε συνθήκες κρίσης. Για τους συντελεστές της έκθεσης, ο χώρος αυτός δεν επιδιώκει την ανάπλαση μιας παλιάς ταυτότητας, αλλά τη διάνοιξη μιας κοινωνικής συζήτησης και νέων προοπτικών τόσο για το αντικείμενο όσο και για τις παραδοσιακές χειρωνακτικές πρακτικές με τις οποίες αυτό είναι συνδεδεμένο. “Παραδοσιακές, όχι φολκλόρ”, όπως επεσήμανε ο επιμελητής της έκθεσης YvesSabourin, ο οποίος ειδικεύεται στη σχέση της σύγχρονης τέχνης με το ύφασμα, την υφαντική, το κέντημα, τη ραπτική και την tapisserie. Ο Sabourin πιστεύει ότι η παράδοση δεν είναι κάτι παλιό και ξεπερασμένο, αλλά κάτι που ζει στο παρόν, καθώς έχει παρεισφρήσει στον τρόπο ζωής μας και είναι άμεσα συνδεδεμένο με καθημερινές πρακτικές μας.

Το νόημα του τόπου της έκθεσης, μέσα από το νέο του επαναπροσδιορισμό, είναι αυτό που συγκρατεί τις δομές που επιτρέπουν ένα άλλο συμβάν. Όπως, για παράδειγμα, η ασφυκτική συνθήκη που η τρέσα εξυπηρετούσε σε πολλές περιπτώσεις, για να προσθέσει κύρος σε μια εξουσιαστική επιβολή, δεν περιόρισε κάθε είδους ποιητική παραγωγή. Την ποιητική αυτή φροντίδα στην παραγωγή, η οποία είναι ίδια με την παραγωγή ενός έργου τέχνης, προσπαθεί να διασφαλίσει η πρόταση deshabillé, για να δημιουργήσει μια ανοικτή συνθήκη για ένα δημιουργικό διάλογο για τη χρήση του χώρου, του υλικού και του μέσου στο μέλλον.

Ο επιμελητής, μαζί με την εικαστικό, εργάστηκαν ως φροντιστές στο χώρο, τοποθετώντας τα έργα με τέτοιο τρόπο ώστε αναδεικνύουν τις λειτουργίες του, στέκοντας ως εργαλεία κατανόησης της δομής της χειρωνακτικής εργασίας. Τοποθετημένες στο χώρο αβίαστα, σαν προέκταση του υφιστάμενου υλικού, οι νέες εγκαταστάσεις της Μαρίας Λοϊζίδου, επιχειρούν κυρίως να λειτουργήσουν ως εργαλεία στήριξης και προβολής μιας ενέργειας που συσσωρεύθηκε στο χώρο για 144 χρόνια. Με τη διευκόλυνση του θεατή να παρατηρήσει τα συσσωρευμένα στρώματα παραγωγής passementerie της βιοτεχνίας Μέντη, επιχειρούν να προβάλλουν την υλικότητα του αντικειμένου σαν έργο ζωής που ενώνει τους ανθρώπους, μέσα από ένα σύστημα παραγωγής αφήγησης για όσα ξέχασαν, αλλά και για αυτά που έρχονται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Νέα έκθεση του Χρήστου Μποκόρου στο Μουσείο Μπενάκη –Πειραιώς

E-mail Εκτύπωση PDF

bokorosΟρμώμενο από τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στην έκθεση του Χρήστου Μποκόρου ‘Οψεις Αδήλων, το Μουσείο Μπενάκη αποφάσισε να φιλοξενήσει στους χώρους του στο Κτήριο της οδού Πειραιώς μία νέα έκθεση έργων τουσημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη, αυτή τη φορά με τον τίτλο Νόστος Αδήλων, έως τις 14 Μαΐου 2017.  

 

Η λέξη Νόστος εμπεριέχει την έννοια της επιστροφής, αλλά μετά από μια διαδικασία περιπέτειας αλλά και προσωπικής κάθαρσης. Άλλωστε και οι λέξεις που προέρχονται από τη λέξη αυτή (νόστος εκ του νέομαι = έρχομαι), συνδέονται με τον συναισθηματικό Πάθος (νοσταλγία), αλλά και την ικανοποίηση που προκύπτει από την ευόδωση της ατομικής περιπέτειας του καθενός (νόστιμος, νόστιμον ήμαρ).

