www.artnews.gr

Δευτέρα, 29. Μάιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗ

ΔΙΕΘΝΗ

10 χρόνια Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου

E-mail Εκτύπωση PDF

algff2017Το London Greek Film Festival συμπληρώνει δέκα χρόνια επιτυχίας και δημιουργίας και το γιορτάζει στην καρδιά της βρετανικής πρωτεύουσας, στο Θέατρο Τέχνης του Λονδίνου στο Camden Town (26 Crowndale Road, Λονδίνο, NW1 1TT), με ένα πλούσιο πρόγραμμα διαγωνιστικού χαρακτήρα και μοναδικές παγκόσμιες πρεμιέρες και πρεμιέρες στη Μεγάλη Βρετανία, ευφάνταστες ταινίες από όλο τον κόσμο, εμπνευσμένους δημιουργούς και πιστούς θεατές, που περιμένουν με ανυπομονησία την έναρξη του Φεστιβάλ.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται ταινίες μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, μικρού μήκους μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, video art και πειραματικές ταινίες. Υπάρχει επίσης και ειδικό διαγωνιστικό τμήμα σεναρίου. Με ιδιαίτερη έμφαση στη σύγχρονη φιλοσοφία του ανεξάρτητου κινηματογράφου, οι δουλειές αυτές δίνουν το στίγμα του νέου ελληνικού σινεμά από όλο τον κόσμο, που ονειρεύεται, δημιουργεί, σχεδιάζει, τολμά και διεκδικεί, παρά τις δυσκολίες.

Το Σάββατο 20 Μαΐου, το Θέατρο Τέχνης το Λονδίνου, θα φιλοξενήσει επίσης την τελετή των «Βραβείων Οδυσσέας», στη διάρκεια της οποίας οι καλύτερες ταινίες ανά κατηγορία θα βραβευτούν, όπως ψηφίστηκαν από την κριτική επιτροπή. Βραβεία θα δοθούν επίσης μεταξύ άλλων, σε ηθοποιούς, σεναριογράφους, σκηνοθέτες και ερμηνευτές.

Βραβείο Turner 2017: μια κοσμοπολίτικη άρνηση του επαρχιωτισμού του Brexit

E-mail Εκτύπωση PDF

7360Η λίστα υποψηφίων για το Βραβείο Turner 2017 είναι απροσδόκητη και αναζωογονητική, εν μέρει χάρη στην ευπρόσδεκτη χαλάρωση του κανόνα που προηγουμένως απέκλειε καλλιτέχνες άνω των 50 ετών - ένας κανόνας που λογικά είχε σχεδιαστεί για να αποτρέψει μεγαλύτερους καλλιτέχνες από το να κυριαρχήσουν λόγω του μεγαλύτερου της ηλικίας τους.

Ο κανόνας ίσως δημιούργησε μια περίοδο στην τέχνη, όπου η ίδια η νεότητα είχε αίγλη και κασέ. Το δημοφιλές, το σέξι και το νέο ήταν προνομιούχα. Αλλά η καινοτομία, πάντα προβληματική, δεν είναι το ίδιο με τη νεωτερικότητα -νέοι τρόποι για να πεις και να κάνεις πράγματα συχνά προκύπτουν με τα χρόνια, αν όχι με τις δεκαετίες. Μερικοί καλλιτέχνες κάνουν τα καλύτερα έργα τους νωρίς. Άλλοι όχι. Η καθυστερημένη αναγνώριση καλλιτεχνών όπως η Phyllida Barlow και, στη φετινή λίστα υποψηφίων του βραβείου Turner, η Lubaina Himid και ο Hurvin Anderson, αποτελούν απόδειξη αυτού του γεγονότος. Χωρίς αυτήν την αλλαγή του κανόνα, η Himid, που βρίσκεται στα πρώτα 60, και ο Anderson, 52 ετών, θα ήταν ακατάλληλοι.

