www.artnews.gr

Τρίτη, 28. Μάρτιος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Εκθέσεις

Ομαδική με Βελώνη, Παπαδόπουλο & Τσαγκάρη στην Kalfayan Αθήνας

akalfapapΟι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν στην γκαλερί της Αθήνας την έκθεση των Κωστή Βελώνη, Γιάννη Παπαδόπουλου και Πάνου Τσαγκάρη, με τίτλο «Φθαρμένος Ήλιος», αυτήν την Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017.

Στην ελληνική αρχαιότητα η έκλειψη θεωρείτο κακός οιωνός, προμήνυμα διχόνοιας και δυστυχίας. Στη σημερινή Ελλάδα οι συνεχείς εκλείψεις που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια, πέρα απο την απολαυστική εμπειρία της παρατήρησης των αστρονομικών φαινομένων, μαρτυρούν μια υπόγεια πλευρά που συνοδεύεται με τις προλήψεις.

Στην έκθεση φωτίζονται εκείνες οι ενδείξεις που περνούν αθέατες μέσα από τη ρουτίνα της κανονικότητας, με τις αποτυχίες  και τις τρικλοποδιές της καθημερινότητας οι οποίες μεταφράζονται σε μια γεωμετρία των ελλειπτικών σχημάτων, των εκλείψεων τους και των σκιών που αφήνουν οι προβολές τους.

Αυτή η αμφίσημη προσέγγιση στην έκλειψη, στο έργο του Κωστή Βελώνη, Γιάννη Παπαδόπουλου και Πάνου Τσαγκάρη μεταγράφεται ως αντίσταση στις προυπάρχουσες δομές, ως ένα σφάλμα που επιδιώκει τη συνέχιση του, την ένταση μιας διαταραχής που γίνεται προιόν δημιουργικότητας και αναθεώρησης της καθεστηκυίας τάξης.

Ο Γιώργος Γεροντίδης στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου

athanasgerontΗ γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου παρουσιάζει αυτήν την Παρασκευή 31 Μαρτίου την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Γιώργου Γεροντίδη, με τίτλο a poor mansomething.

Σαν ένα σύγχρονο cabinetdescuriosités η ατομική έκθεση του Γιώργου Γεροντίδη προκαλεί και διεγείρει τον επισκέπτη. Με φρέσκια και αυθεντική ματιά απέναντι στη σύγχρονη τέχνη τα έργα, παιχνιδιάρικα και σουρεαλιστικά, διαπραγματεύονται και ακροβατούν μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο δημιουργός με ταχυδακτυλουργικό τρόπο, μεταμορφώνει καθημερινά αντικείμενα, φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους, σε ονειρικά δημιουργήματα. Σχέδια, πίνακες, γλυπτά, τρισδιάστατες κατασκευές και εγκαταστάσεις συνθέτουν ένα ενιαίο μωσαϊκό, μία ατμόσφαιρα τόσο εξωπραγματική όσο και προκλητική. Ο επισκέπτης νιώθει ως άλλη Αλίκη στη Χώρα των θαυμάτων, περιπλανώμενος σε ένα τρισδιάστατο, τεχνητό περιβάλλον όπου τα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού δεν είναι ευδιάκριτα. Η λεπτή γραμμή που χωρίζει, ή μήπως συνδέει τη ζωή από ή με την τέχνη τίθεται και πάλι σε αμφισβήτηση. Ο Γεροντίδης ως σύγχρονος HenryMatisse ή μήπως JosephKosuth θέτει το ερώτημα και περιμένει από το θεατή την απάντηση.

“Back to basics: Τext” Ομαδική στην ENIA Gallery

abassanosΗ ΕΝΙΑ Gallery παρουσιάζει αυτήν την Παρασκευή 31 Μαρτίου την ομαδική έκθεση «Back to basics: Text», σε επιμέλεια Αρτέμιδος Ποταμιάνου.

Ως μέρος της σειράς εκθέσεων Back to Basics, που εξετάζει βασικά θέματα και στοιχεία της εικαστικής πρακτικής, η έκθεση “Back to Basics: Text” σκοπό έχει να διερευνήσει τους στόχους αλλά και τις μεθόδους προσέγγισης κατά την εικαστική χρήση του κειμένου στο έργο των καλλιτεχνών.

Ο γραπτός λόγος υπήρξε μέρος των εικαστικών έργων από την αρχή της ιστορίας της τέχνης. Αποσπάσματα κειμένων αποτελούσαν τμήμα ενός έργου στην Αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο και την Αναγέννηση έχοντας όμως πάντα ένα δευτερεύοντα, επικουρικό, συνοδευτικό χαρακτήρα, εξυπηρετώντας μια λογική επίλυσης πιθανών ασαφειών. Στα έργα αυτά ο γραπτός λόγος δεν αποτελεί ποτέ από μόνος του εικαστικό έργο.