 

Η επιλογή της λέξης αυτής για την νέα έκθεση του Χρήστου Μποκόρου στον πρώτο όροφο του κτηρίου της οδού Πειραιώς, σηματοδοτεί αφενός τησύνδεση με την προηγούμενη (Όψεις Αδήλων), και αφετέρου την επιστροφή στο Μουσείο Μπενάκη του σπουδαίου συνόλου που απαρτίζουν Τα Στοιχειώδη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

"Sunset in Athens": Mέρος Τρίτο στην γκαλερί Vamiali’s

E-mail Εκτύπωση PDF

avamialiΣυνεχίζεται η έκθεση Sunset in Athens (μέρος τρίτο) στη γκαλερί Vamiali’s και από την Παρασκευή 31 Μαρτίου εμπλουτίζεται με νέα έργα και νέους συμμετέχοντες καλλιτέχνες. Στην έκθεση που αναπτύσσεται σταδιακά και τμηματικά τους τελευταίους μήνες, προστέθηκαν στον αρχικό πυρήνα, έργα περισσότερων καλλιτεχνών, ώστε το πλαίσιο και το περιεχόμενο να εξελίσσονται οργανικά, να είναι ρευστά και σε συνεχή ροή, όπου το κάθε έργο μπορεί να επηρεάζεται ή να συνδιαλέγεται με το άλλο. Μια έκθεση σε εξέλιξη, την εποχή της αστάθειας, της μετατόπισης και της μετάβασης, προσκαλώντας τον θεατή κάθε φορά σε μια νέα εμπειρία και μια εκ νέου “ανάγνωση”.

Οι δύο πρώτες εκθέσεις με τίτλο "Sunset in Athens" ήταν αφιερωμένες στη ζωγραφική, στις νέες τάσεις και κατευθύνσεις. Με τον ίδιο τίτλο παρουσιάζεται τώρα το τρίτο μέρος, επιδιώκοντας μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Υπάρχει μια νοσταλγία στο αινιγματικό "Ηλιοβασίλεμα στην Αθήνα", ένας ρομαντισμός, αλλά και μια καλυμμένη μεταφορά, μια αλληγορία. Η δύση στην Αθήνα. Η Αθήνα της δύσης ή η Αθήνα της Δύσης (Ευρώπη); Ένα ηλιοβασίλεμα στην Αθήνα ή η Αθήνα, μια πόλη που δύει; Μια συμβολική εικόνα, ή η απενοχοποίηση της ρομαντικής εικόνας της πόλης ως τόπου απόλαυσης; Οι ερμηνείες παραμένουν ανοιχτές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ανοίγει η έκθεση του Michael Landy από το ΝΕΟΝ στη Διπλάρειο Σχολή

E-mail Εκτύπωση PDF

alandyneonΟ Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ θα εγκαινιάσει το πρόγραμμά του για το 2017 αυτήν την Πέμπτη 30 Μαρτίου στις 7μμ στη Διπλάρειο Σχολή στην Πλατεία Θεάτρου, με την πρωτοποριακή έκθεση του βρετανού καλλιτέχνη Michael Landy "BREAKING NEWS - ATHENS", που εμπεριέχει ως βασικό στοιχείο την ενεργή συμμετοχή του κοινού.

Η έκθεση συνδυάζει τη συμμετοχή του κοινού με την πρακτική του καλλιτέχνη στη δημιουργία μιας έκθεσης-σκιαγράφησης της σημερινής εικόνας μιας πόλης πολυπληθυσμιακής και δυναμικά μεταβαλλόμενης, στο ιδιότυπο πλαίσιο μιας κρίσης με διάρκεια. Για το σκοπό αυτό, ο ΝΕΟΝ και ο Michael Landy έχουν κάνει ανοιχτό κάλεσμα προς το κοινό της Αθήνας να συνδιαμορφώσει την έκθεση με τις δικές του εικόνες, μηνύματα, φωτογραφίες, συνθήματα, τα οποία θα αξιοποιηθούν από τον καλλιτέχνη και την ομάδα του στη δημιουργία των έργων.

