www.artnews.gr

Δευτέρα, 29. Μάιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Επιστρέφει η Lady R. της Σοφίας Μαυραγάνη στην Πλατεία Αυδή για την documenta 14

E-mail Εκτύπωση PDF

ad14 Sofia MavraganiΗ περφόρμανς της Σοφίας Μαυραγάνη "Lady.R" επιστρέφει στην Πλατεία Αυδή στο πλαίσιο της documenta14, και ειδικότερα εντός του έργου δημόσιας τέχνης MONUMENT ΤΟ REVOLUTION (Μνημείο στην Επανάσταση) της Κροάτισσας καλλιτέχνιδας Sanja Iveković. Στο πιο πρόσφατο έργο της, η ανατρεπτική χορογράφος συνθέτει και παρουσιάζει μια one-woman περφόρμανς στο δημόσιο χώρο της Αθήνας, εμπνεόμενη από την εμβληματική προσωπικότητα της Rosa Luxemburg.

Στην Πλατεία Αυδή, στο Μεταξουργείο που έχει αποτελέσει πρελούδιο για την αθηναϊκή εκβιομηχάνιση, το μεταξουργείο του Αθανασίου Δουρούτη ήταν το ορόσημο της ομώνυμης εργατικής συνοικίας και έδωσε στην κεντρική πλατεία το όνομα του εργοστασιάρχη (ήταν παλιότερα γνωστή ως Πλατεία Δουρούτη, ενώ σήμερα λέγεται Πλατεία Αυδή).

Η γειτονιά παρουσιάζει ακόμα και σήμερα υψηλή συγκέντρωση παραγωγικών μονάδων: μεταλλουργεία και ξυλουργεία, τυπογραφεία και συνεργεία, κάποια εν λειτουργία, άλλα εγκαταλειμμένα. Το κτίριο όπου στεγαζόταν το μεταξουργείο, ένα από τα παλαιότερα νεοκλασικά της πόλης που τώρα στεγάζει τη Δημοτική Πινακοθήκη, κάποτε απασχολούσε περισσότερες γυναίκες απ' ό,τι άντρες, που όμως αμείβονταν με λιγότερο από τον μισό μέσο αντρικό μισθό.

"The Great Tamer": Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επιστρέφει στη Στέγη

E-mail Εκτύπωση PDF

aDimitris PapaioannouΟ Δημήτρης Παπαϊωάννου επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για να «δαμάσει» τις αισθήσεις μας, με την παγκόσμια πρεμιέρα του The Great Tamer (Ο Μεγάλος Δαμαστής), από μεθαύριο, 24 Μαΐου, έως τις 11 Ιουνίου 2017, λίγο πριν ταξιδέψει με την παράσταση ανά τον κόσμο: Αβινιόν, Παρίσι, Άμστερνταμ, Βαρκελώνη, Στοκχόλμη, Βασιλεία, Νάπολη, Μαδρίτη, Σεούλ, Ταϊπέι, Λισαβώνα, Πόρτο, Λουξεμβούργο.

Τρία χρόνια μετά την τελευταία του δημιουργία, Still Life, ο διεθνούς φήμης Έλληνας δημιουργός παρουσιάζει το The Great Tamer, μια διεθνή συμπαραγωγή, κύριος παραγωγός της οποίας είναι η ίδια η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. που έρχεται να επιστεγάσει την επιτυχία από τις παγκόσμιες περιοδείες του Still Life και της Πρώτης Ύλης

Ο Μεγάλος Δαμαστής είναι ένα έργο που δημιουργήθηκε για ένα θίασο δέκα καλλιτεχνών. Λειτουργεί σαν ένα παράδοξο τσίρκο που ζωντανεύει εικόνες οι οποίες συνθέτουν και αποσυνθέτουν την ιστορία του βηματισμού του ανθρώπου στη Γη. Άλλες φορές με χιούμορ και άλλες με μελαγχολική διάθεση, η παράσταση προτείνει ένα ταξίδι με τις αισθήσεις προς τις βασικές δυνάμεις που ο άνθρωπος καλείται να δαμάσει μέσα του για να ολοκληρωθεί.

7ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ» στο Τρένο στο Ρουφ

E-mail Εκτύπωση PDF

7o Festival TA 12 KOUPE 6Για 7η συνεχή χρονιά η Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ και η Τατιάνα Λύγαρη ανοίγουν την καλοκαιρινή σεζόν του γνωστού σιδηροδρομικού πολυχώρου πολιτισμού με το καθιερωμένο πλέον Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ».

