www.artnews.gr

Τετάρτη, 22. Φεβρουάριος 2017

ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο οίκος Sotheby's έκανε την πρώτη του δημοπρασία ερωτικής τέχνης προς τιμήν του Αγίου Βαλεντίνου

aaisΟ ρομαντικός έρωτας πάντοτε ενέπνεε τους καλλιτέχνες, τους συγγραφείς και τους μουσικούς -το ίδιο και η ολοκλήρωσή του. Προς τιμήν της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's του Λονδίνου έκανε σήμερα, -γιατί σήμερα βόλευε το πρόγραμμα-, την πρώτη του δημοπρασία σύγχρονης τέχνης. Με τίτλο "Erotic: Passion & Desire", η δημοπρασία περιελάμβανε 107 lots, από την αρχαιότητα μέχρι το μοντερνισμό. 
 
 Στα έργα περιλαμβάνονταν ευρωπαϊκοί πίνακες και γλυπτά γυμνών λουομένων, σκίτσα του Εγκον Σίλε και του Πικάσο με γυμνές γυναίκες να χαϊδεύουν τον εαυτό τους, γραφικές κινέζικες περγαμηνές, ερωτικοί πίνακες με Κάμα Σούτρα από την Ινδία του 18ου αιώνα, ένα φαλλόσχημο γλυπτό του Ettore Sottsass και μία συλλογή ιαπωνικών shunga (προφανώς). Και έπειτα, υπήρχαν τα πραγματικά σκανδαλώδη αντικείμενα, όπως ένα τραπέζι με φαλλούς για πόδια (αφιερωμένο στη Μεγάλη Αικατερίνη) και μία απαγορευμένη ακτινογραφία. 

Οι καλλιτεχνικές διοργανώσεις του Λονδίνου και των Βρυξελλών αποκαλύπτουν προκλήσεις για την αγορά τέχνης το 2017

brafaΤου Scott Reyburn

Οι συζητήσεις στο Λονδίνο και την Ουάσινγκτον μιλάνε για ασφάλεια συνόρων, προστασία τοπικών βιομηχανιών και την απόρριψη των μεγάλων σχεδίων των διεθνών συμφωνιών.

Το μετατοπιζόμενο πολιτικό κλίμα δε θα έλεγε κανείς ότι είναι καλά νέα για την αγορά τέχνης, τις οποίας η ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, κυρίως στην κορυφή του εύρους των τιμών, έχει τροφοδοτηθεί εν μέρει από κέρδη της παγκοσμιοποίησης.

Πρόσφατα γεγονότα στις Βρυξέλλες και το Λονδίνο έχουν τονίσει της μεταβαλλόμενες δυναμικές του παγκόσμιου εμπορίου τέχνης. Στις 20 Ιανουαρίου, τα «πριβέ εγκαίνια» της 62ης έκδοσης της Brafa, της πρώτης σημαντικής φουάρ για τέχνη και αντίκες φέτος στην Ευρώπη, πραγματοποιήθηκαν στην πρωτεύουσα του Βελγίου.

Η έκδοση του Ιανουαρίου 2016 της Brafa ήταν υποτονική, μιας και πραγματοποιήθηκε τόσο κοντά στις τρομοκρατικές επιθέσεις του Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι. Και δύο μήνες μετά τη φουάρ, οι ίδιες οι Βρυξέλλες δέχθηκαν επίθεση από μέλη του Ισλαμικού Κράτους.

Η Tate Britain ποντάρει σε αναδρομική του Ντέιβιντ Χόκνεϊ για να φέρει κόσμο και τα έργα του ανεβαίνουν κι άλλο σε αξία

AhockneyΤου Χοσέ ντα Σίλβα

Μια εκτενής αναδρομική στο έργο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ (David Hockney) άνοιξε την περασμένη Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου στην Tate Britain,  για να τιμήσει την καριέρα του Βρετανού καλλιτέχνη, ο οποίος αυτό το καλοκαίρι θα γίνει 80.  «Θα λέγαμε ότι είναι η μεγαλύτερη έκθεση που έχουμε κάνει στην Tate Britain», λέει ο Κρις Στήβενς (Chris Stephens), συνεπιμελητής της έκθεσης. «Παρουσιάζουμε πίνακες και σχέδια, φωτογραφικά έργα, βίντεο, σχέδια σε iPhone και iPad.»