Εικόνες τοπίου της σύγχρονης Αθήνας, εικόνες που αποτυπώνουν την κοινωνική συνθήκη, εικόνες πρωτοσέλιδα ειδήσεων, εικόνες γεγονότα της καθημερινής ζωής, εικόνες κείμενα, σύμβολα και λογότυπα, αφορισμοί και συνθήματα στους δρόμους, κωδικοποιούνται και μεταφράζονται στην αφαιρετική οπτική γλώσσα που έχει αναπτύξει ο Landy στο πρόσφατο έργο του. Είτε αυτά θα έχουν πολιτική χροιά είτε όχι, η σύνθεσή τους θα δημιουργήσει ένα συλλογικό και συνεργατικό πορτρέτο της Αθήνας φτιαγμένο από το συλλογικό ασυνείδητο της πόλης και της χώρας ολόκληρης, αντί να αντικατοπτρίζει μόνο την υποκειμενική ματιά του καλλιτέχνη.

Το BREAKING NEWS-ATHENS είναι μια νέα ανάθεση του ΝΕΟΝ προς τον Michael Landy και αποτελεί μέρος μιας σειράς εικαστικών παραγωγών του Landy που αναπτύσσουν την ίδια προσέγγιση χαρτογράφησης του σύγχρονου αστικού χώρου. Οι ομώνυμες εκθέσεις έχουν παρουσιαστεί το 2015 στο Μόναχο και το Λονδίνο και το 2016 στη Βασιλεία. Στην εκδοχή της Αθήνας εντάσσεται για πρώτη φορά η άμεση συμμετοχή του κοινού στην πρακτική του καλλιτέχνη, μαζί με την παράλληλη συνύπαρξη του εργαστηρίου. Το τελικό έργο και η διαδικασία παραγωγής βρίσκονται σε διάλογο στον ίδιο χώρο, καθώς το έργο εξελίσσεται κατά τη διάρκεια των τεσσάρων μηνών της έκθεσης στο χώρο της Διπλαρείου Σχολής, στο κέντρο της Αθήνας. Από τις 14 Φεβρουαρίου, το κοινό έχει αρχίσει να στέλνει φωτογραφίες με τα δικά του μηνύματα, κείμενα, εικόνες, επικεφαλίδες, διαφημίσεις, αφορισμούς και αποφθέγματα. Οι φωτογραφίες επιλέγονται και υπόκεινται σε επεξεργασία από τον καλλιτέχνη και την ομάδα του στο ειδικό εργαστήριο που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Διπλαρείου και αναρτώνται σταδιακά στο χώρο της έκθεσης, ως ένα συμβάν σε εξέλιξη, με τη συνεχή προσθήκη νέων έργων.

Oι φωτογραφίες θα συγκεντρώνονται έως τις 26 Μαΐου, μέσω της ιστοσελίδας του ΝΕΟΝ (neon.org.gr) ή τυπωμένες στο χώρο της έκθεσης κάθε Παρασκευή από τις 12.00 έως τις 19.00.

Οι φωτογραφίες που θα επιλεγούν και θα συμπεριληφθούν στην έκθεση θα αναρτηθούν στον λογαριασμό @breakingnewsathens στο Instagram.

Μετά το πέρας της έκθεσης οι συμμετέχοντες μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να πάρουν το έργο που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή τους.

 

Διάρκεια έκθεσης: 30 Μαρτίου – 11 Ιουνίου 2017

Περισσότερες πληροφορίες: www.neon.org.gr

Ομαδική με Βελώνη, Παπαδόπουλο & Τσαγκάρη στην Kalfayan Αθήνας

E-mail Εκτύπωση PDF

akalfvelonisΟι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν στην γκαλερί της Αθήνας την έκθεση των Κωστή Βελώνη, Γιάννη Παπαδόπουλου και Πάνου Τσαγκάρη, με τίτλο «Φθαρμένος Ήλιος», αυτήν την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017.

Στην ελληνική αρχαιότητα η έκλειψη θεωρείτο κακός οιωνός, προμήνυμα διχόνοιας και δυστυχίας. Στη σημερινή Ελλάδα οι συνεχείς εκλείψεις που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια, πέρα απο την απολαυστική εμπειρία της παρατήρησης των αστρονομικών φαινομένων, μαρτυρούν μια υπόγεια πλευρά που συνοδεύεται με τις προλήψεις.

