www.artnews.gr

Τετάρτη, 22. Φεβρουάριος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

Πρόσωπα + Προσωπεία του Νίκου Βαβδινούδη στην Γκαλερί Ευριπίδη

E-mail Εκτύπωση PDF

avavdinoudisΗ βραβευμένη έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Βαβδινούδη, «Faces + Masks» «Πρόσωπα + Προσωπεία», που κέρδισε το ενδιαφέρον κοινού και κριτικών, από το Λονδίνο, την Ελβετία και την Μάλτα, μέχρι το μακρινό Πεκίνο και διακρίθηκε στον διαγωνισμό Τravel Protographer of the Year (TPOTY),  ταξιδεύει στην Αθήνα και στην Γκαλερί Ευριπίδη, όπου εγκαινιάζεται αύριο, Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, σε επιμέλεια Μάριου Τeriade Eλευθερίαδη, παράλληλα με την παρουσίασή της στο Ελληνικό μουσείο της Μελβούρνης, στα πλαίσια του Virgin Australia Melbourne Fashion Festival.

Μια έκθεση φωτογραφίας γεμάτη Ελλάδα, που καταγράφει το πανάρχαιο δρώμενο των Κωδωνοφόρων της Ανατολικής Μακεδονίας το τριήμερο, 6, 7 και 8 Ιανουαρίου, με την σύγχρονη ματιά του Νίκου Βαβδινούδη.             

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Πρώτη ατομική της Ζωής Γαϊτανίδου στη The Breeder

E-mail Εκτύπωση PDF

azoiΗ γκαλερί The Breeder παρουσιάζει αύριο την πρώτη ατομική έκθεση της Ζωής Γαϊτανίδου, με τίτλο “Clarity”, η οποία περιλαμβάνει νέα κεντήματα και έργα με παστέλ σε καμβά, μαζί με μία εγκατάσταση με βίντεο και ήχο.

Η Ζωή Γαϊτανίδου χρησιμοποιεί το κέντημα για να δημιουργήσει περίτεχνες ταπισερί, που συνδυάζουν αφηρημένα σχέδια με εικονιστικά στοιχεία, ένας συνδυασμός που αποδίδει μια ένταση που μοιάζει με tribal τέχνη. Τα τροπικά φυλλώματα είναι έναεπαναλαμβανόμενο στοιχείο στο έργο της, το οποίο, όπως σχολιάζει η κριτικός τέχνης Roberta Smith, “θυμίζει ένα ναΐφ παράγωγο Νεο-εξπρεσσιονισμού, ίσως ως μία σύγχρονη απόδοση του τροπικού οράματος του Ανρί Ρουσσώ.”

Στη νέα σειρά έργων που θα παρουσιαστούν στο “Clarity”, πυκνά κεντήματα σε πλούσια χρώματα εναλλάσσονται με φωτεινούς πίνακες σε παστέλ, ως μία αναφορά στις εναλλαγές στην πνευματική κατάσταση ενός ατόμου: την καθαρότητα ενός άδειου μυαλού σε κατάσταση διαλογισμού, σε αντίθεση με μια δίνη σκέψεων και συναισθημάτων.  Οι επίμονα πλήρεις περιοχές των έργων αποτελούνται από μικρότερα κεντήματα, ένα συνονθύλευμα διαφορετικών αφηγήσεων, είτε άμεσων είτε έμμεσων. Μια φιγούρα σε στάση γιόγκα, μια μαϊμού να κρέμεται από ένα δέντρο, γεωμετρικά σχέδια, κλαδιά και δέντρα, όλα συγχωνεύονται μαζί και μόνο με στενή επιθεώρηση μπορεί κανείς να εντοπίσει τα επιμέρους στοιχεία και την ένταση της εργασίας που συνεπάγονται. Κεντρικό ρόλο σε ένα μικρότερο πίνακα, με τίτλο “Stillness”, είναι ένα πρόσωπο που κοιτάζει πίσω το θεατή, σε μια κατάσταση μεταξύ δέουςκαι απάθειας, σε τέλεια ηρεμία και διαύγεια, όπου τίποτα δεν έχιε πραγματικά σημασία.