Υπάρχουν πάνω από 150 έργα, από μια αυτοπροσωπογραφία του 1954 έως έργα που μόλις τελείωσε. «Μας προειδοποίησαν ότι ένας από τους πίνακες μπορεί να είναι ακόμα νωπός», λέει ο Στήβενς. «Αυτό που θέλουμε να βγάλουμε προς τα έξω είναι ότι, από την αρχή της καριέρας του, ο Χόκνεϊ έχει ασχοληθεί με το ερώτημα της δημιουργίας εικόνων: τι είναι το να απεικονίζεις το χώρο και το χρόνο σε δύο διαστάσεις.»

Artgenève, η ελβετική φουάρ που κερδίζει έδαφος

artgeneveΤης Πολίν Λε Γκαλ

Κάθε Ιούνιο, ο κόσμος της τέχνης πηγαίνει με θρησκευτική ευλάβεια στη Βασιλεία για τη φρενήρη φουάρ Art Basel. Τώρα, οι συλλέκτες επέστρεψαν για δεύτερη φορά στην Ελβετία, από τις 26 έως τις 29 Ιανουαρίου, για την Artgenève. Μόλις έξι χρόνια μετά τη σύλληψή της, η Artgenève έχει καταφέρει να προσελκύσει σημαντικά ιδρύματα, λάτρεις της τέχνης και γκαλερί.

 Διάλογος με τα ιδρύματα

 Ο διευθυντής της Artgenève, Τόμας Χαγκ (Thomas Hug), αναγνωρίζει τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει αυτού του τύπου η φουάρ. “Οι συλλέκτες διστάζουν”, εξηγεί. “Ταξιδεύουν σε φουάρ σε όλο τον κόσμο και τείνουν να βλέπουν το ίδιο πράγμα παντού.” Αντιμέτωπη με την ατονία τους, η Artgenève ετοίμασε φιλόδοξες συνεργασίες με τοπικά ιδρύματα. “Οι συλλέκτες έρχονται και για τις γκαλερί που ξέρουν και για αυτά τα έργα”, λέει.

 Για παράδειγμα, πέρσι οι διοργανωτές αποφάσισαν να ανεβάσουν την ποιότητα για να αντιμετωπίσουν την κρίση. Έκαναν ανάθεση, επίσης, για το μεγαλύτερο έργο που έχει ποτέ παραχθεί στην Ελβετία: μια τοιχογραφία σαράντα μέτρων του Σολ Λε Γουίτ (Sol LeWitt). Το έργο πήρε βδομάδες για να ολοκληρωθεί. Φέτος, ένα έργο “αντάξιο μουσείου”, μια λαμπερή εγκατάσταση 2.000 μέτρων εκτέθηκε από τον Αμερικάνο καλλιτέχνη Άντονι ΜακΚαλ (Anthony McCall). “Είναι πράγματα που θα έβλεπε κάποιος στην Art Basel Unlimited, απλά μεγαλύτερα", λέει ο Τόμας Χαγκ ενθουσιασμένος.

 Το διακεκριμένο Ίδρυμα Beyelerx, το οποίο συνήθως εκθέτει στην Art Basel, δέχτηκε την πρόσκληση της Artgenève για να γιορτάσει τα 20ά του γενέθλια μαζί με το Fonds d’art contemporain de la Ville de Genève (FMAC), το Centre de la Photographie de Genève και ξένα ιδρύματα όπως το ICA και το Istituto Svizzero di Roma. Το Musée d’art moderne et contemporain de la ville (MAMCO) έκανε αρκετές αγορές στη φουάρ, τις οποίες μετέπειτα παρουσίασε στο δικό του περίπτερο. “Είναι ένας πολύ ξεκάθαρος τρόπος για να δείξουμε στους ανθρώπους τη στενή σχέση μεταξύ του μουσείου και της φουάρ”, εξηγεί ο Τόμας Χαγκ. Για αυτόν, το μέλλον των μοντέρνων και σύγχρονων καλλιτεχνικών φουάρ βρίσκεται στη δυναμική σχέση που μπορεί να χτιστεί με τα ιδρύματα.

 Τοπικές Ρίζες

 Η ποιότητα αυτών των εκθέσεων των ιδρυμάτων και οι καλές πωλήσεις που έχουν καταγραφεί από τις γκαλερί που συμμετέχουν, προσέλκυσαν όλο και μεγαλύτερα ονόματα στην Artgenève. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να βρει κανείς στους διαδρόμους της γκαλερί όπως οι Marlborough, Daniel Templon, Nathalie Obadia, Gagosian, Natalie Seroussi, Johann König και Franco, μεταξύ άλλων.