Στην έκθεση φωτίζονται εκείνες οι ενδείξεις που περνούν αθέατες μέσα από τη ρουτίνα της κανονικότητας, με τις αποτυχίες  και τις τρικλοποδιές της καθημερινότητας οι οποίες μεταφράζονται σε μια γεωμετρία των ελλειπτικών σχημάτων, των εκλείψεων τους και των σκιών που αφήνουν οι προβολές τους.

Αυτή η αμφίσημη προσέγγιση στην έκλειψη, στο έργο του Κωστή Βελώνη, Γιάννη Παπαδόπουλου και Πάνου Τσαγκάρη μεταγράφεται ως αντίσταση στις προυπάρχουσες δομές, ως ένα σφάλμα που επιδιώκει τη συνέχιση του, την ένταση μιας διαταραχής που γίνεται προιόν δημιουργικότητας και αναθεώρησης της καθεστηκυίας τάξης.

Ο Γιώργος Γεροντίδης στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου

E-mail Εκτύπωση PDF

athanasgerontΗ γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου παρουσιάζει αυτήν την Παρασκευή 31 Μαρτίου την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Γιώργου Γεροντίδη, με τίτλο a poor mansomething.

Σαν ένα σύγχρονο cabinetdescuriosités η ατομική έκθεση του Γιώργου Γεροντίδη προκαλεί και διεγείρει τον επισκέπτη. Με φρέσκια και αυθεντική ματιά απέναντι στη σύγχρονη τέχνη τα έργα, παιχνιδιάρικα και σουρεαλιστικά, διαπραγματεύονται και ακροβατούν μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο δημιουργός με ταχυδακτυλουργικό τρόπο, μεταμορφώνει καθημερινά αντικείμενα, φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους, σε ονειρικά δημιουργήματα. Σχέδια, πίνακες, γλυπτά, τρισδιάστατες κατασκευές και εγκαταστάσεις συνθέτουν ένα ενιαίο μωσαϊκό, μία ατμόσφαιρα τόσο εξωπραγματική όσο και προκλητική. Ο επισκέπτης νιώθει ως άλλη Αλίκη στη Χώρα των θαυμάτων, περιπλανώμενος σε ένα τρισδιάστατο, τεχνητό περιβάλλον όπου τα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού δεν είναι ευδιάκριτα. Η λεπτή γραμμή που χωρίζει, ή μήπως συνδέει τη ζωή από ή με την τέχνη τίθεται και πάλι σε αμφισβήτηση. Ο Γεροντίδης ως σύγχρονος HenryMatisse ή μήπως JosephKosuth θέτει το ερώτημα και περιμένει από το θεατή την απάντηση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

“Back to basics: Τext” Ομαδική στην ENIA Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

abassanosΗ ΕΝΙΑ Gallery παρουσιάζει αυτήν την Παρασκευή 31 Μαρτίου την ομαδική έκθεση «Back to basics: Text», σε επιμέλεια Αρτέμιδος Ποταμιάνου.

Ως μέρος της σειράς εκθέσεων Back to Basics, που εξετάζει βασικά θέματα και στοιχεία της εικαστικής πρακτικής, η έκθεση “Back to Basics: Text” σκοπό έχει να διερευνήσει τους στόχους αλλά και τις μεθόδους προσέγγισης κατά την εικαστική χρήση του κειμένου στο έργο των καλλιτεχνών.

Ο γραπτός λόγος υπήρξε μέρος των εικαστικών έργων από την αρχή της ιστορίας της τέχνης. Αποσπάσματα κειμένων αποτελούσαν τμήμα ενός έργου στην Αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο και την Αναγέννηση έχοντας όμως πάντα ένα δευτερεύοντα, επικουρικό, συνοδευτικό χαρακτήρα, εξυπηρετώντας μια λογική επίλυσης πιθανών ασαφειών. Στα έργα αυτά ο γραπτός λόγος δεν αποτελεί ποτέ από μόνος του εικαστικό έργο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Πρώτη ατομική της Ραλλούς Παναγιώτου στην Bernier/Eliades

E-mail Εκτύπωση PDF

abernierallouΗ πρώτη έκθεση της Ραλλούς Παναγιώτου στην γκαλερί Bernier-Eliades, με τίτλο Incorporeal Bundles, θα εγκαινιαστεί αυτήν την Τετάρτη 29 Μαρτίου.