Όσον αφορά το δεύτερο μέρος της έκθεσης, στο υπόγειο της γκαλερί, είναι μια εγκατάσταση με βίντεο και ήχο, που αποκαλύπτει αποσπάσματα της καλλιτεχνικής διαδικασίας. Ο επιβλητικός ήχος θυμίζει κύματα ή ακόμη και την αναπνοή, μέσα και έξω, σε έναν επαναλαμβανόμενο, υπνωτικό ρυθμό. Δημιουργημένος από τη μουσικό Θάλεια Ιωαννίδου, είναι στην πραγματικότητα ο ήχος της βελόνας και της κλωστής που διατρυπούν τον καμβά, όπως αποκαλύπτεται στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Γαϊτανίδης. Σε μία προβολή πάνω στον τοίχο, οι υπερβολικές αναλογίες ενός νήματος που διέρχεται από το μάτι μιας βελόνας αποκτά μια διαφορετική διάσταση, που ακολουθείται από ένα κοντινό των χεριών της καλλιτέχνιδος, την ώρα που ράβει με τη βελόνα τρυπώντας τον καμβά ξανά και ξανά. Η εγκατάσταση φέρνει στην προσοχή του θεατή το πέρασμα του χρόνου, την εργασία πίσω από τα έργα, καθώς και το διαλογιστικό στοιχείο πίσω από τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις πίσω από την πρακτική της Γαϊτανίδου.

Η σωματική κόπωση που απαιτείται για να γίνουν αυτά τα έργα, μαζί με την ψυχική και πνευματική ραχοκοκκαλιά τους, είναι στοιχεία που ενυπάρχουνσ τη γιόγκα, την οποία η Ζωή Γαϊτανίδου όχι μόνο εξασκεί, αλλά και διδάσκει. Οι τρις βασικές δομές της γιόγκα: άσκηση, αναπνοή και διαλογισμός, εφαρμόζονται επίσης με ακρίβεια και στην έκθεση. Το “Clarity” γίνεται, ως εκ τούτου, μια μεταφορά και ένας στόχος για την αρμονική ισορροπία του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος.

Η Ζωή Γαϊτανίδου (γενν. 1981 στην Αθήνα) είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και ζει στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει στην έκθεση “The Equilibrists” στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα, η οποία διοργανώθηκε από το New Museum της Νέας Υόρκης και το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ της Αθήνας και επιμελήθηκε από τους Gary Carrion Murayari, Helga Christophensen και Massimiliano Gioni, καθώς και στη 2η Μπιενάλε της Αθήνας “Heaven”. Η δουλειά της συμπεριλαμβάνεται στο “Younger Than Jesus”, έναν κατάλογο καλλιτεχνών που επιλέχθηκαν από την επιμελητική ομάδα του New Museum και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Phaidon.

Διάρκεια έκθεσης: 22 Φεβρουαρίου - 18 Μαρτίου 2017

Έκτη ατομική της Μαριάννας Ιγνατάκη στην CAN Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

aignatakiΗ Μαριάννα Ιγνατάκη (γενν. 1977) ζει και εργάζεται στο Πεκίνο και στη Θεσσαλονίκη. Η έκτη της ατομική έκθεση, με τον τίτλο Η Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος, που εγκαινιάζεται αύριο στην CAN Christina Androulidaki Gallery, διαπραγματεύεται την ιδέα της παραμόρφωσης (body modification) και της χρήσης του "σώματος ως κρησφύγετο" μέσα από μια σειρά έργων -σαφώς επηρεασμένων από την Κίνα-, που περιλαμβάνει γλυπτά, σχέδια με ακουαρέλα και μολύβια, και ένα βίντεο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ομαδική έκθεση βασισμένη στη λογική της ανταλλακτικής οικονομίας

E-mail Εκτύπωση PDF

aFerentinouΜετά την επιτυχία της έκθεσης "Αντιπραγματισμός", που παρουσιάστηκε το 2016, ο Χώρος Τέχνης Ηώς διοργανώνει και φέτος το ίδιο εικαστικό event, βασισμένο στη λογική της ανταλλακτικής οικονομίας, από αύριο Τέταρτη 22 Φεβρουαρίου

Είναι που οι καιροί μας αναγκάζουν να αναθεωρήσουμε τη σχέση μας με την κατανάλωση, είναι που ψάχνουμε εναλλακτικούς τρόπους για να συνεχίσουμε να παρουσιάζουμε την τέχνη που αγαπάμε. Και αυτό χωρίς να αποκλείονται όσοι δεν έχουν την αγοραστική δύναμη που απαιτεί η απόκτηση ενός έργου τέχνης.