Καλλιτέχνης γκραφίτι αποποιείται την έκθεσή του στο Μόναχο

E-mail Εκτύπωση PDF

astikΈντονη διαφωνία προέκυψε για μια έκθεση στη Γερμανία με έργα του Stik, ενός καλλιτέχνη γκραφίτι από το Χάκνι του Λονδίνου. Ο Stik αποστασιοποιήθηκε από την έκθεση “Pop and Urban art” της Galerie Kronsbein στο Μόναχο, η οποία άνοιξε στις 7 Απριλίου. Για να συνοδεύσει την έκθεση, ο ιδιοκτήτης της γκαλερί Dirk Kronsbein οργάνωσε να τυπωθούν 700 αυγά με την εικόνα Sleeping Baby του Stik, τα οποία, -μετά από ανησυχίες του καλλιτέχνη για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων-, ο γκαλερίστας υποσχέθηκε να μην πουλήσει.

Η Leeds Art Gallery θα ξανανοίξει για το κοινό τον Οκτώβριο

E-mail Εκτύπωση PDF

Alison-Wilding-Arena-2000-FXP-London-2016-Photo-cPeter-White-Gifted-by-Simmons-Simmons-through-the-Contemporary-Art-Society-2Η Leeds Art Gallery ανακοίνωσε ότι πρόκειται να ανοίξει ξανά για το κοινό τον Οκτώβριο του 2017, μετά από το κλείσιμο που πραγματοποίησε τον Ιανουάριο της περασμένης χρονιάς για σημαντικές ανακαινίσεις. Σύμφωνα με μια δήλωση της πινακοθήκης, η ανακαίνιση αποκάλυψε μία έως τώρα κρυμμένη θολωτή γυάλινη στέγη πάνω από μια τις αίθουσες του πρώτου ορόφου. Ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί για να εκτεθεί το γλυπτό της Alison Wilding Arena, το οποίο δωρίστηκε στο Leeds από την Contemporary Art Society.

 

Πηγή: apollo-magazine.com

Ο Richard Parry θα διευθύνει το Glasgow International

E-mail Εκτύπωση PDF

article0 popupΟ Richard Parry ανέλαβε τη θέση του διευθυντή του φεστιβάλ Glasgow International, μετά την αποχώρηση για το Λονδίνο της Sarah McCrory, που επέβλεψε τις εκδόσεις ττου 2014 και του 2016. Η όγδοη έκδοση του φεστιβάλ, που γίνεται κάθε δύο χρόνια, έχει προγραμματιστεί για τις 20 Απριλίου 2018 και θα διαρκέσει έως τις 7 Μαΐου. Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθούν αυτό το φθινόπωρο.

Ο Parry ήταν ο επιμελητής-διευθυντής της Grundy Art Gallery του Μπλάκπουλ από το 2013, διοργανώνοντας πάνω από 25 εκθέσεις στο χώρο. Έλαβε το βραβείο Art Fund New Collecting για την έκθεση “Sensory Systems” του 2015 στο χώρο της πινακοθήκης. Το 2016, επιμελήθηκε την έκθεση “Neon: The Charged Line”, τη μεγαλύτερη παρουσίαση έργων νέον που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιηγμής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Okwui Enwezor κερδίζει το International Folkwang Prize 2017

E-mail Εκτύπωση PDF

aenwezorΟ επιμελητής Okwui Enwezor απέσπασε για το 2017 το σημαντικό βραβείο International Folkwang Prize, που απονέμεται από το Folkwang Museum στην Έσση της Γερμανίας από το 2010. Το χρηματικό έπαθλο του ετήσιου βραβείου ανέρχεται στις €25.000.

Ο Enwezor είναι από το 2011 καλλιτεχνικός και γενικός διευθυντής του Haus der Kunst στο Μόναχο, το οποίο αυτήν τη στιγμή ερευνάται για φημολογούμενες διασυνδέσεις με τη σαϊεντολογία.

Επιμελήθηκε την Documenta 11 το 2002 και την τελευταία έκδοση της Μπιενάλε της Βενετίας το 2015, μια έντονα πολιτικοποιημένη έκθεση που δίχασε τους κριτικούς, υπό τον τίτλο “All the World’s Futures”. Ο Enwezor είναι από τη Νιγηρία, κάτι που αποτελεί σταθερά το υπόβαθρο της επαγγελματικής του καριέρας.