Η Ραλλού Παναγιώτου δημιουργεί γλυπτά με σύνθετη υλικότητα και μορφολογική ακρίβεια. Τα έργα της, συνταγμένα από επανακατασκευασμένα θραύσματα χώρων, προϊόντων και ίχνη χειρονομιών, καταρρίπτουν διακρίσεις ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους αντικειμένων και τεχνολογιών, μέσω συναισθηματικών συνδέσεων.

Στην έκθεση Incorporeal Bundles, συνεχίζει την ανάλυση αρχιτεκτονικών μερών και καθημερινών αντικειμένων των οποίων η αξία και δυνητικότητα βρίσκεται στο ότι η σύνδεση τους με το σώμα, την ιστορία, καταστάσεις δράσης ή αδράνειας, τα αποκλείουν από κάθε εμπορική συναλλαγή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ένα Διαχρονικό Ταξίδι στην Ιόνια Οδό

E-mail Εκτύπωση PDF

aeksodosΜε μια  περιοδική αρχαιολογική  έκθεση που διοργανώνει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και ο Κοινωφελής Πολιτιστικός Οργανισμός  «Διέξοδος»  ξεκινούν στο Μεσολόγγι  οι φετινές ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΞΟΔΟΥ.

Τα εγκαίνια  της έκθεσης θα γίνουν αύριο, Σάββατο  25 Μαρτίου, στους χώρους του Ιστορικού  Μουσείου της «Διεξόδου», όπου παράλληλα ο Δήμαρχος Νίκος Καραπάνος  θα κηρύξει την  έναρξη  των  δεκαπενθήμερων καλλιτεχνικών και πνευματικών εκδηλώσεων για την 191η επέτειο της Φρουράς της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων.

Η έκθεση περιλαμβάνει εντυπωσιακά  οικιστικά και ταφικά  ευρήματα  αλλά και  ευρήματα βυζαντινών μνημείων,που προέρχονταιαπό τις ανασκαφές για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, τα οποία για πρώτη φορά  παρουσιάζονται  στο κοινό.

Πρόκειται για μια περιοδική αρχαιολογική έκθεση μοναδικών αντικειμένων από τα προϊστορικά  μέχρι τα βυζαντινά χρόνια που μαρτυρούν και αποτυπώνουν την καθημερινή ζωή, τη θρησκεία, τον πλούτο, και το μεγαλείο της μακράς ιστορίας της Αιτωλοακαρνανίας: τελετουργικά σκεύη, αφιερώματα, κοσμήματα,  νομίσματα, τμήματα τοιχογραφιών, οικιακά σκεύη  και είδη καθημερινής χρήσης είναι μερικά από τα επτακόσια εκθέματα των  «θησαυρών» που προέκυψαν από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν  στις περιοχές  Μακύνειας, Κλόκοβας, Γαβρολίμνης Καλυδώνας, Αλίκυρνας, Σταμνάς, Στάνου, Αμφιλοχίας, Ανοιξιάτικου κ.λ.π του Νομού Αιτωλοακαρνανίας και τα οποία θα έχουν τη χαρά να απολαύσουν οι επισκέπτες μέχρι τις 5 Ιουνίου που θα διαρκέσει η έκθεση.