 Παρ' όλ' αυτά, ο Τόμας Χαγκ σκοπεύει να παραμείνει πιστός στις δύο βασικές αρχές της φουάρ: να παραμείνει σε ένα διαχειρίσιμο μέγεθος (περίπου 80 γκαλερί) και, για τα ιδρύματα, να τιμήσει την ελβετική σκηνή. “Θέλουμε να κρατήσουμε μια καλή αναλογία με τις τοπικές γκαλερί στην Artgenève”, λέει. “Δεν θέλουμε να γίνουμε σαν τις διεθνείς φουάρ, που πλέον δεν έχουν θέσεις για τοπικούς συμμετέχοντες. Επίσης, οι συλλέκτες έρχονται για να ανακαλύψουν κάτι καινούριο.”

 Οπότε, κάποιες ελβετικές γκαλερί συμμετείχαν στη φουάρ για πρώτη φορά, όπως η Gallery Francesca Pia από τη Ζυρίχη. Ήταν, επίσης, παρούσες γαλλικές γκαλερί, όπως η Le Minotaure, η οποία συμμετείχε με μια έκθεση για το Σαλόνι της Βαρόνης του Έτιγκεν, η οποία παρουσίασε για πρώτη φορά αρκετούς Ρώσους καλλιτέχνες στη σκηνή του Παρισιού τη δεκαετία του 1910.

 Βοηθώντας γκαλερί μεσαίου μεγέθους

 Η φουάρ έχει επίσης ως στόχο της να δημιουργήσει χώρο και για γκαλερί μεσαίου μεγέθους, οι οποίες πλέον παλεύουν για την επιβίωσή τους και τείνουν να χάνονται σε ένα ολοένα και πιο παγκόσμιο σύστημα. “Προτιμούμε να αρνηθούμε σε κάποιες γκαλερί και να δώσουμε σε αυτές που έρχονται όσες ευκαιρίες μπορούμε έτσι ώστε να πουλήσουν”, λέει ο διευθυντής.

 Μετά από αυτή την έκτη έκδοση, ο Τόμας Χαγκ θα δώσει όλη την ενέργειά του για να προετοιμάσει την Art Montecarlo τον επόμενο Απρίλιο. Ο διευθυντής υπόσχεται ότι το πρόγραμμα θα είναι πιο φιλόδοξο από ποτέ.

Πηγή: newsoftheartworld.com

Απόδοση: Χρόνης Μούγιος

Δημοπρασία για την υποστήριξη της “Φλόγας” από το Myrό Antiques House

akalamaras3 Dimoprasia FlogaΗ Myrό Gallery και ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House διοργανώνουν δημοπρασία έργων τέχνης την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 στο χώρο Project Room της Myrό Gallery, με στόχο τη στήριξη του σημαντικού και πολυσχιδούς έργου του Συλλόγου γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια “Φλόγα”. Στη δημοπρασία συμμετέχουν με έργα τους 29 εικαστικοί καλλιτέχνες από όλο το φάσμα των εικαστικών τεχνών, με τιμή εκκίνησης των έργων τα €100 ευρώ.

Η ιδέα της δημοπρασίας προέκυψε από μία συζήτηση του δημοπράτη κ. Σταύρου Μυρωνίδη, ιδρυτή και Προέδρου του Myrό Antiques House, με την Πρόεδρο της “Φλόγας”,  κα. Μαρία Τρυφωνίδου τον περασμένο Ιούνιο.  Έτσι, εστάλη μία πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες, για τη στήριξη της πρωτοβουλίας, μέσω της Myrό Gallery. Η Φλόγα διέθεσε ειδικές μάσκες που

Ο διαδικτυακός οίκος δημοπρασιών τέχνης Auctionata κηρύσσει πτώχευση

Της Λάουρα Τσέστερ

agavel-spotlightΗ εταιρεία Auctionata Paddle8 AG, με έδρα της τη Γερμανία, ζήτησε προστασία σε περίπτωση πτώχευσης και σχεδιάζει να διαχωρήσει το Paddle8, πουλώντας το σε έναν επενδυτή, με την υποστήριξη του διαχειριστικού τμήματός της στη Νέα Υόρκη.