40 χρόνια μετά, βρέθηκε στη Φιλαδέλφεια κλεμμένος πίνακας του Norman Rockwell

E-mail Εκτύπωση PDF

arockwellΈνας πίνακας του Norman Rockwell που εκλάπη πριν από 40 χρόνια βρέθηκε, όπως ανακοίνωσαν ο Michael Harpster, ειδικός πράκτορας επικεφαλής του τμήματος του FBI της Φιλαδέλφειας, και ο Timothy Carpenter, επιβλέπων ειδικός πράκτορας του Τμήματος Εγκλημάτων Τέχνης.

Το έργο, το οποίο χρονολογείται στο 1919, είναι γνωστό με διάφορους τίτλους, όπως Taking a Break, Lazybones και Boy Asleep with Hoe, και είχε αγοραστεί από τους πλέον εκλιπόντες Robert και Therese Grant το 1954. Είναι λάδι σε καμβά, περίπου 63,5 × 71,1 εκ., και είχε εμφανιστεί στο εξώφυλλο της εφημερίδας Saturday Evening Post στις 6 Σεπτεμβρίου 1919. Ο πίνακας επιστράφηκε στην οικογένεια Grant, από το σπίτι της οποίας στο Νιου Τζέρσι είχε κλαπεί, μαζί με άλλα αντικείμενα, κατά τη διάρκεια μιας διάρρηξης στις 30 Ιουνίου 1976.

Ο πρωτοπόρος της Body Art, ποιητής και αρχιτέκτονας Βίτο Ακόντσι πέθανε σε ηλικία 77 ετών

E-mail Εκτύπωση PDF

acconciΟ Αμερικανός καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Βίτο Ακόντσι, γνωστός για τα ρηξικέλευθα εννοιολογικά έργα του, όπως το Seedbed (1972), πέθανε σε ηλικία 77 ετών. Ο γεννημένος στο Μπρονξ καλλιτέχνης, αργότερα ποιητής και αρχιτέκτονας, ο οποίος θεωρείται πρωτοπόρος της Body Art, αναμφισβήτητα άνοιξε το δρόμο για μια ολόκληση γενιά καλλιτεχνών, η οποία περιλαμβάνει τους Martin Kippenberger, Matthew Barney και Paul McCarthy.

Το Ερμιτάζ εντείνει τα μέτρα ασφαλείας μετά τη βομβιστική επίθεση στο μετρό της Αγίας Πετρούπολης

E-mail Εκτύπωση PDF

aHermitageΤο Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης εντείνει τα μέτρα ασφαλείας στους χώρους του μετά από την επίθεση στο δίκτυο του μετρό της πόλης στις 3 Απριλίου, κατά την οποία έχασαν την ζωή τους 14 άτομα και τραυματίστηκαν πάνω από 70. Το μουσείο είχε ανακοινώσει στη σελίδα του στο Facebook ότι «όλοι οι επισκέπτες περνούν από έλεγχο, κάτι το οποίο σίγουρα μπορεί να φέρει κάποιους σε δύσκολη θέση».

Το Ερμιτάζ, επίσης, είπε ότι έχει κάνει μια συμφωνία με τη Rosgvardia, τη νέα Εθνική Φρουρά της Ρωσίας που δημιούργησε ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν το 2016, για να ενισχύσει την ασφάλεια του μουσείου. Ο Mikhail Piotrovsky, γενικός διευθυντής του Ερμιτάζ, είπε ότι θα αποκατασταθεί το προσωπικό ασφαλείας με κρατική επιχορήγηση στο μουσείο για πρώτη φορά, μετά τις περικοπές που έγιναν στα μουσεία σε όλη τη Ρωσία το 2015.

Καλλιτέχνες street art απειλούν τα McDonald’s με μήνυση για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων

E-mail Εκτύπωση PDF

amcΤης Anna Louie Sussman

Σε ακόμα ένα κεφάλαιο στην απίστευτη ακολουθία επεισοδίων “πολυεθνική εταιρία προσπαθεί να προσελκύσει τα παιδιά και ακολουθεί χάος”, τα McDonald’s κατηγορούνται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και εσφαλμένη επιικύρωση κατά τη χρήση έργων καλλιτεχνών γκραφίτι της Νέας Υόρκης σε ένα διαφημιστικό βίντεο, με τίτλο “McDonald’s Presents the Vibe of Bushwick NY”.

