www.artnews.gr

Πέμπτη, 30. Μάρτιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗ

ΔΙΕΘΝΗ

Ο Ai Weiwei λυγίζει φράχτες στη Νέα Υόρκη

E-mail Εκτύπωση PDF

aiwwny“Ο φράκτης ήταν πάντα ένα εργαλείο στο λεξιλόγιο του της διαμόρφωσης του πολιτικού τοπίου και γεννάει συνδέσεις με λέξεις όπως ‘σύνορο’, ‘ασφάλεια’ και ‘γείτονας’, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με το παγκόσμιο πολιτικό περιβάλλον,” λέει ο Κινέζος καλλιτέχνης Ai Weiwei σε μια δήλωση για τη μεγαλύτερη δημόσια έκθεση που θα πραγματοποιήσει, την “Good Fences Make Good Neighbors”, η οποία θα εγκατασταθεί σε όλη τη Νέα Υόρκη αργότερα μέσα στη χρονιά (12 Οκτωβρίου 2017-11 Φεβρουαρίου 2018) για τον εορτασμό των 40 χρόνων του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Public Art Fund. Ο Weiwei, -ο οποίος ζούσε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του ‘80-, θα εκθέσει μια σειρά εγκαταστάσεων συγκεκριμένου χώρου, οι οποίες θα παίζουν με τη φόρμα ενός σύρματος περίφραξης ασφαλείας σε πολλές τοποθεσίες σε όλη την πόλη, από τις στάσεις λεωφορείων του Μπρούκλιν έως την Cooper Union στο Astor Place. “Με το Good Fences Make Good Neighbors”, ο Ai μας προκαλεί να σκεφτούμε την λειτουργία και το σκεπτικό ενός απλού εμποδίου”, λέει η πρώτη κυρία της Νέας Υόρκης, Chirlaine McCray, σε μια δήλωση. “Λαμβάνοντας υπόψιν ότι η εμπειρία του μετανάστη αποτελεί τον πυρήνα που μας ενώνει ως Νεοϋορκέζους, η έκθεση αυτή μας προκαλεί να αμφισβητήσουμε τη ρητορική και τις πολιτικές που προσπαθούν να μας χωρίσουν.”

Το μνημείο στην Πλατεία Πούσκιν, ένα σημείο συνάντησης διαδηλωτών στη Μόσχα, έκλεισε για “συντήρηση”

E-mail Εκτύπωση PDF

apushkinΟι αρχές της Ρωσίας έχουν βρει μια καινοτόμα λύση για να αποτρέπουν διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς. Ή ίσως, όντως το χαρακτηριστικό μνημείο στον Αλεξάντερ Πούσκιν, το σημαντικότερο ποιητή του 19ου αιώνα της Ρωσίας, να χρειαζόταν επειγόντως μερικές πινελιές. Όπως και να ‘χει, το μνημείο στην Πλατεία Πούσκιν, φτιαγμένο από το γλύπτη Αλεξάντερ Οπεκούσιν, του οποίου τα αποκαλυπτήρια έγιναν το 1880, περιφράχθηκε στις 27 Μαρτίου και θα παραμείνει κλειστό μέχρι το Σεπτέμβριο. Αυτό συνέβη μόλις μια μέρα μετά τη χρήση του ως σημείο συνάντησης της μεγαλύτερης από δεκάδες πορείες κατά της διαφθοράς που διοργανώθηκαν σε όλη την Ρωσία και είχαν ως αποτέλεσμα 1.000 συλλήψεις μόνο στη Μόσχα. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Interfax ανέφερε ότι η συντήρηση του μνημείου άρχισε τον Ιούλιο του 2016 και υποτίθεται ότι θα ολοκληρωνόταν μέχρι το τέλος της χρονιάς που μας πέρασε. Όπως φαίνεται, η Μόσχα έχει ιστορικό στην περίφραξη μνημείων αφιερωμένων σε ποιητές, για την αποτροπή δημόσιων συναθροίσεων. Η Πλατεία Τριουμφάλναγια, στην οποία βρίσκεται ένα τεράστιο μνημείο αφιερωμένο στο Ρώσο και Σοβιετικό ποιητή του 20ού αιώνα Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι, αποκλείστηκε από το 2010 έως το 2013 λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών και ανακατασκευής, και πάλι λίγο μετά τη χρήση του ως σημείο διαδηλώσεων της αντιπολίτευσης.