Το Φεστιβάλ – θεσμός, που προσφέρει κάθε χρόνο ένα σημαντικό βήμα έκφρασης σε νέους καλλιτέχνες διεξάγεται φέτος διευρυμένο, για ένα συνεχές δεκαπενθήμερο, από τη Δευτέρα 22 Μαΐου έως και την Κυριακή 4 Ιουνίου 2017 με τη συμμετοχή 18 καλλιτεχνικών ομάδων από τον χώρο του Θεάτρου, της Μουσικής, του Χορού, του Κινηματογράφου και των Εικαστικών.

Όπως κάθε χρονιά, η καρδιά του Φεστιβάλ χτυπάει στο New Wagon της Αμαξοστοιχίας με τα 12 «κουπέ» του. Στα 12 ιδιωτικά μικρά διαμερισματάκια του, με την αυθεντική σιδηροδρομική ατμόσφαιρα και την πατίνα του χρόνου, οι καλλιτέχνες εμπνέονται, δημιουργούν και παρουσιάζουν καθημερινά για 15 μέρες πρωτότυπα projects σύντομης διάρκειας για μικρές ομάδες θεατών. Ο ελάχιστος διαθέσιμος παραστασιακός χώρος και η απόλυτη εγγύτητα με τον θεατή-συνεπιβάτη προκαλεί μία έκρηξη δημιουργικότητας και φαντασίας με πρωτόγνωρες προσλαμβάνουσες τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τους θεατές.
Από το 2010 έως και σήμερα μέσα στα ελάχιστα τετραγωνικά του New Wagon έχουν παρουσιάσει τη δουλειά τους 114 νεανικές ομάδες, αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες (μουσικοί, χορευτές, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, χορογράφοι, performers, video artists, εικαστικοί, μουσικά συγκροτήματα κλπ.) και έχουν αναδειχθεί πρωτότυπες και ευφάνταστες καλλιτεχνικές δράσεις, που αποτέλεσαν αφετηρία γνωριμίας με το Τρένο-Θέατρο και έναυσμα για νέες συνεργασίες.

11ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών στο Μέγαρο Μουσικής

E-mail Εκτύπωση PDF

 

avafestivalΤο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας και το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Εφαρμογών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (ΕΡΗΜΕΕ), παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αυτό το σαββατοκύριακο 20 και 21 Μαΐου 2017, το 11ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών. Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται κάθε χρόνο, από το 2006 στην Κέρκυρα, και είναι ένας θεσμός-σημείο αναφοράς για τις ψηφιακές τέχνες του ήχου και της εικόνας.

Το πρόγραμμα αυτού του διημέρου, ΑΝΑΔΡΟΜΗ-ΣΤΟ-ΜΕΓΑΡΟ, περιλαμβάνει εκθέσεις, προβολές, συναυλίες, ειδικά εργαστήρια, εισηγήσεις και masterclasses. Το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας παρουσιάζει σε μια αναδρομική έκθεση ψηφιακής τέχνης την πορεία του μέσα στο χρόνο, με επιλεγμένα έργα αποφοίτων, μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψηφίων διδακτόρων και καθηγητών του. Παράλληλα με την έκθεση, προβολές έργων των διεθνούς φήμης καλλιτεχνών, Eija-Liisa Ahtila, Barry J. C. Purves και Theodore Ushev, δίνουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα του έργου τους. Τα εργαστήριαmasterclasses και εισηγήσεις διακεκριμένων προσκεκλημένων προσεγγίζουν ζητήματα που αφορούν την τέχνη, τη σχέση της με την τεχνολογία, και την αισθητική της video art και του animation (Τέχνη & Ψηφιακός Πολιτισμός).

Escape room σε αρχαιολογικό χώρο του Πειραιά

E-mail Εκτύπωση PDF

aurbangame-peiraiasΤης Αγγελικής Κώττη

Μετά την περσινή επιτυχή του εφαρμογή στον ίδιο χώρο, το The Urban Game επιστρέφει και φέτος μετατρέποντας τον αρχαιολογικό χώρο των Νεώσοικων της Ζέας σε Escape Room. Για τρία διαδοχικά τριήμερα, (19, 20, 21 Μαΐου, 26, 27, 28 Μαΐου, 2, 3, 4 Ιουνίου​) οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος σε μια ιδιαίτερη εκδήλωση που συνδυάζει με ξεχωριστό τρόπο gaming, τέχνη, πολιτισμό και ψηφιακό περιβάλλον, στο The Urban Game Locked.