Την περασμένη Τετάρτη, δικηγόροι που εκπροσωπούν έξι καλλιτέχνες street art έστειλαν ένα γράμμα στην αλυσίδα μπεργκεράδικων, απειλώντας με νομική επέμβαση και ζητώντας “αποζημίωση για τις ζημιές στη δουλειά και τη φήμη τους, καθώς και για τα κέρδη που προήλθαν από την αυθαίρετη χρήση των έργων τους από τα McDonald’s”, σύμφωνα με μια δήλωση του δικηγόρου Andrew Gerber του γραφείου Kushnirsky Gerber PLLC.

Ο βασιλιάς της προσωπογραφίας Barkley L. Hendricks πέθανε σε ηλικία 72 ετών

E-mail Εκτύπωση PDF

abarkleyhendricksΤης Courtney Jordan

Ο ζωγράφος Barkley L. Hendricks, αστέρας της μοντέρνας προσωπογραφίας, πέθανε στις 18 Απριλίου. Η δουλειά του, που είχε επαινεθεί για τη θαρραλέα και εξατομικευμένη αναπαράσταση μαύρων ανθρώπων, θεωρείται επιδραστική για την προσωπογραφία στη σύγχρονη ζωγραφική.

Γεννημένος στη Φιλαδέλφεια το 1945 και με σπουδές  στην Ακαδημία Τεχνών της Πενσυλβάνια και στο Γέιλ για το προπτυχιακό και μεταπτυχιακό του δίπλωμα στις Καλές Τέχνες αντίστοιχα, ο καλλιτέχνης μετακινείτο στα βορειοανατολικά κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Στο άμεσο περιβάλλον του, βρήκε το θέμα του. Συνήθως ζωγράφιζε φίλους, συγγενείς και ανθρώπους από την κοινότητά του.

Οι αναπαραστάσεις ποικίλουν, από επιθετικά γυμνά σε ντυμένες φιγούρες που επιδεικνύουν το στυλ τους. Παρόλ' αυτά ο κομπασμός, είτε ντυμένος είτε γυμνός, είναι συγκρατημένος.

Ο Hendricks αναδείκνυε την ατομικότητα των μοντέλων του και τις προσωπικότητές τους περισσότερο απ’ ότι το στυλ των ρούχων τους, ανεξάρτητα από το πόσο έντονο ήταν αυτό.

Με μια καριέρα που ξεκίνησε από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα, ο Hendricks αποθέωσε την ιδέα της φιγούρας και βρήκε την τέχνη στην καθημερινότητά του.

 

Πηγή: artistdaily.com

Στην Carolee Schneeman ο Χρυσός Λέοντας της φετινής Μπιενάλε της Βενετίας

E-mail Εκτύπωση PDF

acschneemanΤης Νάσιας Καλαμάκη

Οι διοργανωτές της 57ης Biennale της Βενετίας αποφάσισαν να τιμήσουν με το Χρυσό Λέοντα την Αμερικανή καλλιτέχνιδα Carolee Schneemann για την προσφορά της στο χώρο της τέχνης και συγκεκριμένα, στην τέχνη της επιτέλεσης (περφόρμανς) και στην τέχνη του σώματος (body art). Η Schneemann, είναι γνωστή για το φεμινιστικό της έργο και προτάθηκε από την Christine Macel, καλλιτεχνική διευθύντρια της φετινής Μπιενάλε, που φέρει τον τίτλο “Viva Arte Viva”.

Γεννημένη στην Πενσυλβανία το 1939, η καλλιτέχνης ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Τα πρώτα της έργα ήταν κυρίως ζωγραφικά, με ντανταϊστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία. Στη συνέχεια, οι καλλιτεχνικές δράσεις της εξελίχθηκαν και εντάσσονται στο καλλιτεχνικό φεμινιστικό κίνημα που εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκτός αυτού, όμως, είχε επιρροές από διάφορα κινήματα της εποχής, όπως το Fluxus, το Νεο-Νταντά, η Beat Γενιά και τα Ηappenings.