23 καλλιτέχνες προτείνουν λοιπόν μια διαφορετική προσέγγιση και απόκτηση ενός έργου τέχνης από τη κλασσική - αυτή της αγοράς του προϊόντος, μια διαφορετική σχέση ανάμεσα στον καλλιτέχνη και στο κοινό. Μια σχέση που μπορεί να πάει παραπέρα από την σχέση πωλητή-αγοραστή, μια σχέση που θα μπορούσε να προτρέψει και τους δύο σε μια πιο ουσιαστική επικοινωνία.

Ο ενδιαφερόμενος για κάποιο έργο θα προτείνει ένα πακέτο προϊόντων ή υπηρεσιών και η συμφωνία θα κλείνεται κατόπιν συνεννόησης με τον καλλιτέχνη εάν κι εφόσον τον ενδιαφέρει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Η γκαλερί THE BREEDER ξεκινάει μια σειρά από interventions στο εστιατόριο VEZENÉ

E-mail Εκτύπωση PDF

aHOPEΗ συνεργασία THE BREEDER X VEZENÉ φέρνει κοντά δύο από τους πιο δυναμικούς εκπρόσωπους της σύγχρονης Ελληνικής κουλτούρας, οι οποίοι, ενώ δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς διέπονται και οι δύο από μία κοινή φιλοσοφία, όραμα και δημιουργικότητα. Στα πλαίσια αυτής της συνέργειας, καλλιτέχνες και εικαστικά πρότζεκτ που επιμελείται η γκαλερί THE BREEDER δημιουργούν site specific έργα και παρεμβάσεις στον χώρο του VEZENÉ, ώστε οι επισκέπτες εκτός από μία γαστρονομική εμπειρία να έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη.

Η συνεργασία THE BREEDER X VEZENÉ εγκαινιάζεται στις 20 Φεβρουαρίου με μια site specific εγκατάσταση του street artist HOPE, ο οποίος δημιούργησε μια σειρά από μεγάλων διαστάσεων κολάζ που συνδυάζουν εικόνες και στοιχεία από διάφορους αρχαίους πολιτισμούς και δομούνται σε τοτεμικές συνθέσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ατομική Έκθεση του Κοσμήτορα της Σχολών Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Καθηγητή Ξενή Σαχίνη στην Art Noise

E-mail Εκτύπωση PDF

my shelterΤο καταφύγιό μου: αυτός είναι ο τίτλος της νέας εικαστικής πρότασης του Ξενή Σαχίνη, που εγκαινιάζεται σήμερα στην πλατφόρμα εικαστικών δράσεων Art Noise και περιλαμβάνει κατασκευές στο χώρο και σχέδια πάνω σ' ένα θέμα επίκαιρο και σκληρό. Η απλότητα των μέσων του έρχεται να μεγιστοποιήσει τη δύναμη των συμβόλων και των μηνυμάτων του, παρουσιάζοντας ένα εφιαλτικό σκηνικό της ανθρώπινης ζωής, όλων εκείνων των ξεριζωμένων από τις πατρίδες τους.

Για τη συγκεκριμένη δουλειά ο ίδιος δηλώνει ότι ο καλλιτέχνης δικαιούται πέρα από την έρευνα στη φόρμα να λαμβάνει θέση και να σχολιάζει όσα συμβαίνουν στο κόσμο. Δυστυχώς η Ελλάδα βρέθηκε σ’ ένα σταυροδρόμι προσφυγιάς και οικονομικής μετανάστευσης, και οι δυο αυτές καταστάσεις προέρχονται από την άρνηση του ανθρώπου να αποκλείσει τον πόλεμο από τη διεθνή πολιτική.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Νέο δρώμενο από τα ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ

E-mail Εκτύπωση PDF

DioHoriaH πολιτιστική πλατφόρμα ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ εγκαινιάζει το δεύτερο της δρώμενο στην Αθήνα, με τίτλο #the21project, αυτήν την Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017, σε συνεργασία με το εστιατόριο The Twenty One Restaurant στην Κηφισιά.

Το #the21project είναι μία παρουσίαση έργων Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, οι οποίοι καλούνται να εγκαταστήσουν από 21 έργα ο καθένας τους σε έναν τοίχο, με την ίδια διάταξη που έχει το λογότυπο του ξενοδοχείου στο οποίο στεγάζεται η έκθεση και το εστιατόριο.