Η αντιπαράθεση για έναν πίνακα με τον Emmett Till πάει πέρα από τον κόσμο της τέχνης

E-mail Εκτύπωση PDF

adanaschutzΈνας πίνακας στην Whitney Biennial της Νέας Υόρκης, το “Open Casket” από την καλλιτέχνη Dana Schutz, ο οποίος απεικονίζει το πτώμα του Έμετ Τιλ (Emmett Till), -ενός αφροαμερικάνου εφήβου τον οποίο λίντσαραν το 1955-, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, η οποία έφτασε πέρα από τα όρια του κόσμου της τέχνης. Αυτοί που άσκησαν κριτική στο έργο υποστήριξαν ότι μια λευκή καλλιτέχνης δεν έχει δουλειά να ιδιοποιηθεί μια εικόνα σκληρής βίας ενάντια σε ένα μαύρο νέο και ζήτησαν να καταστραφεί ο πίνακας, ενώ οι υποστηρικτές του υπερασπίστηκαν το δικαίωμα της Schutz στην ελευθερία του λόγου.

 Ο Τιλ ήταν ένα δεκατετράχρονο αγόρι από το Σικάγο που είχε επισκεφθεί την οικογένειά του στο Μισισίπι. Όταν μια λευκή γυναίκα τον κατηγόρησε ότι την φλέρταρε, -μια ιστορία που ανακάλεσε δεκαετίες αργότερα-, τον απήγαγε ο σύζυγός της και άλλος ένας άντρας, τον ξυλοκόπησαν και τον πυροβόλησαν. Όταν βρέθηκε το πτώμα του και επιστράφηκε στη μητέρα του στο Σικάγο, εκείνη επέμεινε η κηδεία να γίνει με ανοιχτό φέρετρο, λέγοντας: “Αφήστε να δουν οι άνθρωποι αυτό που είδα εγώ.” Μια φωτογραφία του παραμορφωμένου προσώπου του Τιλ εκδόθηκε στην εφημερίδα The Chicago Defender και στο περιοδικό Jet, και έγινε σημείο συσπείρωσης για το Κίνημα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Όταν η Αμερικανή καλλιτέχνης Dana Schutz αποφάσισε να ζωγραφίσει το κατακρεουργημένο πρόσωπο του Τιλ είπε ότι σκοπός της ήταν να αποδώσει τον καθολικό τρόμο του φόνου και να αναγνωρίσει τον επίμονο ρατσισμό της χώρας. Ο πίνακάς της χρησιμοποιεί αυτή την εικόνα ως έμπνευση, αλλά δεν την αναπαράγει επ’ ακριβώς.

Η Τουρκάλα καλλιτέχνης Zehra Doğan καταδικάστηκε σε φυλάκιση για πίνακα επίθεσης σε κουρδική πόλη

E-mail Εκτύπωση PDF

azehra-dogan-2Της Perwana Nazif

Η Τουρκο-Κούρδα ζωγράφος και δημοσιογράφος Zehra Doğan καταδικάστηκε σε φυλάκιση δύο χρόνων, εννέα μηνών και 22 ημερών, επειδή έκανε έναν πίνακα, ο οποίος απεικόνιζε την καταστροφή που προκάλεσαν οι τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας στη συνοικία Νουσαϋμπίν της επαρχίας Μαρντίν, μια κουρδική περιοχή στην Τουρκία.

Σύμφωνα με την τουρκική ημερήσια εφημερίδα Cumhuriyet, το Δεύτερο Ανώτερο Ποινικό Δικαστήριο της Μαρντίν στην Τουρκία πήρε αυτήν την απόφαση επειδή η καλλιτέχνης ζωγράφισε τουρκικές σημαίες σε κτίρια που καταστράφηκαν από της δυνάμεις της Τουρκίας. Παρ’ όλ’ αυτά, σύμφωνα με το Artforum, το δικαστήριο είπε ότι η αιτία της ποινής φυλάκισής της ήταν το ότι η Doğan μοιράστηκε στο διαδίκτυο εικόνα του έργου, με στρατιωτικές επιχειρήσεις την ώρα που πραγματοποιούνταν.