Οι Νεώσοικοι ήταν στην αρχαιότητα επιμήκη κτήρια που στέγαζαν τις τριήρεις του Αθηναϊκού στόλου. Σήμερα κατάλοιπά τους σώζονται σε υπόγειους χώρους σύγχρονων κτηρίων, μίας πολυκατοικίας και ενός σχολείου στην Ακτή Μουτσοπούλου. Αυτός ο αυτόνομος αρχαιολογικός χώρος που μέχρι σήμερα αποτελούσε ένα συμβολικό και ουσιαστικό «κενό» μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον της πόλης, γίνεται ζώνη γνώσης και ψυχαγωγίας.

Η νέα εφαρμογή android, συνδυάζει ψηφιακές καλλιτεχνικές προβολές με ένα παιχνίδι Escape Room, για πρώτη φορά εντός ενός αρχαιολογικούς χώρου. Οι περσινές εκδηλώσεις, που στέφθηκαν από μεγάλη επιτυχία, δεν συμπεριελάμβαναν το συγκεκριμένο.

Λίγες μέρες έμειναν για την Art-Athina 2017!

E-mail Εκτύπωση PDF

 

ART ATHINAΗ ανανεωμένη 22η Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης Art-Athina 2017, ένα από τα μεγαλύτερα ετήσια εικαστικά γεγονότα στην Ελλάδα, θα ανοίξει τις πύλες της στο γήπεδο TaeΚwonDo Παλαιού Φαλήρου την επόμενη Παρασκευή 26 Μαΐου και θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 28 Μαΐου.

Φέτος την έκθεση συνθέτουν 56 συμμετέχουσες γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, γύρω από την οποία αναπτύσσονται συνολικά 12 ενότητες, σύμφωνα με το πρόγραμμα που διαμόρφωσε η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια της Art Athina 2017, Σταματία Δημητρακοπούλου.

Θα δοθεί έμφαση στο βίντεο και την περφόρμανς, το ντιζάιν και την ανεξάρτητη εικαστική σκηνή, αλλά και την ιστορία της διοργάνωσης, την οποία θεμελίωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αιθουσών Τέχνης (ΠΣΑΤ) το 1993. Επιπλέον,για ακόμη μία χρονιά θα λάβουν χώρα συζητήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς κι ένα πλούσιο VIP πρόγραμμα απευθυνόμενο σε συλλέκτες.

Ο Γκρέγκορ Σνάιντερ μεταμορφώνει την Ομόνοια σε καταφύγιο για το FFF4

E-mail Εκτύπωση PDF

aInvisible CityTo Fast Forward Festival της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση κάλεσε τον βραβευμένο στην Μπιενάλε της Βενετίας Γερμανό εικαστικό και γλύπτη Γκρέγκορ Σνάιντερ να «εξαφανίσει» την Πλατεία Ομονοίας.
Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ, μεταμορφώνει την Ομόνοια σε καταφύγιο και ουδέτερη ζώνη, αόρατη από κάθε εισβολέα και από το άγρυπνο μάτι του Google maps.

Ποιος είναι ο σκοπός του εργοταξίου στην πλατεία Ομονοίας; Τι μπορεί να δει κανείς αν βρεθεί ψηλά; Τι προστατεύεται από την κατάρρευση ή τι χτίζεται εκεί; Μήπως μια αόρατη «πολιτεία» που θα μπορούσε ιδεατά να αποτελέσει έναν οικείο χώρο συμβίωσης;

Όλη η φιλοσοφία του έργου Invisible City του Γκρέγκορ Σνάιντερ, που παρουσιάζεται για μερικές μέρες ακόμη, έως αυτήν την Κυριακή 21 Μαΐου, στην Πλατεία Ομονοίας, ισορροπεί στο λεπτό σημείο συνάντησης της φαντασίας με την πραγματικότητα.

Act #1 για το "To The Future Public" της CASA

E-mail Εκτύπωση PDF

acasaΗ πλατφόρμα Contemporary Art Showcase Athens (CASA) παρουσιάζει σήμερα και αύριο τις πρώτες δράσεις του TO THE FUTURE PUBLIC, τo project "Después del Futuro / بعد المستقبل/ After the Future / Μετά το Μέλλον".