Με την πρακτική της υιοθέτησης και της επανάχρησης στοιχείων από την ταυτότητα του εστι­ατορίου και του ξενοδοχείου αντίστοιχα, το δρώμενο επιχειρεί να κάνει ένα σχόλιο πάνω στο ζήτημα της πολιτισμικής οικειοποίησης στον 21ο αιώνα.

Πολιτισμική οικειοποίηση είναι η υιοθέτηση ή κλοπή συμβόλων, τελετουργιών και αισθητικών προτύπων μιας κουλτούρας από κάποια άλλη. Στρέφεται σε μια ομάδα μειονοτική ή με κά­ποιον τρόπο υποταγμένη οικονομικά, κοινωνικά ή στρατιωτικά από μια άλλη, κυρίαρχη. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τίθεται το ερώτημα, σε ποιο βαθμό και υπό ποιες συνθήκες μπορεί, η πολιτισμική οικειοποίηση να επιτευχθεί και κατά πόσο μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Μια έκθεση σε συνεχή εξέλιξη με τη συμμετοχή του κοινού του Michael Landy από το ΝΕΟΝ

E-mail Εκτύπωση PDF

aMichaelLandy Breaking NewsΟ Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ εγκαινιάζει το πρόγραμμά του για το 2017 με μια πρωτοποριακή έκθεση του Bρετανού καλλιτέχνη Michael Landy, που εμπεριέχει ως βασικό στοιχείο της την ενεργή συμμετοχή του κοινού.

Η έκθεση BREAKING NEWS-ATHENS συνδυάζει τη συμμετοχή του κοινού με την πρακτική του καλλιτέχνη στη δημιουργία μιας έκθεσης-σκιαγράφησης της σημερινής εικόνας μιας πόλης πολυπληθυσμιακής και δυναμικά μεταβαλλόμενης, στο ιδιότυπο πλαίσιο μιας κρίσης με διάρκεια. Για το σκοπό αυτό, ο ΝΕΟΝ και ο Michael Landy καλούν το κοινό της Αθήνας να συνδιαμορφώσει την έκθεση με τις δικές του εικόνες, μηνύματα, φωτογραφίες, συνθήματα, τα οποία θα αξιοποιηθούν από τον καλλιτέχνη και την ομάδα του στη δημιουργία των έργων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Έκθεση Φωτογραφίας στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών

E-mail Εκτύπωση PDF

aDelphi

Αύριο Σάββατο 18 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της μεγάλης Έκθεσης Φωτογραφίας με θέμα «Δελφοί, Κάτοικοι και Ιστορία 1890-1970» στο Συνεδριακό Κέντρο του Ευρωπαϊκού  Πολιτιστικού  Κέντρου Δελφών, στους Δελφούς.

Η έκθεση αποτελεί  ένα φωτογραφικό αφήγημα για τη ζωή των κατοίκων των Δελφών, από τα τέλη του 19ου αιώνα στο παλαιό Καστρί, την εποχή της Μεγάλης Ανασκαφής και τη μεταφορά του χωριού στην παρούσα του θέση. Επικεντρώνεται στις καθημερινές ασχολίες, τα ήθη και έθιμα μιας μικρής παραδοσιακής κοινωνίας που σταδιακά μετεξελίσσεται ενώ, αντιστικτικά, παρουσιάζονται στιγμιότυπα από επισκέψεις διάφορων προσωπικοτήτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό στον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο των Δελφών.

Η ιδιαιτερότητα της παρουσίασης αυτής είναι ότι στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε υλικό που προέρχεται από τις οικογενειακές φωτογραφικές συλλογές των κατοίκων των Δελφών, οι οποίοι τις παραχώρησαν στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών προκειμένου να πραγματοποιηθεί η έκθεση.

Το υλικό που παραχώρησαν οι κάτοικοι συμπληρώθηκε με επιλεγμένες φωτογραφίες που ευγενικά παραχώρησε η Γαλλική Σχολή Αθηνών. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης φωτογραφίες από τη συλλογή Πέτρου Πουλίδη-Αρχείο ΕΡΤκαι από τα φωτογραφικά αρχεία της Μαρίας Χρουσάκη-Εθνική Πινακοθήκη, της Δημοτικής Ενότητας Δελφών και του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.