“Καταδικάστηκα σε δύο χρόνια και δέκα μήνες (φυλάκισης) απλά επειδή ζωγράφισα τούρκικες σημαίες σε κατεστραμμένα κτίρια. Παρ’ όλ’ αυτά, (η κυβέρνηση της Τουρκίας) το προκάλεσε αυτό. Εγώ απλώς το ζωγράφισα”, είπε η Doğan σε μια δημοσίευσή της στο Twitter, η οποία έχει πλέον διαγραφεί, όπως αναφέρει η διαδικτυακή πλατφόρμα της Τουρκίας για τη δημοσιογραφία και τα ανθρώπινα δικαιώματα Turkey Purge.

Έκθεση στο Institut du Monde Arabe δίνει μια γρήγορη ματιά στο μουσείο μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στην Παλαιστίνη

E-mail Εκτύπωση PDF

arabemondeΤου Gareth Harris

Μια νέα έκθεση στο Institut du Monde Arabe (IMA) στο Παρίσι αποτελεί μια δοκιμή για ένα νέο μεγάλο μουσείο που σχεδιάζεται για την Παλαιστίνη. Η έκθεση, με τίτλο “For a Museum in Palestine” (έως τις 26 Μαρτίου), περιλαμβάνει 60 σύγχρονα έργα επιλεγμένα από το Γάλλο καλλιτέχνη Ernest Pignon-Ernest, τα οποία θα αποτελούν τη βάση για τη συλλογή του ανεγειρόμενου Μουσείου Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης Παλαιστίνης.

 

Τα έργα έχουν δωριστεί κυρίως από Γάλλους καλλιτέχνες, με εκτειθέμενα έργα των Gérard Fromanger και Hervé Télémaque, σημαντικές φιγούρες του κινήματος της Παραστατικής Αφήγησης της δεκαετίας του 1960. Στην έκθεση συμμετέχει επίσης ο Γάλλος καλλιτέχνης Henri Cueco και Γερμανός καλλιτέχνης Jan Voss.

Ο Τζεφ Κουνς κρίθηκε ένοχος για λογοκλοπή

E-mail Εκτύπωση PDF

akoonsΤης Pauline Le Gall

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τζεφ Κουνς κατηγορείται για λογοκλοπή. Το 2014, το έργο του Fait d’hiver είχε ακουστεί ότι ήταν αντιγραφή από μια διαφήμιση της Naf Naf, που παρουσίαζε μια νέα γυναίκα να είναι ξαπλωμένη στο χιόνι δίπλα σε ένα γουρούνι. Λίγες μέρες αργότερα, στις αρχές του Γενάρη 2015, η γυναικά του Γάλλου φωτογράφου Jean-François Bauret κατέθεσε μια παρόμοια κατηγορία.

Είχε ανακαλύψει το γλυπτό του Κουνς Naked, το οποίο παρουσιάζει δύο γυμνά παιδιά, με τα κεφάλια τους να κοιτούν προς τα κάτω και το ένα να κρατάει λουλούδια στο χέρι του. Την εξέπληξε η ομοιότητα αυτού του έργου με μια φωτογραφία που είχε τραβήξει ο εκλιπών άντρας της, στην οποία δύο γυμνά παιδιά κοιτάζουν προς τα κάτω. Η μόνη διαφορά είναι ότι αντί το ένα να κρατάει λουλούδια, κρατάει το χέρι του άλλου.

Αντίγραφο ενός αγάλματος που καταστράφηκε από τον Isis και σαντιγί στο Fourth Plinth του Λονδίνου

E-mail Εκτύπωση PDF

4plinthΤου José Da Silva

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Michael Rakowitz και η Βρετανίδα καλλιτέχνης Heather Phillipson ανακοινώθηκαν      προχθές, 21 Μαρτίου, ως οι νικητές των δύο επόμενων αναθέσεων που θα καταλάβουν το Fourth Plinth στην Trafalgar Square του Λονδίνου. Ο Rakowitz θα παρουσιάσει ένα αντίγραφο του αγάλματος της θεότητας Λαμασού, το οποίο κάποτε στεκόταν στην Πύλη Νέργκαλ στη Νινευή του Ιράκ, και καταστράφηκε από τον Isis το 2015, ενώ η Phillipson θα εκθέσει το “THE END”, ένα γλυπτό που απεικονίζει μια γιγάντια ποσότητα σαντιγί, με ένα κερασάκι, μια μύγα και ένα drone που λειτουργεί από πάνω. Τα έργα θα αποκαλυφθούν το 2018 και το 2020 αντίστοιχα.