To project Después del Futuro / بعد المستقبل/ After the Future / Μετά το Μέλλον είναι ένα project για την αναζήτηση ενός δρόμου πέρα από το “φράγμα” του μέλλοντος, έξω από έναν γραμμικό προσδιορισμό του χρόνου ή της κυκλικής επανάληψης της ιστορίας. Η πρόταση μας παίρνει την μορφή ενός εργαστηρίου, όπου παρουσιάζουμε την έρευνα μας στους καταυλισμούς μεταναστών στην Δυτική Σαχάρα. Θα μιλήσουμε για την επαφή μας με την νέα γενιά των Σαχαράουι, που γεννήθηκαν εκεί ώς πρόσφυγες, θα παρουσιασουμε οπτικοακουστικό υλικό καταγραφής, και θα μοιραστούμε μαζί σας τα προβλήματα που συναντάμε στην προσπάθεια να μεταφέρουμε την εμπειρία αυτή σε άλλα περιβάλλοντα και πλαίσια. Το εργαστηρίο αποτελεί συμμετοχική συζήτηση για την ανάλυση των συνθηκών στην Αθήνα και των τοπικών στρατηγικών αυτο-οργάνωσης, με βάση μια συλλογική άσκηση επάνω σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας: Από την κοινή μας οπτική, ποιά πιθανά μέλλοντα οραματιζόμαστε? Ποιές είναι οι απαραίτητες συνθήκες και τα επόμενα βήματα ώστε να φτάσουμε σε αυτές? Ποιές οι διαφορές μεταξύ ουτοπίας και δυστοπίας?

13 χρόνια Athens Digital Arts Festival!

E-mail Εκτύπωση PDF

adaf17Το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, Athens Digital Arts Festival (ADAF), επιστρέφει με τη 13η διοργάνωσή του από μεθαύριο 18 έως 21 Μαΐου.

Το ADAF 2017 συγκέτρωσε 1830 καλλιτεχνικές προτάσεις από 1055 καλλιτεχνικές (67 χώρες) με σκοπό να διερευνήσει το απροσδιόριστο αυτό μέλλον, υπερβαίνοντας την ψηφιακή κουλτούρα και ανταλλάσσοντας απόψεις υπό το θέμα #PostFuture.

Tο νέο έργο της ομάδας Krama είναι ένα δυστοπικό πάρτυ

E-mail Εκτύπωση PDF

amkramaΗ ομάδα χορού Krama, που ενεργοποιείται μεταξύ Βελγίου και Ελλάδας, παρουσιάζει στην Αθήνα τη νέα της δουλειά με τίτλο «a.m.» για τρεις μόνο παραστάσεις στο Art Factory – Τεχνοστάσιο (Πειραιώς 178 & Λαμίας 6, Πετράλωνα), από τις 17-19 Μαΐου,  στις 21.30.

Σε ένα δυστοπικό πάρτι που κυριαρχούν οι αντιθέσεις, τοποθετούν τη δράση της νέας τους παράστασης οι τρεις χορεύτριες και χορογράφοι που αποτελούν την ομάδα Krama (Άννα, Δώρα και Εύη Ζούμπα). Στο «a.m.» ο χρόνος ξεχειλώνει και τα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού λιώνουν σχεδόν και γίνονται δυσδιάκριτα.

Το έργο, μέσα σε συνθήκη παροξυστικής διασκέδασης, κρυφοκοιτάζει τον άνθρωπο των σύγχρονων μητροπόλεων, παρατηρεί την ταχύτητά του και σκωπτικά διερωτάται για τα σημεία των καιρών: το φασισμό, την υπερ-κατανάλωση αγαθών και σχέσεων, τη σχέση εικόνας και περιεχομένου και το φόβο ως εργαλείο χειραγώγησης.

Στην κόψη του κωμικού και τραγικού, οι ήρωες του έργου ταξιδεύουν σε παράλληλες τροχιές, γεμάτοι αναμνήσεις στο μουσικό σύμπαν που έχει συνθέσει ειδικά για την παράσταση ο The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης).

Καινούργια «Κόρη» θα υποδεχτεί τους επισκέπτες του Μουσείου Ακροπόλεως την Πέμπτη

E-mail Εκτύπωση PDF

akropoliskoriΤης Αγγελικής Κώττη

Κάθε τόσο και κάτι καινούργιο, θεαματικό πάντοτε, παρουσιάζει το Μουσείο Ακρόπολης. Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα των Μουσείων, την Πέμπτη 18 Μαΐου, ο πρόεδρός του Δημήτρης Παντερμαλής ετοίμασε με τους συνεργάτες του μια έκπληξη στους επισκέπτες. Την ημέρα αυτή θα εκτεθούν για πρώτη φορά στην Αίθουσα της Αρχαϊκής Ακρόπολης, μαζί με την αριστουργηματική κεφαλή 696, τα υπόλοιπα θραύσματα του αγάλματος της «Κόρης με τον πόλο» (ψηλό κάλυμμα κεφαλιού), τα οποία βρίσκονται στις αποθήκες του Μουσείου. Οι επισκέπτες θα μπορούν να τα δουν σε ειδική προθήκη έτσι ώστε να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του αγάλματος, το οποίο είχε πέσει θύμα της καταστροφικής μανίας των Περσών.