Διάρκεια έκθεσης: 18 Φεβρουαρίου - 28 Απριλίου

Το κύκνειο άσμα του Len Speier στην Blank Wall Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

ΗaLen Speier 32Η έκθεση του Len Speier που εγκαινιάζεται αύριο στην Blank Wall Gallery, με τίτλο “More than just a snapshot”, είναι η τελευταία έκθεση που επιμελήθηκε ο ίδιος. Ο φωτογράφος δυστυχώς απεβίωσε την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου, ένώ ετοιμαζόταν να ταξιδέψει στην Αθήνα για να παραβρεθεί στα εγκαίνια.

O Len Speier ήταν βέρος Νεοϋορκέζος. Γεννήθηκε το 1927 και τραβούσε φωτογραφίες από τα δεκατρία του. Ήταν ζωντανό παράδειγμα του σλόγκαν του: «Ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ μην τα παρατάς!», απόσπασμα από ένα λόγο που έδωσε ο Winston Churchill στους σπουδαστές του Harrow, όταν ήταν πρωθυπουργός.

Ο Len φωτογράφιζε στους δρόμους της Νέας Υόρκης σχεδόν όλη του τη ζωή και στα 90 του είχε τη ζωντάνια νεαρού. Ήταν ενθουσιώδης, παθιασμένος και ακούραστος μέχρι την τελευταία του στιγμή. Οργάνωνε ακόμα εκθέσεις και ήταν πάντα πρόθυμος να δώσει διαλέξεις στη φωτογραφία, παρά την ηλικία του και τα προβλήματα υγείας που είχε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

«Πνευματική Έρημος» στην a.antonopoulou.art

E-mail Εκτύπωση PDF

a spiritual desertΗ γκαλερί a.antonopoulou.art έχει την ευχαρίστηση να παρουσιάσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους φωτογράφους Nithah και MichaelStöcklin, στην πρωτόγνρη έκθεση με τίτλο “Spiritual Desert”, που εγκαινιάζεται αυτήν την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, σε επιμέλεια του εικαστικού και κινηματογραφικού επιμελητή Paulo S. Rufino Henrique.

Η έκθεση καταγράφει την εμπειρία των φωτογράφων στο καλλιτεχνικό φεστιβάλ "Burning Man", μια από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις τέχνης, προσωπικής έκφρασης και συλλογικού πνεύματος όπου οι καλλιτεχνικές παρεμβάσεις και οι γιγάντιες εικαστικές εγκαταστάσεις παρουσιάζονται στη μέση της ερήμου, υπό τους ήχους διαφόρων ειδών ηλεκτρονικής μουσικής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Best Buddies: Iain Ball & Βαλίνια Σβορώνου στο Enterprise Projects

E-mail Εκτύπωση PDF

bestbuddies press imageΈνα παρατηρητήριο αυτόνομων κοινοτήτων και κατακερματισμένων διασταυρώσεων, ένας τόπος που δημιουργεί προσωρινές επιθυμίες. Διαφανείς οντότητες που διαπερνούν το αναπαυτικά καθισμένο πλήθος, παραβιάζοντας τις τοπικές συνδέσεις. Στο αμυδρό φως του δειλινού, όταν είσαι μόνος, οι φίλοι σου τα μαύρα πουλιά κάθονται να ξαποστάσουν στους ώμους σου, τότε μια γουλιά από ένα ρόφημα με βάση τον καφέ είναι μια χαλαρή ανθρώπινη προσέγγιση σε μια ατέρμονη ήττα που γίνεται εμπορεύσιμη. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 21ου αιώνα, η πρωινή αδιαθεσία οδήγησε σε αποβολή, ξαφνικά δε θα γεννηθούν τα αναμενόμενα ήδη ξεπερασμένα εργαλεία. Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος κάθεσαι, καύσωνας, ανεμιστήρας, σπλάχνα, το Mac Pro βουλιάζει στο κακό wifi. Αποφεύγει πιθανές απειλές μέχρι να υπερθερμανθεί, επιθυμεί κριτικές από το Fader ή να υπάρξει εν βρασμό προτού αποσυναρμολογηθεί online, καθώς στρατοί θα το σφραγίσουν μέσα στον ηπειρωτικό φλοιό, ώσπου να διαλυθεί και να μην σημαίνει πια τίποτα, μόδες και τρόποι ζωής και νοοτροπίες πλέον αποσταθεροποιημένες, αποκωδικοποιημένες και εξαγόμενες σε ένα μέλλον το οποίο δεν μπορούμε πλέον να αποφύγουμε, Best Buddies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων εμπλουτίζει την έκθεση «Πλεύσις»