Δανή καλλιτέχνης κερδίζει το Διεθνή Διαγωνισμό Μνημείου για το Τσουνάμι, με Land Art

E-mail Εκτύπωση PDF

atsunamiΤο τσουνάμι στη Νοτιοανατολική Ασία το 2004 ήταν μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία, σκοτώνοντας 250.000 ανθρώπους. Ανάμεσα στα θύματα, 543 θανόντες και περίπου 1.500 τραυματίες ήταν Σουηδοί. Με αφορμή τη 10η επέτειο από την καταστροφή, η κυβέρνηση της Σουηδίας αποφάσισε να κάνει ανάθεση 7 εκατομμυρίων σουηδικών κορώνων σε έναν καλλιτέχνη, για να δημιουργήσει ένα μνημείο για τα θύματα του τσουνάμι, στη νοτιότερη πλαγιά του κήπου Djurgården στη Στοκχόλμη -μια περιοχή με μεγάλη φυσική και πολιτιστική αξία, που αποτελεί τμήμα του Εθνικού Βασιλικού Πάρκου.

Πρόσκληση υποβολής εργασιών με θέμα "Ορφανά έργα στην Ευρώπη" για την documenta 14

E-mail Εκτύπωση PDF

adocrosevallandΤo Ινστιτούτο Rose Valland είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ της Maria Eichhorn στο πλαίσιο της documenta 14. Η πρόσκληση υποβολής εργασιών με θέμα Ορφανά έργα στην Ευρώπη αποτελεί την πρώτη δημόσια δράση του Ινστιτούτου.

Πρόκειται για ένα ανεξάρτητο και διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πρότζεκτ, που σκοπό έχει να ερευνήσει και να καταγράψει την απαλλοτρίωση της περιουσίας του εβραϊκού πληθυσμού στην Ευρώπη και τις επιπτώσεις της έως σήμερα. Το Ινστιτούτο πήρε το όνομά του από την ιστορικό τέχνης Rose Valland, η οποία κρυφά κατέγραφε το πώς οι ναζί λεηλάτησαν έργα τέχνης κρατικής ιδιοκτησίας και ιδιωτών Εβραίων στο Παρίσι στη διάρκεια της κατοχής. Μετά το τέλος του πολέμου η Rose Valland εργάστηκε για την Commission de récupération artistique (Επιτροπή Ανάκτησης Έργων Τέχνης) και συνεισέφερε σε μεγάλο βαθμό στην επιστροφή και αποκατάσταση κλεμμένων έργων.

Με αφορμή τα προηγούμενα έργα της Μaria Eichhorn, Restitutionspolitik/Politics of Restitution του 2003 και In den Zelten... του 2015, το Ινστιτούτο Rose Valland ασχολείται με ανεπίλυτες αξιώσεις περιουσιακών στοιχείων και ζητήματα κατοχής και ιδιοκτησίας από το 1933 ως σήμερα. Θέτει θεμελιώδη ερωτήματα όσον αφορά έργα τέχνης, οικόπεδα, ακίνητα, επιχειρήσεις, αντικείμενα, βιβλία, επιστημονικές εργασίες και διπλώματα ευρεσιτεχνίας που κατασχέθηκαν παράνομα από Εβραίους πολίτες στη Γερμανία και στις χώρες υπό την κατοχή της επί Εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος και δεν έχουν μέχρι σήμερα επιστραφεί στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους.

Η Διεθνής Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Ρίγας θα ρίξει φως στους καλλιτέχνες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας

E-mail Εκτύπωση PDF

arigaΤου Gareth Harris

Το καλλιτεχνικό ημερολόγιο του 2018 έχει μία νέα προσθήκη: μια μεγάλη καινούρια μπιενάλε θα πραγματοποιηθεί στη Ρίγα της Λετονίας τον Ιούνιο της ερχόμενης χρονιάς, η οποία, όπως λένε οι διοργανωτές, θα έχει “ένα σημαντικό κομμάτι” έργων από καλλιτέχνες γεννημένους ή με έδρα τα κράτη της Βαλτικής: την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία.