«Η ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ - 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

epanastasi kmst lalosΣτη διάρκεια των 100 χρόνων μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση που συμπληρώνονται φέτος, τα σύμβολα, οι εικόνες, τα μηνύματα και τα συνθήματα, το πνεύμα, η ορμή, ο δυναμισμός και οι διαστάσεις ενός από τα ιστορικά γεγονότα που συγκλόνισαν τον κόσμο και καθόρισαν την ιστορία του 20ού αιώνα, παραμένουν επίκαιρα και αποτυπώνονται στη δημιουργία πολλών σύγχρονων εικαστικών. Η έκθεση με τίτλο«Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί-100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση»στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών παρουσιάζειτο «αφήγημα» της Οκτωβριανής Επανάστασης μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση 31 σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών, οι οποίοι καλούνται να δώσουν τη δική τους εκδοχή και να διαμορφώσουν μια ενιαία εικαστική παρέμβαση, για την ουτοπία της επανάστασης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

#pizza4seasons Τρίτη Πράξη: Gjergj Bodari

E-mail Εκτύπωση PDF

gjergjbodari kgold1K-Gold Temporary Gallery παρουσιάζει έως τις 13 Απριλίου την #pizza4seasons, μια online έκθεση σε τέσσερις πράξεις. Ο λογαριασμός Instagram της γκαλερί (@kgoldtemporarygallery) μετατρέπεται σε μια πλατφόρμα που θα διαχειριστούν σε εναλλαγή τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες επιλεγμένοι απο τέσσερις επιμελητές κοινοποιώντας την έρευνα τους.

Στο τρίτο μέρος του πρότζεκτ, η δημιουργική διαδικασία της περφόρμανς του Gjergj Bodari παρουσιάζεται διά μέσου μίας σειράς βίντεο και φωτογραφιών. Ο Bodari κατορθώνει μία σωματική αυτοβιογραφία, αντλώντας από πόλεις τις οποίες κατοίκησε και μορφές που ενέπνευσαν τις επιλογές του. Η έκθεση αναδεικνύει το ανθρώπινο σώμα ως πράξη ισορροπίας μεταξύ αντιθετικών πόλων, όπως: εντός-εκτός· ανθρώπινη κλίμακα-αρχιτεκτονική / μηχανική κλίμακα· προσωπική-δημόσια σφαίρα· οικείο-ανοίκειο. Το σώμα-ως-κίνηση παρουσιάζεται με τρόπο παιγνιώδη, άλλοτε ευάλωτο και εκτεθειμένο, άλλοτε πάλι δυναμικό και σίγουρο, σε ανοικτές αλληλουχίες μίας διαρκώς εξελισσόμενης αντίληψης της κίνησης. H διαδικασία του Bodari καθίσταται έτσι κατεξοχήν flânerie, μέσα από τη διαπραγμάτευση της αστικής υπόστασης του παρόντος ως σωματικής ποιητικής του χώρου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Florian Eymann στην Γκαλερί Cube στην Πάτρα

E-mail Εκτύπωση PDF

Florian Eymann a prΗ Γκαλερί Cube εγκαινιάζει αυτήν την Πέμπτη 23 Μαρτίου τη συνεργασία της με τον εικαστικό Florian Eymann και παρουσιάζοντας μία ατομική έκθεση με τη ζωγραφική του δουλειά. Τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι λάδι σε καμβά και κάρβουνο σε χαρτί.

Η Λιάνα Ζωζά γράφει για τα έργα του Florian Eymann: «Η δουλειά του Florian Eymann διακρίνεται για τη δυναμική της, μια αίσθηση που δίνεται μέσα από τη συνομιλία της φόρμας και του χρώματος, τα οποία συνυπάρχουν ισότιμα, στην ιδιαίτερη τεχνική αντιμετώπιση των έργων του. Ο άριστος χειρισμός των υλικών που χρησιμοποιεί, οδηγεί στο να αναδύονται οι πρωταρχικές μορφές μέσα από το “σβήσιμο” της αρχικής εικόνας, δίνοντας ένα γοητευτικό για τον θεατή αποτέλεσμα. Τον θεατή που δεν γνωρίζει αν ο ζωγράφος θέλει να “αποπροσωποποιήσει” την εικόνα αφαιρώντας της την ταυτότητα ή αν θέλει εσκεμμένα να τον οδηγήσει στην ανακάλυψη του προσώπου.»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ατομική Έκθεση Φωτογραφίας του Γεράσιμου Ρήγα στην Γκαλερί Σκουφά

E-mail Εκτύπωση PDF

92lowerresΗ ατομική έκθεση φωτογραφίας του Γεράσιμου Ρήγα, με τίτλο “0.7 toinfinity”, εγκαινιάζεται αυτήν την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017 και παρουσιάζει φωτογραφικά έργα με θέμα το γυμνό, επιλεγμένα από το σύνολο της δουλειάς του των τελευταίων επτά ετών. Αφετηρία αποτελεί η ανθρώπινη μορφή και ειδικά το γυναικείο σώμα.