E-mail Εκτύπωση PDF

Mixanismos twn AntikithirwnΕκατό χρόνια και πλέον αριθμούν οι αρχαιολογικές έρευνες στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων, το διασημότερο αρχαίο ναυάγιο στον κόσμο και περίπου εκατό η έρευνα του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, που ανασύρθηκε από αυτό. Αφιερωμένη σε αυτές τις ερευνητικές προσπάθειες είναι η νέα ενότητα με την οποία εμπλουτίζεται η έκθεση «ΠΛΕΥΣΙΣ- Ναυπηγική και Ναυσιπλοΐα των Ελλήνων από την αρχαιότητα έως τους νεότερους χρόνους»,

Η έκθεση «Πλεύσις» αποτελεί ένα νοητό ταξίδι στην ελληνική ναυπηγική και ναυσιπλοΐα από την προϊστορική αρχαιότητα έως τις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από χειροποίητα ξύλινα ομοιώματα πλοίων, έργα τέχνης, όργανα ναυσιπλοΐας, εποπτικό υλικό, χάρτες, βιντεοπροβολές, σχεδιαστικές επεξηγηματικές αναπαραστάσεις και ειδικές εκδόσεις. Λειτουργεί στο κτήριο Απ. Παύλου 37, του Μουσείου Ηρακλειδών στο Θησείο, υπό την αιγίδα του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Μέσα από σπάνια, πρωτοεμφανιζόμενα εκθέματα, πρώιμα και σύγχρονα ομοιώματα του Μηχανισμού, επεξηγηματικά κείμενα, σχέδια και φωτογραφίες, το Μουσείο Ηρακλειδών παρουσιάζει στο ευρύ κοινό σημαντικούς σταθμούς της έρευνας του πιο σύνθετου μηχανισμού της αρχαιότητας (2ος-1ος αιώνας π.Χ.), με στόχο την ανάδειξη της εξελιγμένης επιστημονικής γνώσης των αρχαίων Ελλήνων, τις μαθηματικές και τεχνολογικές τους κατακτήσεις και κυρίως, το καινοτόμο πνεύμα τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Θαλασσινά Θέματα στη Νεοελληνική Ζωγραφική από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

E-mail Εκτύπωση PDF

apar3Μεθαύριο, Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, η Υπουργός Πολιτισμού, κυρία Λυδία Κονιόρδου θα εγκαινιάσει την έκθεση «Παρά θίν’ αλός. Θαλασσινά Θέματα στη Νεοελληνική Ζωγραφική. Από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη» στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη.

Εβδομήντα τέσσερις πολύτιμοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής ολοκληρώνουν αυτήν τη θεματική έκθεση με τα αντιπροσωπευτικά έργα των Κωνσταντίνου Βολανάκη, Βασίλειου Χατζή, Ιωάννη Αλταμούρα, Κωνσταντίνου Μαλέα, Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Χατζηκυριάκου–Γκίκα, Γεράσιμου Στέρη, Σπύρου Παπαλουκά, Αγήνορα Αστεριάδη, Θάνου Τσίγκου, Πάρι Πρέκα, Γιάννη Γαΐτη, Παναγιώτη Τέτση, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Κώστα Τσόκλη, Βασίλη Θεοχαράκη, Μαρίας Φιλοπούλου, Γιάννη Αδαμάκου, Θανάση Μακρή και Μιχάλη Μαδένη μεταξύ των άλλων. Όλα τα έργα προέρχονται από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη, του Υπουργείου Πολιτισμού, της συλλογής Σωτήρη Φέλιου και του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

«Πόσο σκληρή πρέπει να ’ναι μια καρδιά για να αντέξει την προδοσία;»

E-mail Εκτύπωση PDF

alalasΑυτό είναι το ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει ο Θανάσης Λάλας στην ατομική του έκθεση με τίτλο "Heard", η οποία θα φιλοξενηθεί στονΕικαστικό Kύκλο Sianti από αυτήν την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου.