Η Andrea Rosen θα κλείσει τους χώρους της γκαλερί της στη Νέα Υόρκη

E-mail Εκτύπωση PDF

arosenΤης Sarah P. Hanson

Η Andrea Rosen ανακοίνωσε ότι, μετά από 27 χρόνια, θα κλείσει το χώρο της γκαλερί της στη Νέα Υόρκη τους ερχόμενους μήνες. Από το 2002, η γκαλερί είναι η κύρια εκπρόσωπος του Felix Gonzales-Torres Foundation: από εδώ και στο εξής, η Rosen θα εκπροσωπεί το ίδρυμα από κοινού μαζί με την David Zwirner Gallery.

Παρόλο που η γκαλερί θα “συνεχίσει να υπάρχει, με επιλεκτικές δραστηριότητες”, σε αυτές δε θα περιλαμβάνεται πλέον ένας μόνιμος χώρος ή η εκπροσώπηση ζωντανών καλλιτεχνών. Η Rosen εκπροσωπεί ένα εύρος από νέους καλλιτέχνες αλλά και καλλιτέχνες στην μέση της καριέρας τους με διεθνές κύρος, συμπεριλαμβανομένων των Andrea Zittel, Ryan Trecartin, David Altmejd, Mika Rottenberg και Elliott Hundley, και λειτουργεί δύο γειτονικούς εκθεσιακούς χώρους στην 24η Οδό στο Τσέλσι.

Η Tate Modern θα φιλοξενήσει μια μοναδική έκθεση με έργα του Πικάσο

E-mail Εκτύπωση PDF

apicassoΤου Mark Brown

Τα σπουδαιότερα έργα του Πικάσο θα βρίσκονται μαζί για μια μοναδική έκθεση στο Λονδίνο και το Παρίσι, που θα μεταφέρει τους επισκέπτες σε μια καθοριστική χρονιά της ζωής του καλλιτέχνη.

Η έκθεση “Picasso 1932” θα στηθεί ως μια συνεργασία μεταξύ του Musée National-Picasso στο Παρίσι και της Tate Modern, και λέγεται ότι θα είναι ιστορική και “μια από τις πιο σημαντικές εκθέσεις που έχει οργανώσει ποτέ η πινακοθήκη.”

Πάνω από 100 έργα θα εκτεθούν συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Le Rêve (Το Όνειρο), ένας ερωτικός, παθιασμένος πίνακας της νεαρής ερωμένης του Πικάσο, Μαρί Τερέζ Γουόλτερ, που λέγεται ότι αγοράστηκε το 2013 από το συλλέκτη και διαχειριστή κεφαλαίων αντιστάθμισης Steven A Cohen και δεν έχει εκτεθεί ποτέ ξανά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Άλλο ένα δάνειο είναι το Jeune Fille Devant un Miroir (Κορίτσι Μπροστά από Καθρέφτη), ένα στολίδι της συλλογής του Moma της Νέας Υόρκης, που σπάνια ταξιδεύει.

Θα είναι η πρώτη ατομική έκθεση δουλειάς του Πικάσο στην Tate Modern.

Ο Achim Borchardt-Hume, διευθυντής των εκθέσεων της πινακοθήκης και συνεπιμελητής της έκθεσης του 2018, είπε ότι η πρόκληση που είχαν να αντιμετωπίσουν οι επιμελητές ήταν:  “Πώς μπορεί κάποιος να πλησιάσει τον Πικάσο ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο; Πώς μπορείς να πας πέρα από το μύθο;”

Η απάντησή τους ήταν να επικεντρωθούν σε μια περίοδο της μακράς ζωής του Πικάσο. Διάλεξαν το 1932, μια χρονιά που πολλοί ονομάζουν τη “χρονιά των θαυμάτων” του Πικάσο.

Ήταν η χρονιά που εδραίωσε για αυτόν τον τίτλο του πιο σημαντικού εν ζωή καλλιτέχνη, που παρήγε κάποια από τα σπουδαιότερα έργα του και οργάνωσε την πρώτη του αναδρομική, την οποία επιμελήθηκε ο ίδιος. Ήταν, επίσης, μια χρονιά που το πάθος του για την Γουόλτερ είχε ξεχειλίσει.

Ο Πικάσο ήταν 45 όταν, το 1927, είδε τη δεκαεπτάχρονη Γουόλτερ, καθώς έβγαινε από το σταθμό του Μετρό του Παρισιού. Την πλησίασε, της άρπαξε το χέρι και της δήλωσε: “Είμαι ο Πικάσο! Εγώ και εσύ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί.”