"Phobiorama": Ένα στοιχειωμένο σπίτι για το Fast Forward Festival 4

E-mail Εκτύπωση PDF

aPhobiarama Dries VerhoevenΈνα αλλιώτικο «στοιχειωμένο σπίτι» ορθώνεται στην Πλατεία Συντάγματος και ο πρωτοπόρος Ολλανδός δημιουργός του Dries Verhoeven (γενν. 1976) μάς προτρέπει να το επισκεφθούμε, για να ξορκίσουμε τη σύγχρονη κουλτούρα του φόβου, σε μια κοινωνία εμμονική με την ασφάλεια και την τελειότητα.

«Εξορκίζουμε τους φόβους μας μόνο όταν τους κοιτάμε κατάματα», δηλώνει ο Verhoeven και αυτό ακριβώς μας καλεί να πράξουμε, μπαίνοντας κάτω από τη μαύρη τέντα με τη νέον επιγραφή Phobiarama που έχει στηθεί στην καρδιά της πόλης -ένα θέαμα-εμπειρία από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έως 14 Μαΐου, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 4.

Η ζωντανή εγκατάσταση-περφόρμανς Phobiarama είναι η πιο πρόσφατη δουλειά του διεθνώς διακεκριμένου Ολλανδού εικαστικού και σκηνοθέτη, ο οποίος πριν από τρία χρόνια, στο πλαίσιο του 1ου Fast Forward Festival της Στέγης, παρουσίασε στους δρόμους της Αθήνας την αποκαλυπτική περιπατητική παράσταση No Man’s Land, με τους θεατές να έχουν για «οδηγό» τους ένα μετανάστη.

«Η σοβιετική πρωτοπορία στον κινηματογράφο: Σεργκέι Μιχαήλοβιτς Αιζενστάιν» στο ΚΜΣΤ

E-mail Εκτύπωση PDF

aizenstainkmstΗ σοβιετική πρωτοπορία στον κινηματογράφο, μέσα από το παράδειγμα του Σεργκέι Αιζενστάιν θα παρουσιαστεί από τη Χάρη Σβαλίγκου σε ειδική εκδήλωση με τίτλο «Η σοβιετική πρωτοπορία στον κινηματογράφο: Σεργκέι Μιχαήλοβιτς Αιζενστάιν» αυτήν τη Δευτέρα 15 Μαΐου, στις 18:00, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Μονή Λαζαριστών, στο πλαίσιο συνεργασίας του Μουσείου με το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών τεχνών του ΑΠΘ και στο πλαίσιο των παράλληλων δράσεων της περιοδικής έκθεσης του «Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί - 100 χρόνια μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση».

"Peregrinus" από τη Ζωή Δημητρίου στο Fast Forward Festival 4

E-mail Εκτύπωση PDF

aperegrinusΣυνεχίζεται το Peregrinus της Ζωής Δημητρίου έως μεθαύριο Κυριακή 14 Μαΐου, το οποίο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 4.

Πέντε χρόνια μετά το You May!, η αναγνωρισμένη και εγκατεστημένη στο Λονδίνο Ελληνίδα χορογράφος επιστρέφει στη Στέγη με μια site-specific περφόρμανς-εγκατάσταση που ξεκινάει από ένα φορτηγάκι, το οποίο εκκινεί στις 18:30 και 20:30 από την κεντρική είσοδο της Στέγης, με εμάς συνεπιβάτες στο άγνωστο.

"Hidress": Μια σειρά περφόρμανς στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

ahidressTo ανεξάρτητο πολιτιστικό ίδρυμα Studio 4 παρουσιάζει τη σειρά επιτελέσεων (περφόρανς) Hidress της Marina Genadieva (γενν. 1989, Aθήνα) σε επιμέλεια Ανδρέα Φακή, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Επιβίωση και αποτελεί τη δεύτερη σε σειρά δράση του.