Παίζοντας με τις λέξεις Heart (=καρδιά) και hard (=σκληρή), ο Θανάσης Λάλας «υποδέχεται» τον Άγιο Βαλεντίνο και προσπαθεί να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων που προέκυψαν από μία παιδική απορία που έμεινε αναπάντητη, παρουσιάζοντας μια σειρά έργων με αφορμή την καρδιά. Χίλια και άλλα χίλια ερωτήματα για την καρδιά ζητούν θραύσματα απαντήσεων μέσα στα εικαστικά και γλυπτικά έργα του Θανάση Λάλα αλλά και μέσα από τα μοναδικά αντικείμενα που ο ίδιος σχεδιάζει.

Περισσότερες πληροφορίεςhttps://www.youtube.com/watch?v=YThBm5v-mv0

Κομμάτια ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και κοσμήματος στη Λόλα Νικολάου

E-mail Εκτύπωση PDF

akallimopoulosΑυτήν την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και κοσμήματος, με τίτλο “Pieces of…”, στην γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή των Μανώλη Χάρου, Μιχάλη Καλλιμόπουλου και Μίνας Νομίδου.

Ο Μανώλης Χάρος παρουσιάζει μια σειρά έργων που ασχολούνται με το τοπίο όχι σαν αποτύπωση φυσικού τόπου αλλά  προορισμού, πραγματικού ή ιδεατού.  Ο καλλιτέχνης, που τα τελευταία χρόνια ζει στα Κύθηρα, έναν κατ εξοχήν ιδεατό προορισμό για την δυτική τέχνη, από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας, επηρεάζεται  από τον μύθο (Ταξίδι στα Κύθηρα), δημιουργώντας τοπία που θέλουν να μεταφέρουν την πρόσκληση του ταξιδιού. Ο εξωτισμός βρίσκεται στην προσδοκία, και τα έργα με την τοπιογραφία τους, περιγράφουν την αναχώρηση ή την θέαση από μακριά, ως προς τον προσδοκώμενο τόπο. Ο  ορίζοντας, οι  αναφορές στο κοντινό και το απομακρυσμένο, ο υπαινιγμός και η περιγραφή, υπηρετούν τον   στόχο  του καλλιτέχνη. Τα έργα που παρουσιάζονται,  ανήκουν σε ένα μεγαλύτερο σύνολο, και  παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Οι Γιορτές Μας Είναι Εκρήξεις στη Μυτιλήνη από την K-Gold Temporary Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

afiestas-explosions 3Στην αναταραχή μιας γιορτινής νύχτας οι φωνές μας ξεσπούν σε χίλιες λάμψεις”, αναφωνεί πανηγυρικά ο νομπελίστας ποιητής και στοχαστής Οκτάβιο Πας στο Λαβύρινθο της Μοναξιάς του 1950. Το δοκίμιό του γίνεται η αφορμή για το καινούριο πρότζεκτ της K-Gold Temporary Gallery, το οποίο παρουσιάζεται  στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου στο νησί της Λέσβου, έως την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου.

Υπό τον τίτλο "Οι Γιορτές Μας Είναι Εκρήξεις", οι καλλιτεχνικές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν τη νέα εγκατάσταση I Have Decided To Loveτου Χρήστου Μούχα, το βίντεο Together Alone :) του Roberto Casti καθώς και μια ειδική έκδοση φανζίν με τη συμμετοχή των Stephen Grebinski, Μυρτώ Κοντονή, Carlo Miele, Rachele Monti, Νικόλ Νικολάου και Drew Nikonowicz, σε επιμέλεια του Νικόλα Βαμβουκλή.

Όλοι μας κάποια στιγμή της ζωής μας νιώθουμε μόνοι. Κι ακόμη χειρότερα, είμαστε μόνοι. Ο Πας μελετά το πώς η μοναξιά και συνάμα η αναζήτηση του άλλου καθορίζουν την οπτική μας για το θάνατο, τη γιορτή και την ταυτότητα. Η προάσπιση του έρωτα αποτελούσε ανέκαθεν πράξη αντικοινωνική και επικίνδυνη. Σήμερα αρχίζει να γίνεται πραγματικά επαναστατική.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Νέα ατομική του Θεοδωρόπουλου στην Έλικα

E-mail Εκτύπωση PDF

atheodorelikaΗ γκαλερί Έλικα εγκαινιάζει απόψε τη νέα ατομική έκθεση του Γιάννη Θεοδωρόπουλου, με τίτλο "Ιερός Άνεμος".

