Artnews

Μεγάλοι καλλιτέχνες κατακρίνουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Βρετανίας

2018-05-11 12:06:00

© Bara Cross / Pexels

«Κάθε παιδί θα έπρεπε να έχει ίση πρόσβαση στα οφέλη που μπορούν να παρέχουν οι τέχνες και ο πολιτισμός, όχι μόνο τα προνομιούχα.» Αυτό υποστηρίζουν μεταξύ άλλων σε ανοιχτή επιστολή τους στην εφημερίδα Guardian περισσότεροι από 100 καλλιτέχνες, ανάμεσα στους οποίους και 15 νικητές του Βραβείου Turner, όπως οι Grayson Perry, Lubaina Himid, Gillian Wearing και Jeremy Deller. Ο λόγος που διαμαρτύρονται είναι ο σταδιακός αποκλεισμός των τεχνών και των δημιουργικών μαθημάτων από το σχολικό πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία.

Σε μια χώρα που θεωρείται ένα από τα κατεξοχήν κέντρα εκμάθησης των καλών τεχνών, με πολλά καλλιτεχνικά κέντρα εκτός του Λονδίνου που θεωρείται μία από τις δύο πρωτεύουσες της τέχνης παγκοσμίως, τα δημιουργικά μαθήματα δεν είναι στις επιλογές για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως εκ τούτου, τα σχολεία ουσιαστικά εξαναγκάζονται να εστιάσουν σε άλλα μαθήματα και οι τέχνες μπαίνουν στο περιθώριο. «Μια καλή εκπαίδευση και μια εκπαίδευση κατάλληλη για τον 21ο αιώνα, πρέπει να είναι ευρεία και ισορροπημένη. Η νέα τροποποίηση με το English Baccalaureate (EBacc), ως έχει αυτήν τη στιγμή, δεν είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό», σημειώνουν οι υπογράφοντες, οι οποίοι ζητούν από την κυβέρνηση να αντιστρέψει αυτήν την πορεία.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο καλλιτέχνης Dexter Dalwood, ο οποίος είπε στην Art Newspaper ότι αισθάνεται ότι τα δημιουργικά μαθήματα γίνονται δευτερεύοντα. «(Αυτή η τροποποίηση) είναι ένα παράδειγμα του πώς αυτή η κυβέρνηση γνωρίζει "την τιμή για τα πάντα και την αξία για τίποτα"», λέει. «Πώς μπορούμε να λέμε ότι παρέχουμε στα παιδιά εκπαίδευση εάν αυτή δεν μπορεί να τα εισάγει στις τέχνες και να τα κάνει να εμπλακούν με αυτές σε ένα πνευματικό επίπεδο;»

Το βρετανικό Υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει, πάντως, ότι οι μαθητές εξακολουθούν να επιλέγουν τα καλλιτεχνικά για τις εξετάσεις τους στο βρετανικό σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο: το 2017, τα επέλεξε το 46,5% των μαθητών στα δημόσια σχολεία -μια πολύ μικρή αλλαγή συγκριτικά με το 47,2% που τα επέλεξε το 2010.