Όπως σημειώνει και η ίδια η εικαστικός: "Χρησιμοποιώ μια ολόσωμη, κλειστή κουκούλα την οποία έχω ονομάσει “laminated taffeta”. Προσομοιάζει φόρεμα και είναι φτιαγμένη από το υλικό που κατασκευάζονται τα καλύμματα των αυτοκινήτων στη Δύση. Πρόκειται για μια οπτική μεταφορά του τρόπου που καλύπτονται αντίστοιχα οι γυναίκες στην Ανατολή. Έννοιες όπως η προστασία και η ιδιοκτησία ενός αντικειμένου που έχει συμβολική σημασία, σχετίζονται με την ιδέα της γυναίκας που υπάρχει, ως ακόμα ένα αντικείμενο. Ακόμα ένα αντικείμενο που χρήζει προστασίας, αποτελεί και συμβολίζει μια ιδιοκτησία. Eπιδιώκω να φέρω στον δημόσιο χώρο έναν διάλογο για την πραγματική θέση του ανθρώπου στη δυτική κοινωνία, με αφορμή την επιβαλλόμενη συμμόρφωση με τα κυρίαρχα αισθητικά και ιδεολογικά πρότυπα, τις αλλοιώσεις και παραμορφώσεις της προσωπικότητας και όχι μόνο. Η ασφυξία, η αίσθηση εγκλεισμού, ο πανικός και η ανησυχία για την επιβίωση, είναι καθολικά συναισθήματα, τα οποία μπορούν να αφορούν κάθε άνθρωπο."

Δύο παρουσιάσεις με μεγάλο ενδιαφέρον στη State of Concept

E-mail Εκτύπωση PDF

afctalksTo Σχολείο της Αναδιανομής (The School of Redistribution), το πρώτο κεφάλαιο της πλατφόρμας Future Climates που ίδρυσαν οι Antonia Alampi και Ηλιάνα Φωκιανάκη, παρουσιάζει στη State of Concept το δεύτερο μέρος του δημοσιου προγράμματος του, με δύο παρουσιάσεις των Νato Thompson (καλλιτεχνικός διευθυντής του Creative Time, κριτικός και επιμελητής) και της Τania Bruguera (καλλιτέχνιδα).

Αύριο, στις 19.30, θα γίνει μια συζήτηση και παρουσίαση (στα αγγλικά) από το Nato Thompson και την Ηλιάνα Φωκιανάκη του νέου του βιβλίου, με τίτλο "Culture as Weapon".

Στο βιβλίο αυτό, ο Nato Thompson αποκαλύπτει πως τα ιδρύματα πολιτισμού χρησιμοποιούν την τέχνη και τον πολιτισμό για να εξασφαλίσουν κέρδη και να περιορίζουν αντιδράσεις - και παρουσιάζει ποιες είναι οι εναλλακτικές αυτών των πρακτικών. Η πολιτιστική παραγωγή ήταν κάποτε χώρος των καλλιτεχνών, αλλά στις αρχές του 1900, τα αναδυόμενα πεδία των δημοσίων σχέσεων, της διαφήμισης και του μάρκετινγκ μεταμόρφωσαν τον τρόπο που οι ισχυροί επικοινωνούν με τους υπόλοιπους από εμάς. Έναν αιώνα αργότερα, τα εργαλεία τους είναι πιο εκλεπτυσμένα από ποτέ. 

Ανοιχτό κάλεσμα του Φεστιβάλ Τέχνης Κουρδιστό Μανταρίνι

E-mail Εκτύπωση PDF

19aeΤο Φεστιβάλ Τέχνης Κουρδιστό Μανταρίνι είναι ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι – μικρό residency, που θα λάβει χώρα από τις 4 μέχρι τις 12 του Σεπτέμβρη στο βουνό της Πεντέλης, όπου καλλιτέχνες προσκαλούνται να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν in situ έργα.

Το σαββατοκύριακο 8, 9 και 10 Σεπτεμβρίου το φεστιβάλ θα ανοίξει στο κοινό όπου θα παρουσιαστούν τα έργα των καλλιτεχνών, performance, θεατρικά, εγκαταστάσεις, εικαστικές παρεμβάσεις στο χώρο, μουσικές διαδρομές, εισηγήσεις και συζητήσεις. Τις υπόλοιπες μέρες (4-7/9 και 11-12/9) το φεστιβάλ θα είναι κλειστό για workshops, συζητήσεις και παρουσιάσεις έργου των καλλιτεχνών. Σε αυτό το κλειστό υπαίθριο residency, οι συμμετέχοντες καλούνται να διαμείνουν στο χώρο, να εξελίξουν το έργο τους και να το επικοινωνήσουν με τους υπόλοιπους διαμένοντες καλλιτέχνες. Η διαμονή στο χώρο είναι προαιρετική, και θα μπορούσε να συμβεί για όλο το χρονικό διάστημα ή μέρος αυτού. Ο χώρος θα είναι ανοιχτός από τις 20 Αυγούστου, για πρόβες και την προετοιμασία του φεστιβάλ.