Οι πίνακες του Πικάσο με τη Γουόλτερ είναι μερικοί από τους καλύτερούς του, με το Le Rêve να θεωρείται το σπουδαιότερο. Για πολλά χρόνια ανήκε στο μεγιστάνα των καζίνο του Λας Βέγκας Steve Wynn, ο οποίος, αξέχαστα, κατάφερε να τον διαπεράσει με τον αγκώνα του λίγο πριν την ολοκλήρωση της πώλησης στον Cohen το 2006.

Ο πίνακας αποκαταστάθηκε με επιτυχία και πουλήθηκε στον Cohen το 2013, για την υψηλότερη τιμή, καθώς λέγεται, που έχει δώσει Αμερικανός συλλέκτης για ένα έργο τέχνης.

Έργα από το 1932 τραβούν πολύ το χρήμα, με το Nude, Green Leaves and Bust να κάνει ρεκόρ πώλησης σε δημοπρασία την εποχή που πουλήθηκε για 66 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας το 2010. Ο Borchardt-Hume είπε ότι είναι πολύ γνωστό στους κύκλους για τον Πικάσο ότι τα έργα από αυτήν τη χρονιά είναι τα πιο επιθυμητά της καριέρας του καλλιτέχνη.

Η νέα έκθεση θα έχει ένα μεγάλο αριθμό με πίνακες που απεικονίζουν τη Γουόλτερ, όχι όλοι τους τόσο ξεκάθαρα ερωτικοί όπως το Le Rêve, το οποίο έχει ένα πέος σε στύση ως μέρος του προσώπου της Γουόλτερ.

Στην έκθεση θα περιλαμβάνονται, επίσης, ρεαλιστικά πορτρέτα που είχε φτιάξει ο Πικάσο για την πρώτη γυναίκα του, Όλγα Χόχλοβα, και τον εντεκάχρονο γιο τους, Πάουλο. Άλλες στιγμές το 1932, ο Πικάσο έφτιαχνε ατμοσφαιρικά σουρεαλιστικά έργα, σχέδια της σταύρωσης και πληθωρικά γλυπτά, τα οποία δούλευε στο καινούριο του κάστρο και εξοχικό στο Μπουαζελούπ, 40 μίλια από το Παρίσι.

Η χρονιά τελείωσε θεαματικά όταν η Γουόλτερ αρρώστησε βαριά, επειδή κολύμπησε στον ποταμό Μάρνη, δίνοντας έμπνευση στον Πικάσο να ζωγραφίσει σκηνές διάσωσης.

Ο Borchardt-Hume είπε ότι ο Πικάσο περιέγραφε τους πίνακές του ως “άλλον ένα τρόπο να κρατάς ημερολόγιο”.

“Αυτή η έκθεση θα σε προσκαλέσει να έρθεις πιο κοντά στον καλλιτέχνη, στον τρόπο που σκεφτόταν και δούλευε, και στις δοκιμασίες της προσωπικής του ζωής σε μια καθοριστική στιγμή στην καριέρα του.”

Θα είναι μια μοναδική έκθεση, λέει, την οποία έχει στηρίξει η οικογένεια του Πικάσο. “Εκθέτοντας εξαιρετικά δάνεια από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές με τη σειρά που δημιουργήθηκαν, αυτή η έκθεση θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά να ανακαλύψει την εκρηκτική ενέργεια του Πικάσο, ενώ θα εκπλήξει αυτούς που νομίζουν ότι τον ξέρουν.”

 Η έκθεση “Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy” θα βρίσκεται στο Musée National-Picasso στο Παρίσι, από τις 10 Οκτωβρίου 2017 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2018 και στην Tate Modern στο Λονδίνο, από τις 8 Μαρτίου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2018.

 

Πηγή: theguardian.com

Απόδοση: Χρόνης Μούγιος 

Η Αφροδίτη του Μποτιτσέλλι θα εκτεθεί για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Amah-Rose Abrams

abotticelliΈνας πίνακας της Αφροδίτης του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης Σάντρο Μποτιτσέλλι θα εκτεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες για πρώτη φορά, ως μέρος μιας περιοδεύουσας έκθεσης με δεκαέξι πίνακες από όλο το έργο του.