Φωτογραφίζοντας με φόντο τις Κυκλάδες, με έναν ευρυγώνιο φακό και σε κοντινή απόσταση, ανασυνθέτει το γυμνό σώμα, παρουσιάζοντάς το κατακερματισμένο, παραμορφωμένο, ασαφές. Το σώμα στα έργα του αποδίδεται ως γεωμετρική φόρμα, αλληλένδετο με το κυκλαδικό τοπίο που παραμένει αναλλοίωτο στο χρόνο. Η ασυμμετρία του εκάστοτε σώματος οδηγεί το θεατή μέσα από την αφαίρεση, στην ταύτιση. Επιπλέον, αναθεωρείται η σχέση του σώματος με το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα επαναπροσδιορίζεται η αισθητική του ερωτικού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

“Paratoxic Paradoxes” από την Polyeco Contemporary Art Initiative (PCAI) και το Μουσείο Μπενάκη

E-mail Εκτύπωση PDF

PP invite web GRΕίναι η σχέση με τον κόσμο το πλέον αμφιλεγόμενο, δύστροπο και ημιτελές έργο της ανθρωπότητας;

Η μακριά ιστορία ιδεών, επιστημών, τεχνών, πολιτικών, φιλοσοφικού λόγου και παγκόσμιων γεγονότων μοιάζει να επιβεβαιώνει τόσο την ταραχώδη σχέση όσο και τα εκκρεμή στοιχεία της, καθώς γίνεται όλο και πιο φανερό ότι η αντίληψη του «πολιτικού» ως δεσμού ανάμεσα σε ανθρώπους και μόνο είναι ανεπαρκής, αφού όλα τα στοιχεία του κόσμου θα έπρεπε να αντιπροσωπεύονται στη διαμόρφωση οποιασδήποτε συμβίωσης.

Η έκθεση Paratoxic Paradoxes (Παρατοξικά Παράδοξα) παρουσιάζει νέα έργα κινούμενης εικόνας (moving image) τα οποία ερευνούν το παραπάνω κρίσιμο ερώτημα μέσα από μια διαφορετική, σύγχρονη οπτική πολιτικής οικολογίας και οικοκριτικής, όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα στο σημείο τομής τέχνης, πολιτικής, κοινωνικοοικονομικών αιτημάτων, παιδαγωγικής και ακτιβισμού, υπερβαίνοντας απλοϊκές ταξινομήσεις, μονοσήμαντες αναγνώσεις και παρωχημένες στρατηγικές.

Η έκθεση αποτελείται από μια πρωτότυπη «κάψουλα» έργων έντεκα καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, όπως αυτή συγκροτήθηκε έπειτα από αναθέσεις της πολιτιστικής, μη κερδοσκοπικής πλατφόρμας τέχνης Polyeco Contemporary Art Initiative, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου. Η έρευνα που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και παρουσιάζεται με τα έργα της έκθεσης Paratoxic Paradoxes εντάσσεται, στο μέτρο που της αναλογεί, στην παγκόσμια κινητοποίηση καλλιτεχνών, θεωρητικών, επιστημόνων, ακτιβιστών, εκπροσώπων δημιουργικών πρωτοβουλιών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης έναντι των περιβαλλοντικών κρίσεων όπως αυτές συνδέονται με κάθε έκφανση της σύγχρονης ζωής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις της Όπυς Ζούνη στην Dépôt Art Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

opyzouniΟ Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης παρουσιάζει την έκθεση με δέκα αναρτημένα αντίστοιχα συνοπτικά σχόλια για το κάθε ένα από τα δέκα ζωγραφικά που παρουσιάζονται. Προλογίζοντας την έκθεση γράφει τα εξής: 

Η εργασία της Όπυς Ζούνη ακολούθησε, από τα τέλη της δεκαετίας Ι960, την ανάπτυξη ενός συστήµατος που περιέγραφε, µέσω γεωµετρικών και χρωματικών οργανώσεων, τις διαδοχικές φάσεις των τρόπων µε τους οποίους σχηµατίζεται οπτικά και ψευδαισθητικά το βάθος, σε µια επίπεδη επιφάνεια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