Η νέα Riga International Biennial of Contemporary Art οργανώνεται από το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Riga Biennial Foundation. Η ιδρύτρια του είναι η Agniya Mirgorodskaya, η οποία προηγουμένως είχε δουλέψει με το τμήμα ρωσικής τέχνης του οίκου Christie’s. Η γεννημένη στην Ελλάδα, Κατερίνα Γρέγου, η οποία διοργάνωσε το βελγικό περίπτερο στην Μπιενάλε την Βενετίας του 2015, ανακοινώθηκε ως κύρια επιμελήτρια της εναρκτήριας μπιενάλε. Το επιμελητικό πλάνο θα ανακοινωθεί αγνότερα μέσα στη χρονιά.

Η Frieze New York ανακοινώνει καλλιτέχνες και ιστορικό ενδιαφέρον για τα Frieze Projects

E-mail Εκτύπωση PDF

afriezenyΤης Gabriella Angeleti

Η Frieze ανακοίνωσε τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες και το ιστορικό ενδιαφέρον που θα έχουν τα Frieze Projects στην έκδοση του 2017 της καλλιτεχνικής φουάρ Frieze New York, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Randall’s Island από τις 5 έως τις 7 Μαΐου. Το πρόγραμμα της έκθεσης και των διοργανώσεων, στο οποίο περιλαμβάνονται νέες αναθέσεις, θα οργανωθεί για έκτη συνεχή χρονιά από την επιμελήτρια Cecilia Alemani, οποία είναι επίσης η επίτροπος του ιταλικού περίπτερου της Μπιενάλε της Βενετίας του 2017, και διευθύντρια της High Line Art στη Νέα Υόρκη. Έργα συγκεκριμένου χώρου έχουν ανατεθεί στους καλλιτέχνες Dora Budor, Elaine Cameron-Weir και Jon Rafman, ενώ οι καλλιτέχνες Ryan McNamara και Adam Pendleton θα συμμετάσχουν στο ιστορικό αφιέρωμα, το οποίο τιμά ένα διαφορετικό πρωτοποριακό καλλιτεχνικό χώρο ή γεγονός κάθε χρόνο.

2 εκθέσεις για να δεις στη Νέα Υόρκη

E-mail Εκτύπωση PDF

a3nyΤης Victoria Stapley-Brown  

  • Η έκθεση “Marsden Hartley’s Maine” στο Met Breuer (έως τις 18 Ιουνίου) «δεν είναι μια έκθεση για όμορφα τοπία», εξηγεί σε ένα βίντεο-προεπισκόπηση ο επιμελητής της, Randall Griffey, παρά την ομορφιά των έργων. Αντιθέτως, η έκθεση εξερευνά την «υπέροχα πλούσια, αλλά πολύπλοκη και ενίοτε αντιφατική σχέση που είχε ο Hartley με το Μέιν», το οποίο άφησε για τη Νέα Υόρκη και την Ευρώπη, αλλά στο οποίο επέστρεφε σε όλη τη ζωή του. (Πέθανε στο Μέιν το 1943). Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 90 πίνακες και σχέδια από όλη του την πορεία, συμπεριλαμβανομένων και παραδειγμάτων από την πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί 291 του Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη το 1909. Μια ολόκληρη αίθουσα είναι αφιερωμένη στα παραστατικά του έργα, από ψαράδες εν ώρα εργασίας έως το γυαλιστερό αντρικό κορμό στο Madawaska—Acadian Light-Heavy (1940).
  • Παρόλο που τα έργα στην έκθεση “Enrique Martinez Celaya: the Gypsy Camp” (μέχρι τις 22 Απριλίου), στην γκαλερί στη West 20th Street του Jack Shainman, είναι τεχνικά παραστατικά, -τα θέματα, συχνά περίεργα, ποικίλλουν από ένα αγόρι που κρατάει μια γερμένη χήνα έως ένα έργο που απεικονίζει κίτρινα αστέρια που λαμπυρίζουν-, ο καλλιτέχνης λέει ότι δεν βλέπει τη δουλειά του ως εικονιστική, αλλά ως εξερεύνηση. Μπορεί να φύγεις από την έκθεση μπερδεμένος, αλλά ταυτόχρονα σκεπτόμενος για την τέχνη της ζωγραφικής. Οι πίνακες του Celaya είναι συχνά εκτελεσμένοι με έναν τρόπο που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «αδέξιο» ή «πρόχειρο» στυλ. «Με ενδιαφέρουν οι πίνακες που, από την αρχή, περιέχουν την αποτυχία τους», λέει. «Υπάρχει κάτι πολύ συγκινητικό και πολύ τρυφερό σε αυτό.»