Η έκθεση “Botticelli and the Search for the Divine: Florentine Painting between the Medici and the Bonfires of the Vanities” θα παρουσιαστεί στο Muscarelle Museum of Art της Βιρτζίνια, πριν ταξιδέψει στο Museum of Fine Arts στη Βοστόνη. Ένα από τα ξεχωριστά έργα της έκθεσης θα είναι μία από τις μόνο δύο απομονωμένες απεικονίσεις της Αφροδίτης που ζωγράφισε ποτέ αυτός ο πολύ αγαπημένος καλλιτέχνης.

Εκτός από τα δεκαέξι έργα του Μποτιτσέλι, -πολλά από τα οποία σε πραγματικό μέγεθος από ιταλικά μουσεία και εκκλησίες-, οι επισκέπτες θα δουν και έξι έργα από το δάσκαλό του Φιλίππο Λίππι. Όντας ο μοναδικός μαθητής του Μαζάτσιο και δάσκαλος του Μποτιτσέλλι, αυτή η έκθεση θα είναι μια σπάνια ευκαιρία για να δει κάποιος έργα του δίπλα σε αυτά του πιο διάσημου μαθητή του.

Επίσης, θα εκτίθενται έργα του γιου του Λίππι, του Φιλιππίνο Λίππι, που ήταν μαθητής του Μποτιτσέλλι, αλλά και άλλων σημαντικών εκπρόσωπων της Αναγέννησης στη Φλωρεντία, όπως του Αντόνιο ντελ Πολλαγιουόλο, και πορτραίτα που αναπαριστούν τους ορκισμένους εχθρούς Λαυρέντιο το Μεγαλοπρεπή και Τζιρόλαμο Σαβοναρόλα.

Ένας πλούσιος κόσμος από την αρχαία Ελλάδα στην καρδιά των ΗΠΑ

E-mail Εκτύπωση PDF

onasseioΗ Ελλάδα δείχνει και πάλι το υπέροχο πρόσωπό της στην καρδιά της Νέας Υόρκης. Για μια ακόμη χρονιά, το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο που έχει την έδρα του στην πόλη που ποτέ δεν κοιμάται, παρουσιάζει μια σπουδαία αρχαιολογική έκθεση. Τίτλος, της, «Ενας κόσμος συναισθημάτων, αρχαία Ελλάδα 700 π.Χ- 200 μ.Χ.»

Εκατόν τριάντα αριστουργήματα από τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας και του κόσμου, συγκεντρώνονται σε αυτή την έκθεση. Ανάμεσά τους, το Μουσείο της Ακρόπολης (Αθήνα), το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Αθήνα), Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι), το Βρετανικό Μουσείο και τα Μουσεία του Βατικανό. Στόχος της είναι να διερευνήσει τις ιδέες και τις συμπεριφορές των ανθρώπων της κλασικής αρχαιότητας σχετικά με τα συναισθήματα, καθώς και τους τρόπους αποτύπωσής τους.

Τα αγάλματα της Μοσούλης δεν είναι στο μουσείο

E-mail Εκτύπωση PDF

amosul-museumΜονάχα στάχτες, σκόνη, θρύψαλα,  και επιγραφές από εκθέματα έμειναν μέσα στα ερείπια του Αρχαιολογικού Μουσείου της Μοσούλης. Οι μαχητές του ιρακινού στρατού που το ανακατέλαβαν δεν περίμεναν να βρουν περισσότερα. Πριν ο ISIS πάρει υπό τον έλεγχό του την πόλη, τα περισσότερα εκθέματα, όπως και τα αρχαία από τις αποθήκες του, είχαν μεταφερθεί για προστασία στη Βαγδάτη. Ετσι, τα περισσότερα από αυτά που φάνηκαν να καταστρέφονται μπροστά στις κάμερες του Ισλαμικού Κράτους, ήταν αντίγραφα.

Ωστόσο, κάποια εκλάπησαν για να πουληθούν και κάποια αυθεντικά αρχαία, όντως καταστράφηκαν με τις βαριοπούλες και τα τρυπάνια. Τι ακριβώς έχει χαθεί για πάντα και τι μεταφέρθηκε με ασφάλεια, θα διαπιστωθεί πολύ καιρό μετά. Τότε θα αποφασίσουν και οι αρμόδιοι πότε θα επισκευάσουν- και στην ουσία θα ξαναχτίσουν- το  κέλυφος του Μουσείου. Προς το παρόν όμως, το ίδιο το μουσείο αποτελεί σημαντικό τοπόσημο και ήθελαν πάση θυσία να το έχουν υπό την προστασία τους.