Ξεκινάει το 2ο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

aepiviwsiΤης Αννίτας Αποστολάκη

Με την ημερίδα “Επιβίωση: Η Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο" στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, ξεκινάει αύριο τις δράσεις του το 2ο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης, με τίτλο “Επιβίωση” (6 Μαΐου-24 Ιουνίου 2017), σε εικαστική επιμέλεια Ανδρέα Φακή και με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Το πολυδιάστατο ανεξάρτητο φεστιβάλ ξεκίνησε το 2014, με την ελπίδα να δημιουργηθεί μια εγχώρια πολιτιστική πλατφόρμα τοπικού και διεθνούς ενδιαφέροντος για τις εικαστικές τέχνες στο δημόσιο χώρο, έτσι ώστε να αναχθεί σταδιακά η Αθήνα σε διεθνές σημείο αναφοράς για τη δημόσια τέχνη. Ακόμη και πριν από την ίδρυσή του, από το Φεστιβάλ Προβολών Δημόσιας Τέχνης TOP TO BOTTOM το 2010 υπήρχε η διάθεση και η ανάγκη για ένα πλαίσιο που θα φέρνει σε διάλογο και θα στεγάζει διαφορετικές μορφές τέχνης που βρίσκονται στο δημόσιο χώρο. όπως το sreet art, το graffiti, η γλυπτική, Η φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης αποπειράται, σύμφωνα με τον επιμελητή, να εντάξει τη μέθοδο “agile” (ευκίνητος) σε ένα πολιτιστικό πλαίσιο: πρόκειται για μία μέθοδο που χρησιμοποιείται στην ανάπτυξη λογισμικού εφαρμογών και ιστοσελίδων, κατά την οποία γίνεται ένας αρχικός σχεδιασμός, τον δοκιμάζουν οι χρήστες και συνεχίζεται η διαδικασία μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψιν τον ανθρώπινο παράγοντα, που αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο κάθε πολιτιστικής διοργάνωσης, έχει γίνει ανασχεδιασμός του προγράμματος και θα ανακοινώνονται διαρκώς νέα δρώμενα, εκθέσεις, καλλιτέχνες και υποστηρικτές. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα φεστιβάλ-ομπρέλα, το οποί περιλαμβάνει ομιλίες, εκθέσεις, εγκαταστάσεις και επιτελέσεις (performance) σε δημόσιους χώρους, ξεναγήσεις, εργαστήρια (workshop), τοιχογραφίες και παράλληλες δράσεις, με κοινό άξονα τη σχέση της τέχνης με το δημόσιο χώρο μέσα από διαφορετικά εικαστικά μέσα.

Oι «βαρβαρικές εισβολές» και η γέννηση της Ιστορίας της Τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

abarbarians-siteΗ Εταιρεία Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (ΕΕΙΤ) έχει προσκαλέσει τον καθηγητή Eric Michaud, Διευθυντή σπουδών στην École des Hautes Études en Sciences Sociales (ΕHESS), για να δώσει μια διάλεξη στο Κτήριο Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη αυτό το Σάββατο 6 Μαΐου, στις 11:30, στο πλαίσιο των τακτικών ομιλιών/σεμιναρίων που διοργανώνει με προσκεκλημένους ιστορικούς τέχνης διεθνούς κύρους.

Στην εισήγησή του, με θέμα Οι «βαρβαρικές εισβολές» και η γέννηση της Ιστορίας της Τέχνης, ο καθηγητής Michaud θα εστιάσει στο γεγονός ότι η ιστορία της τέχνης συγκροτήθηκε ως επιστήμη, από το 1800 και μετά, με βάση το φανταστικό αφήγημα των βαρβαρικών εισβολών, συνδέθηκε με την άνοδο των εθνικισμών και τον σχηματισμό των Εθνών-κρατών και ως εκ τούτου πειθάρχησε στο αξίωμα της ομοιογένειας και φυλετικής καθαρότητας των λαών. Η ιστορία της τέχνης, εξαρτώντας τα καλλιτεχνικά στυλ από το αίμα, συνέδεσε τα αντικείμενα με φυλετικές ομάδες βασιζόμενη σε κάποια ορατά διακριτά στοιχεία.