Η Πάτι Σμιθ αγοράζει αντίγραφο του σπιτιού της παιδικής ηλικίας του Ρεμπώ

E-mail Εκτύπωση PDF

arimbaudΤης Lorena Muñoz-Alonso

Η Πάτι Σμιθ, συγγραφέας και εξαιρετική μουσικός, αγόρασε μια ανακατασκευή του σπιτιού όπου πέρασε τα παιδικά του χρόνια το είδωλο της ζωής της, ο Γάλλος ποιητής Αρθούρος Ρεμπώ.

Το σπίτι βρίσκεται στο Ρος, ένα μικροσκοπικό, ήσυχο χωριό, με συνολικά 90 κατοίκους, στην περιοχή των Αρδεννών, κοντά στα σύνορα Γαλλίας – Βελγίου. Αυτή η περιοχή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους θαυμαστές του Ρεμπώ, επειδή εκεί έγραψε το πιο δημοφιλές έργο του, το Μια Εποχή στην Κόλαση, σε ηλικία 19 ετών.

Η ανακατασκευή, την οποία ηγήθηκε οι Jacqueline Kranenvitte και Paul Boens, έγινε τόπος λατρείας για τους θαυμαστές του συγγραφέα και enfant terrible, αλλά τα τελευταία χρόνια βρισκόταν σε απελπιστική κατάσταση.

Κάνει ο Μπραντ τέχνη με τον κύριο Houseago;

E-mail Εκτύπωση PDF

artbradΟ ηθοποιός του κινηματογράφου Μπραντ Πιτ είναι, απ’ ότι φαίνεται, απασχολημένος με τη δημιουργία ενός γλυπτού, σε συνεργασία με το Βρετανό καλλιτέχνη Thomas Houseago. Η Mail Online αναφέρει ότι “ο Μπραντ έφυγε από το προσκήνιο, για να ασχοληθεί με τη δημιουργία ενός γλυπτού, υπό την καθοδήγηση του φίλου του (Houseago).” Ο Πιτ εθεάθη να φεύγει από το εργαστήριο του καλλιτέχνη στο Λος Άντζελες, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, όπου εργάζεται μέχρι και 15 ώρες τη μέρα (ο Houseago, ο οποίος είναι γνωστός για τα μνημειώδη, παραστατικά του γλυπτά, ταξιδεύει και δεν έκανε κάποιο σχόλιο). Ο Πιτ, ο οποίος έκανε τα αποκαλυπτήρια της δικής του συλλογής επίπλων το 2012, είναι συχνός επισκέπτης των φουάρ τέχνης, και παρακολουθεί διοργανώσεις όπως το Design Miami.

Ο πρωτοπόρος της Ποπ Αρτ, Τζέιμς Ρόζενκιστ, πέθανε σε ηλικία 83 ετών

E-mail Εκτύπωση PDF

arosenquist-articleLargeΤου Ken Johnson

Ο Τζέιμς Ρόζενκιστ, ο οποίος βοήθησε στο να οριστεί η Ποπ Αρτ στο απόγειό της τη δεκαετία του 1960 με τα τολμηρής κλίμακας ζωγραφισμένα μοντάζ από διαφημιστικές εικόνες, πέθανε προχθές Παρασκευή στη Νέα Υόρκη. Ήταν 83 ετών.

Η γυναίκα του, Μίμι Τόμσον, είπε ότι ο Ρόζενκιστ πέθανε στο σπίτι του από μακροχρόνια ασθένεια.

Όπως οι σύγχρονοί του, Άντι Γουόρχολ και Ρόι Λίχτενσταϊν, ο Ρόζενκιστ ανέπτυξε ένα δυναμικό γραφικό στυλ στις αρχές της δεκαετίας του 1960, το οποίο οι συντηρητικοί λοιδόρισαν και το ευρύ κοινό αγκάλιασε με ενθουσιασμό.

Σελίδα 1 από 21