Αν και η προσωπική ιστορία του Θεοδωρόπουλου παραμένει στενά συνυφασμένη με τη δουλειά του, οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται στη νέα του έκθεση παίρνουν μια μεγαλύτερη απόσταση από τις οικογενειακές αναφορές των τελευταίων εκθέσεων. Το λεξιλόγιο δεν αλλάζει, γίνεται όμως πιο επιλεκτικό. Ενώ στα έργα συναντάμε θέματα και μοτίβα γνώριμα από προηγούμενες δουλειές, ο συμβολισμός λειτουργεί κυρίως σε συλλογικό επίπεδο. Από τα βελούδινα υφάσματα μέχρι την εικόνα που παραπέμπει στη θρησκευτική παράδοση, ο καλλιτέχνης επιλέγει εσκεμμένα το προσωπικό που ενέχει το καθολικό, ανοίγοντας στο θεατή ένα διευρυμένο πεδίο περιπλάνησης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Έρως στο παγκάκι από τον Κυριτσόπουλο στην Γκαλερί Σκουφά

E-mail Εκτύπωση PDF

akyritsΑνήμερα Αγίου Βαλεντίνου, την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Αλέξη Κυριτσόπουλου, με τίτλο «ΈΡΩΣ στο ΠΑΓΚΑΚΙ» στην Γκαλερί Σκουφά: μία σειρά από νέα ζωγραφικά έργα που δημιουργήθηκαν με αφορμή το ομώνυμο βιβλίο που εξέδωσε πρόσφατα ο καλλιτέχνης και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Με μέσο την ζωγραφική του ο Αλέξης Κυριτσόπουλος εμπνέεται από την αιώνια ιδέα του έρωτα και ξεδιπλώνει μέσα από τα έργα του τις διάφορες πτυχές του. Το ονειρικό στοιχείο εναλλάσσεται με το πραγματικό παρουσιάζοντας με τρόπο χιουμοριστικό, αλλά και με μοναδική ευαισθησία όλες τις διαδοχικές φάσεις και αντιφάσεις μιας ερωτικής ιστορίας. Τρυφερά ενσταντανέ, ερωτικές εξομολογήσεις, σκηνές ονειροπόλησης, πραγματοποιούνται εκεί όπου κανείς άξαφνα συναντά και συναντιέται με την επιθυμία.

Τα έργα, μέσα από τη ζεστή χρωματική τους παλέτα, πλημμυρίζουν από έντονο συναίσθημα και ρομαντισμό. Κενή υπόσχεση ή πραγμάτωση ενός ονείρου; Οι εικόνες του Αλέξη Κυριτσόπουλου «μιλούν» από μόνες τους σε μια μαγευτική εικαστική αφήγηση που προσκαλεί τον θεατή να «διαβάσει» τη δική του προσωπική ερωτική ιστορία.

 

Διάρκεια έκθεσης: 14 Φεβρουαρίου - 8 Μαρτίου 2017

Περισσότερες πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.  , www.skoufagallery.gr

Ο Αλέξανδρος Τζάννης εκθέτει στη State of Concept

E-mail Εκτύπωση PDF

aAlexandros TzannisΗ State of Concept παρουσιάζει αυτήν την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου τη νέα έκθεση "Blue-black layers over the White City" του εικαστικού Αλέξανδρου Τζάννη, ενός από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες. Η νέα σειρά έργων που θα παρουσιάσει είναι ταυτόχρονα μια αναφορά, έμπνευση και πρόσκληση προς την πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε: την Αθήνα.

Ο Τζάννης δουλεύει εδώ και μια δεκαετία με γλυπτική και σχέδιο, δημιουργώντας περιβάλλοντα που προκαλούν τα όρια της ζωής του στην πόλη. Συλλέγοντας τμήματα και φόρμες της πόλης σήμερα, μαζί με αντικείμενα, συνθέτει ένα κολάζ από όλα όσα δίνουν σήμερα στην Αθήνα το χαρακτήρα της, αλλά και αυτά που την καθόρισαν στο παρελθόν. Όλα τα στοιχεία συλλέγονται για να ανακατασκευάσει ο καλλιτέχνης αυτό που αποκαλεί ένα νέο σκηνικό, το οποίο επιθυμεί να εκφράσει τα μυστήρια της Αθήνας, αλλά και για να δώσει την αίσθηση της ζωής σε μια πόλη που από τη δημιουργία της έχει υπάρξει μάρτυρας ριζικών αλλαγών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Σελίδα 1 από 41