“Ο Οδυσσέας στον Άδη”: Νέα έκθεση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

E-mail Εκτύπωση PDF

aviskΗ νέα έκθεση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης ασχολείται με το ζήτημα της ζωγραφικής και όσων υπερασπίζεται το χρώμα και η φόρμα εντός του τελάρου. Πρόκειται για την τελευταία δουλειά του καλλιτέχνη Νίκου Βισκαδουράκη, με τίτλο “Ο Οδυσσέας στον Άδη”, με έργα που αντλούν την έμπνευσή τους από την ραψωδία λ΄ της Οδύσσειας του Ομήρου, γνωστής και ως Νέκυια, όπου περιγράφεται η κάθοδος στην Άδη και οι συναντήσεις του Οδυσσέα εκεί.

Ο Νίκος Βισκαδουράκης διαχειρίζεται εξπρεσιονιστικά τους χώρους και τις μορφές, αφήνοντας το θεατή να μαντέψει το χρόνο. Ως εισαγωγή στο κομμάτι της Καθόδου, εκτίθεται η προγενέστερη ενότητα έργων με τίτλο Limen”, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2014 στο Βερολίνο και τη Γάνδη.

Καθώς αποδομείται η ανθρώπινη φιγούρα, η μεταιχμιακότητα, η οριακότητα (liminality) καταλαμβάνει μία ορισμένη θέση ή βρίσκεται και στις δύο πλευρές ενός σημείου-ορίου, ενός φυσιο-ψυχολογικού άκρου, εκεί όπου συμβαίνει η αισθητική μορφοποίηση, στον προσωπικό ονειρικό κόσμο του καθενός από εμάς.

Διάρκεια έκθεσης: 11 Μαρτίου – 30 Απριλίου 2017

Περισσότερες πληροφορίες: http://cca.gr/

Σάββας Πουρσανίδης στην ARTFORUM Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

artforumpoursΗ γκαλερί ARTFORUM στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει μια νέα ατομική έκθεση του Σάββα Πουρσανίδη, με τίτλο «Υστερόγραφο για την έννοια του Υψηλού».

Σε μια αντιηρωική, αντιεπική εποχή, ο Σάββας Πουρσανίδης επιμένει να κάνει ηρωική ζωγραφική και να κυνηγά το πιο υψηλό, το πιο επικό εικαστικό ύφος. Αυτό και μόνο καθιστά την τέχνη αυτού του αφοσιωμένου στο όραμά του καλλιτέχνη εξαιρετικά σημαντική. Και είναι σημαντικό γιατί, αδιαφορώντας για τις σειρήνες της αγοράς, την εύκολη προβολή και την ακόμη πιο εύκολη, όσο και εφήμερη, δόξα, η έκφραση αυτή κυνηγά μεθοδικά εκείνο που ξεπερνά το μέσο γούστο και την εύκολη συγκίνηση, περιφρονώντας παράλληλα ό,τι καταλήγει σε άνευρη διακοσμητικότητα.

Διάρκεια έκθεσης: 15 Μαρτίου – 10 Απριλίου 2017

"Latent Community" από την Μπιενάλε της Αθήνας

E-mail Εκτύπωση PDF

athLatentCommunityΗ Μπιενάλε της Αθήνας παρουσιάζει το εικαστικό – ερευνητικό project των Ιώνιαν Μπισάι και Σωτήρη Τσίγκανου Latent Community / NEROMANNAτο οποίο θα πραγματοποιηθεί στο κτήριο της Βαρβακείου αυτήν την Κυριακή 19 Μαρτίου 2017.

Το project Latent Community μελετά την έννοια της «λανθάνουσας κοινότητας» ως κοινωνικής συνθήκης, η οποία παράγεται μέσα από μια σειρά πιθανών καταστάσεων όπως ο εκτοπισμός, η αποστέρηση, ο ανορθόδοξος τρόπος οργάνωσης ή ύπαρξης σε καθεστώς απόκρυψης είτε από ανάγκη είτε από επιλογή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Σελίδα 1 από 43