Πρώτη ατομική της Ραλλούς Παναγιώτου στην Bernier/Eliades

abernierallouΗ πρώτη έκθεση της Ραλλούς Παναγιώτου στην γκαλερί Bernier-Eliades, με τίτλο Incorporeal Bundles, θα εγκαινιαστεί αυτήν την Τετάρτη 29 Μαρτίου.

Η Ραλλού Παναγιώτου δημιουργεί γλυπτά με σύνθετη υλικότητα και μορφολογική ακρίβεια. Τα έργα της, συνταγμένα από επανακατασκευασμένα θραύσματα χώρων, προϊόντων και ίχνη χειρονομιών, καταρρίπτουν διακρίσεις ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους αντικειμένων και τεχνολογιών, μέσω συναισθηματικών συνδέσεων.

Στην έκθεση Incorporeal Bundles, συνεχίζει την ανάλυση αρχιτεκτονικών μερών και καθημερινών αντικειμένων των οποίων η αξία και δυνητικότητα βρίσκεται στο ότι η σύνδεση τους με το σώμα, την ιστορία, καταστάσεις δράσης ή αδράνειας, τα αποκλείουν από κάθε εμπορική συναλλαγή.

Ένα Διαχρονικό Ταξίδι στην Ιόνια Οδό

aeksodosΜε μια  περιοδική αρχαιολογική  έκθεση που διοργανώνει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και ο Κοινωφελής Πολιτιστικός Οργανισμός  «Διέξοδος»  ξεκινούν στο Μεσολόγγι  οι φετινές ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΞΟΔΟΥ.

Τα εγκαίνια  της έκθεσης θα γίνουν αύριο, Σάββατο  25 Μαρτίου, στους χώρους του Ιστορικού  Μουσείου της «Διεξόδου», όπου παράλληλα ο Δήμαρχος Νίκος Καραπάνος  θα κηρύξει την  έναρξη  των  δεκαπενθήμερων καλλιτεχνικών και πνευματικών εκδηλώσεων για την 191η επέτειο της Φρουράς της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων.

Η έκθεση περιλαμβάνει εντυπωσιακά  οικιστικά και ταφικά  ευρήματα  αλλά και  ευρήματα βυζαντινών μνημείων,που προέρχονταιαπό τις ανασκαφές για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, τα οποία για πρώτη φορά  παρουσιάζονται  στο κοινό.

Πρόκειται για μια περιοδική αρχαιολογική έκθεση μοναδικών αντικειμένων από τα προϊστορικά  μέχρι τα βυζαντινά χρόνια που μαρτυρούν και αποτυπώνουν την καθημερινή ζωή, τη θρησκεία, τον πλούτο, και το μεγαλείο της μακράς ιστορίας της Αιτωλοακαρνανίας: τελετουργικά σκεύη, αφιερώματα, κοσμήματα,  νομίσματα, τμήματα τοιχογραφιών, οικιακά σκεύη  και είδη καθημερινής χρήσης είναι μερικά από τα επτακόσια εκθέματα των  «θησαυρών» που προέκυψαν από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν  στις περιοχές  Μακύνειας, Κλόκοβας, Γαβρολίμνης Καλυδώνας, Αλίκυρνας, Σταμνάς, Στάνου, Αμφιλοχίας, Ανοιξιάτικου κ.λ.π του Νομού Αιτωλοακαρνανίας και τα οποία θα έχουν τη χαρά να απολαύσουν οι επισκέπτες μέχρι τις 5 Ιουνίου που θα διαρκέσει η έκθεση.

Γκράφιτι, αγάλματα, σκεύη και γούστο των Ελλήνων στην Πομπηία

apompeiΗ σχέση των Ελλήνων με την Πομπηία είχε πολλές και ενδιαφέρουσες πτυχές, όπως θα δείξει μια έκθεση που εγκαινιάζεται στις αρχές Απριλίου στην παλαίστρα της αρχαίας πόλης. Τίτλος της, «Η Πομπηία και οι Ελληνες».  Περιλαμβάνει περισσότερα από 600 αντικείμενα-  δάνεια μεγάλων μουσείων ανά τον κόσμο, και την έστησε ο αρχιτέκτονας Μπερνάρ Τσουμί. Ο ίδιος που σχεδίασε το Μουσείο της Ακρόπολης.

Οι σχέσεις των λαών φαίνονται από τα αρχαιολογικά ευρήματα. Στην Πομπηία έχουμε όχι μόνο εισαγόμενα αντικείμενα από την αρχαία Ελλάδα, παρά και γράφιτι σε ελληνική γλώσσα. Επίσης, την αλληλεπίδραση μαρτυρούν οι επιρροές στην τέχνη, στα αρχιτεκτονικά στυλ και στα τέχνεργα.