Στόχος της διάλεξης δεν είναι να καταδειχθούν μόνο οι φυλετικές/ρατσιστικές προϋποθέσεις των απαρχών αυτής της επιστήμης, αλλά επίσης να επισημανθεί ο βαθμός που ακόμη και σήμερα, στο πλαίσιο της παγκοσμιοποιημένης αγοράς τέχνης, οι φυλετικοί προσδιορισμοί, άμεσα συναρτημένοι με την ιδιοφυία (génie) των λαών, συνεχίζουν να προσδιορίζουν τα καλλιτεχνικά αντικείμενα προσδίδοντάς τους σημαντική υπεραξία.

 

Περισσότερες πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Προβολές του Video Art Μηδέν στο TWIXTlab

E-mail Εκτύπωση PDF

aFenia KotsopoulouΤο Video Art Μηδέν συνεργάζεται για δεύτερη φορά με το TWIXTlab στην Αθήνα, όπου θα παρουσιάσει μια επιλογή ενοτήτων βιντεοτέχνης σε ένα διήμερο προβολών, στις 6 και 7 Μαΐου 2017.

Οι ενότητες που θα παρουσιαστούν σχετίζονται με το ευρύτερο ερευνητικό πλαίσιο του TWIXTlab “Art, Anthropology & the everyday”, και έχουν ως θέμα διαφορετικές εκδοχές της «ανθρώπινης κατάστασης» και σύγχρονων ανθρωπολογικών ζητημάτων, όπως η «εξωτικοποίηση», το -παγκόσμια επίκαιρο- προσφυγικό ζήτημα, αλλά και ανθρώπινες ιστορίες (αφηγηματικές ή αφαιρετικές) που μας ενώνουν.

Για την παρουσίαση αυτή, το Μηδέν προσκάλεσε επίσης τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Γερμανικού φεστιβάλ CologneOFF, Wilfried Agricola De Cologne, να παρουσιάσει μια επιλογή από το project "Refugee Film Collection".

"Sanctuary" του Brett Bailey στο 4ο Fast Forward Festival

E-mail Εκτύπωση PDF

4ffbaileyΟ Νοτιοαφρικανός σκηνοθέτης Brett Bailey έχει εγείρει εδώ και χρόνια ερωτήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη μετα-αποικιοκρατία. Το νέο του έργο, Sanctuary (Ιερό), που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Fast Forward 4 της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από σήμερα έως 10 Μαΐου στην Πέτρινη Αποθήκη της Πύλης Ε2 στο Λιμάνι του Πειραιά, είναι ένα καθηλωτικό ταξίδι στο σουρεαλιστικό τοπίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε κρίση, καθώς ανθίζουν η ξενοφοβία και ο λαϊκισμός, ενώ εντείνονται η παρακολούθηση και οι έλεγχοι των συνόρων.

Μπαίνοντας σε ένα λαβύρινθο, όμοιο με φυλακή, οι θεατές έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά έντονων σκηνών, φορτωμένων με συμβολισμούς, που μεταφέρουν τόσο τις καταστάσεις λήθης στις οποίες έχουν περιέλθει πάρα πολλοί πρόσφυγες και μετανάστες όσο και τις καταστάσεις ανασφάλειας των Ευρωπαίων πολιτών οι οποίοι τους φοβούνται. Το Sanctuary εξετάζει τις έννοιες της οικίας: χαμένες οικίες, απειλούμενες οικίες και ποθητές οικίες.

Ο Brett Bailey δημιούργησε μια αλληλουχία σκηνών στη διάρκεια μιας διετούς ερευνητικής φάσης, η οποία περιλάμβανε επισκέψεις σε διάφορους προσφυγικούς καταυλισμούς ανά την Ευρώπη. Το καστ αποτελείται από οχτώ πολύγλωσσους ερμηνευτές, ηλικίας από 20 έως 70 ετών, οι οποίοι είναι πρόσφυγες, μετανάστες, ακτιβιστές και διερμηνείς από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ευρώπη. Οι ερμηνευτές με αφετηρία τις σκηνικές εικόνες του Bailey είναι ελεύθεροι να δημιουργήσουν φανταστικούς χαρακτήρες που έρχονται αντιμέτωποι με τη διάρρηξη των ιερών τους.

Σελίδα 1 από 45