Μια εταιρία διαχείρισης $2,5 τρισεκ. έβαλε ένα άγαλμα ενός κοριτσιού μπροστά από τον ταύρο της Wall Street

E-mail Εκτύπωση PDF

abullΤης Rachael Levy

Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία διαχείρισης κεφαλαίων στον κόσμο εγκατέστησε την Τρίτη το πρωί ένα μπρούτζινο άγαλμα ενός κοριτσιού που φαίνεται να αψηφά το χαρακτηριστικό άγαλμα της Wall Street με τον ταύρο που επιτίθεται, ως μέρος της νέας εκστρατείας της για να πιέσει τις εταιρίες να προσθέσουν περισσότερες γυναίκες στα συμβούλιά τους.

Οι State Street Global Advisors, η οποία διαχειρίζεται σχεδόν $2,5 τρισεκ. και αποτελεί μέρος της State Street Corp., ξεκίνησε την εκστρατεία πριν τη Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας.

Οι διαχειριστέςς κεφαλαίων είπαν ότι θα ψηφίσουν ενάντια στα συμβούλια εάν μια εταιρία δεν κάνει κινήσεις για να αυξήσει τον αριθμό των γυναικείων μελών της. Η State Street σχεδιάζει να στείλει ένα γράμμα σε 3.500 εταιρίες την Πέμπτη για να τους ζητήσει να αντιδράσουν.

Παραίτηση του διευθυντή του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης λόγω συνεχούς χειροτέρευσης των οικονομικών του

E-mail Εκτύπωση PDF

ametΟ Thomas Campbell, διευθυντής του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης (ΜΕΤ) της Νέας Υόρκης θα παραιτηθεί από τη θέση του, σύμφωνα με μία ανακοίνωση του μουσείου. Τους τελευταίους μήνες ο Campbell, μαζί με το συμβούλιο του μουσείου και άλλους κορυφαίους διαχειριστές, πέρασαν από εξονυχιστικούς ελέγχους, καθώς το ΜΕΤ προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το δημοσιονομικό του έλλειμμα. Ο πρόεδρος του ΜΕΤ, Daniel Weiss, θα αναλάβει ενδιάμεσος διευθύνων σύμβουλος και θα αναπτύξει ένα σχέδιο μετάβασης μαζί με τον Campbell, ο οποίο θα παραμείνει στο μουσείο μέχρι τις 30 Ιουνίου. Ο Campbell πήγε στο ΜΕΤ το 1996 ως επιμελητής στο τμήμα των ταπισερί και έγινε διευθυντής τον Ιανουάριο του 2009.

Η Προσκύνηση των Μάγων του Λεονάρντο επιστρέφει στο Uffizi μετά από συντήρηση

E-mail Εκτύπωση PDF

adorationΤης Hannah McGivern

Ένας προσφάτως συντηρημένος εκκλησιαστικός πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι, έργα που διασώθηκαν από τη σεισμική ζώνη της Κεντρικής Ιταλίας και σχέδια εμπνευσμένα από την Αναγέννηση του Ρώσου σκηνοθέτη κινηματογράφου Σεργκέι Αϊζενστάιν βρίσκονται στην εκλεκτή λίστα εκθέσεων που θα πραγματοποιηθούν φέτος στις Gallerie degli Uffizi της Φλωρεντίας. Το διάσημο μουσείου, το οποίο είναι γνωστό για τη μια συλλογή από αριστουργήματα καλλιτεχνών όπως ο Μποτιτσέλι, ο Ραφαήλ και ο Τιτσιάνο, που τραβά τα πλήθη, θα εμπλουτίσει το πρόγραμμά του με περισσότερες περιοδικές εκθέσεις εκτός τουριστικής περιόδου, λέει ο διευθυντής του Eike Schmidt σε μια δήλωση.

Αφηρημένοι πίνακες της Ζάχα Χαντίντ έγιναν καθηλωτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας στη Serpentine Gallery

E-mail Εκτύπωση PDF

azahaΤης Jessica Mairs

Τέσσερις από τους αφηρημένους πίνακες της Ζάχα Χαντίντ χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία περιβαλλόντων κινουμένων σχεδίων σε εικονική πραγματικότητα, για μια έκθεση πάνω στην πρώιμη δουλειά της στη Serpentine Sackler Gallery.