Αγάλματα, έργα τέχνης και μικρά καθημερινά αντικείμενα από την ίδια την πόλη που θάφτηκε μετά από ηφαιστειακή έκθεση, από το Σορέντο, την Κάπουα, την Ποσειδωνία, επιγραφές σε ελληνικά, ετρουσκικά και παλαιοϊταλικά, ασημικά και άλλα αντικείμενα παρουσιάζονται στην έκθεση. Ανάμεσά τους είναι και 28 ελληνικά, τα οποία δάνεισαν οι εφορείες αρχαιοτήτων Αθηνών και Ηλείας, με σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Εχουν ανασκαφεί στην αρχαία Αγορά των Αθηνών και στην αρχαία Ολυμπία.

«Η ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ - 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

epanastasi kmst lalosΣτη διάρκεια των 100 χρόνων μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση που συμπληρώνονται φέτος, τα σύμβολα, οι εικόνες, τα μηνύματα και τα συνθήματα, το πνεύμα, η ορμή, ο δυναμισμός και οι διαστάσεις ενός από τα ιστορικά γεγονότα που συγκλόνισαν τον κόσμο και καθόρισαν την ιστορία του 20ού αιώνα, παραμένουν επίκαιρα και αποτυπώνονται στη δημιουργία πολλών σύγχρονων εικαστικών. Η έκθεση με τίτλο«Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί-100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση»στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών παρουσιάζειτο «αφήγημα» της Οκτωβριανής Επανάστασης μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση 31 σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών, οι οποίοι καλούνται να δώσουν τη δική τους εκδοχή και να διαμορφώσουν μια ενιαία εικαστική παρέμβαση, για την ουτοπία της επανάστασης.

#pizza4seasons Τρίτη Πράξη: Gjergj Bodari

gjergjbodari kgold1K-Gold Temporary Gallery παρουσιάζει έως τις 13 Απριλίου την #pizza4seasons, μια online έκθεση σε τέσσερις πράξεις. Ο λογαριασμός Instagram της γκαλερί (@kgoldtemporarygallery) μετατρέπεται σε μια πλατφόρμα που θα διαχειριστούν σε εναλλαγή τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες επιλεγμένοι απο τέσσερις επιμελητές κοινοποιώντας την έρευνα τους.

Στο τρίτο μέρος του πρότζεκτ, η δημιουργική διαδικασία της περφόρμανς του Gjergj Bodari παρουσιάζεται διά μέσου μίας σειράς βίντεο και φωτογραφιών. Ο Bodari κατορθώνει μία σωματική αυτοβιογραφία, αντλώντας από πόλεις τις οποίες κατοίκησε και μορφές που ενέπνευσαν τις επιλογές του. Η έκθεση αναδεικνύει το ανθρώπινο σώμα ως πράξη ισορροπίας μεταξύ αντιθετικών πόλων, όπως: εντός-εκτός· ανθρώπινη κλίμακα-αρχιτεκτονική / μηχανική κλίμακα· προσωπική-δημόσια σφαίρα· οικείο-ανοίκειο. Το σώμα-ως-κίνηση παρουσιάζεται με τρόπο παιγνιώδη, άλλοτε ευάλωτο και εκτεθειμένο, άλλοτε πάλι δυναμικό και σίγουρο, σε ανοικτές αλληλουχίες μίας διαρκώς εξελισσόμενης αντίληψης της κίνησης. H διαδικασία του Bodari καθίσταται έτσι κατεξοχήν flânerie, μέσα από τη διαπραγμάτευση της αστικής υπόστασης του παρόντος ως σωματικής ποιητικής του χώρου.

Florian Eymann στην Γκαλερί Cube στην Πάτρα

Florian Eymann a prΗ Γκαλερί Cube εγκαινιάζει αυτήν την Πέμπτη 23 Μαρτίου τη συνεργασία της με τον εικαστικό Florian Eymann και παρουσιάζοντας μία ατομική έκθεση με τη ζωγραφική του δουλειά. Τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι λάδι σε καμβά και κάρβουνο σε χαρτί.

Η Λιάνα Ζωζά γράφει για τα έργα του Florian Eymann: «Η δουλειά του Florian Eymann διακρίνεται για τη δυναμική της, μια αίσθηση που δίνεται μέσα από τη συνομιλία της φόρμας και του χρώματος, τα οποία συνυπάρχουν ισότιμα, στην ιδιαίτερη τεχνική αντιμετώπιση των έργων του. Ο άριστος χειρισμός των υλικών που χρησιμοποιεί, οδηγεί στο να αναδύονται οι πρωταρχικές μορφές μέσα από το “σβήσιμο” της αρχικής εικόνας, δίνοντας ένα γοητευτικό για τον θεατή αποτέλεσμα. Τον θεατή που δεν γνωρίζει αν ο ζωγράφος θέλει να “αποπροσωποποιήσει” την εικόνα αφαιρώντας της την ταυτότητα ή αν θέλει εσκεμμένα να τον οδηγήσει στην ανακάλυψη του προσώπου.»

Σελίδα 1 από 105