Μία δήλωσή της έλεγε: «Η μητρική εταιρεία είναι σε διάφορες ενεργές συζητήσεις με πολλά υποσχόμενους επενδυτές, για να την ανακεφαλαιοποίησή της, τη χρηματοδότηση στρατηγικών ανάπτυξης της Auctionata, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της ισχυρής τεχνολογικής πλατφόρμας της.»

Ο Τόμας Χέσε (Thomas Hesse), ο οποίος ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή της Auctionata Paddle8 το Σεπτέμβριο του 2016, από τον ιδρυτή της Auctionata Αλεξάντερ Ζάκε (Alexander Zacke), είπε: «Η διαδικασία διαχωρισμού των δύο εταιρειών θα τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και εν τέλει, είναι ο καλύτερος δρόμος για να προστατέψουμε τα κεφάλαιά μας και τους υπαλλήλους μας.»

Έμπορος τέχνης του Μανχάταν προσαρμόζεται στις εποχές

epseΟι σφιχτές εποχές απαιτούν εναλλακτικές στρατηγικές -κυρίως για κάποιες από τις μικρότερες επιχειρήσεις τέχνης. Ο Τζοέλ Μέσλερ (Joel Mesler), επιφανής γκαλερίστας της Νέας Υόρκης, είναι ο τελευταίος έμπορος που ξανασκέφτηκε το μέλλον του. Φεύγει από το Μανχάταν, κλείνοντας σταδιακά το χώρο που μοιραζόταν με τον Ζακ Φόυερ (Zach Feuer) στην ανατολική μεριά της πόλης, για να πάει στο Ίστ Χάμπτον, στο Λονγκ Άιλαντ, όπου έχουν τα εξοχικά τους σπίτια πολλοί σημαντικοί κάτοικοι της Νέας Υόρκης, και όχι μόνο.

Μια κίνηση που ενέχει ρίσκο το να μετακινηθεί από το κέντρο του καλλιτεχνικού εμπορίου, αλλά ο Μέσλερ έχει κάνει τους υπολογισμούς του. “Το κόστος των ακινήτων αλλά και της ζωής στο Μανχάταν πρέπει να συνυπολογίζεται στην τιμή της τέχνης που πουλάς και σε μια οικονομία που επιβραδύνεται κάτι τέτοιο δεν είναι βιώσιμο. Επιπλέον, μπορώ να βγάλω τα ίδια ή και ακόμη περισσότερα λεφτά μέσα σε επτά νεκρούς μήνες στα Χάμπτονς σε σύγκριση με πέντε νεκρούς μήνες στην πόλη -και κέρδισα αρκετό χρόνο για να ξαναχαρώ με το σύστημα των γκαλερί”, λέει.

Ο νέος χώρος θα λέγεται Rental, το όνομα δηλαδή της πρώτης γκαλερί που είχε ιδρύσει αρχικά ο Μέσλερ στο Λος Άντζελες και έπειτα στο Μανχάταν το 2007. Η πρώτη του έκθεση θα ανοίξει το Μάιο και θα είναι, όπως λέει, “ένα πορτραίτο όλων των καλλιτεχνών με τους οποίους έχω συνεργαστεί,” συμπεριλαμβανομένων και των RH Κουέιτμαν (RH Quaytman) και Τζόνας Γουντ (Jonas Wood).

Οι μεγάλες εμπορικές γκαλερί, εν τω μεταξύ, εδραιώνουν τη θέση τους στη διεθνή αγορά τέχνης. Τα πιο δραματικά εγκαίνια προβλέπεται να είναι του έμπορου του Παρισιού και του Στρασβούργου Ταντέους Ρόπακ (Thaddaeus Ropac), που θα πραγματοποιηθούν στο Λονδίνο την άνοιξη, με τέσσερις εκθέσεις στους δύο ορόφους του Ely House στο Μέιφερ. Το κτίριο αυτό του 18ου αιώνα κάνει μια μεγάλη ανακαίνιση, πριν το άνοιγμά του στο κοινό στις 28 Απριλίου. “Δεν θα εκθέτουμε πάντα τέσσερις διαφορετικούς καλλιτέχνες, αλλά ήθελα να δώσω στο κάθε δωμάτιο ένα βάπτισμα στα εγκαίνια”, λέει ο Ρόπακ.

Σελίδα 1 από 37