Οι Serpentine Galleries συνεργάστηκαν με το τμήμα εικονικής πραγματικότητας του Zaha Hadid Architects και της Google Arts and Culture, για να δημιουργήσουν εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για την έκθεση “Zaha Hadid: Early Paintings and Drawings”.

Καλλιτέχνες επεκτείνονται σε διαφημιστικές πινακίδες του Λος Άντζελες

E-mail Εκτύπωση PDF

alaΤου Jori Finkel

Στις περισσότερες αμερικανικές πόλεις, υπάρχει ακόμη η τάση η δημόσια τέχνη να γίνεται σε πάρκα και, κατά βάση, χώρους πρασίνου. Αλλά στο Λος Άντζελες έχει μεγάλη επιτυχία στην άκρη του δρόμου. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, σε μια επέκταση θα μπορούσαμε να πούμε της μεγάλης παράδοσης του Λος Άντζελες στις τοιχογραφίες, ένας αυξανόμενος αριθμός από έργα δημόσιας τέχνης έχουν πάρει την μορφή διαφημιστικών πινακίδων -από φωτεινές ηλεκτρονικές στο Sunset Strip έως παλιομοδίτικες επιγραφές βινυλίου σε πιο ταπεινούς δρόμους.

Δικαστική απόφαση αναγκάζει γερμανικό μοναστήρι να εκθέσει Ναζί καλλιτέχνη

E-mail Εκτύπωση PDF

aklahnΤης Catherine Hickley 

Οι κληρονόμοι του Erich Klahn, ενός Ναζί καλλιτέχνη, του οποίου η δουλειά για εκκλησίες περιείχε ρατσιστικά και γερμανικά σύμβολα, όπως η σβάστικα και τα ρουνικά, κέρδισαν σε μια δικαστική μάχη που θα διαβεβαιώσει ότι η τέχνη του θα συνεχίσει να εκτίθεται σε ένα μοναστήρι στη βόρεια Γερμανία.

Το 2014, μετά την αποκάλυψη των σχέσεων του Klahn με τους Ναζί, η Klosterkammer στο Αννόβερο, μια περιφερειακή δημόσια αρχή υπεύθυνη για τη διαχείριση ιδιοκτησίας που παλαιότερα ανήκε στην εκκλησία, ακύρωσε ένα συμβόλαιο με του κληρονόμους του Klahn που την υποχρέωνε να κρατά και να εκθέτει τα έργα του. Τον Ιανουάριο το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο Δικαιοσύνης, το ανώτατο δικαστήριο της Γερμανίας, απέρριψε την έφεση της Klosterkammer ενάντια σε προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις που έκριναν άκυρη την ακύρωση. 

Ο Anish Kapoor κερδίζει το βραβείο Genesis και δίνει $1 εκατομμύριο για να βοηθήσει τους πρόσφυγες

E-mail Εκτύπωση PDF

akgen1Του Nicholas Forrest

 Ο Βρετανός καλλιτέχνης Σερ Anish Kapoor (Ανίς Καπούρ) δωρίζει το βραβείο 2017 Genesis Prize Laureate, αξίας $1 εκατομμυρίου, που έλαβε, για να βοηθήσει στην ανακούφιση της κρίσης των Σύριων προσφύγων και για να επεκτείνει την ανάμειξη της Εβραϊκής Κοινότητας στην παγκόσμια προσπάθεια για τη στήριξη των προσφύγων. Η δέσμευσή του συνεχίζει την παράδοση των βραβευθέντων με το Genesis Prize να δωρίζουν το έπαθλο του ενός εκατομμυρίου δολλαρίων για σημαντικούς σκοπούς.

"Έφυγε" στα 29 του ο Κινέζος φωτογράφος Ren Hang

E-mail Εκτύπωση PDF

ahangΣοκ και θλίψη επικρατεί από χθες στους κύκλους της φωτογραφίας και της σύγχρονης τέχνης διεθνώς, καθώς φίλοι του φωτογράφου και καλλιτέχνη Ren Hang άρχισαν να τον αποχαιρετούν στα social media. Ο μόλις 29 ετών Κινέζος ήταν από τις πιο ξεχωριστές και ελπιδοφόρες φωνές στον τομέα της καλλιτεχνικής φωτογραφίας και είχαμε τη χαρά να δούμε στην Ελλάδα έργα του εν τη γενέσει τους μόλις πρόπερσι, το 2015, στην γκαλερί Atopos CVC.

Σελίδα 1 από 20