Artnews

Οι Millenials συλλέκτες βλέπουν την τέχνη περισσότερο ως περιουσιακό στοιχείο

2018-07-02 12:38:00

© AP Photo/Martin Meissner

Οι αγοραστές τέχνης που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1997, αυτοί δηλαδή που ανήκουν στη λεγόμενη γενιά των Millenials, έχουν μια περισσότερο χρηματική προσέγγιση στη δημιουργία των συλλογών τους, σε σχέση με προηγούμενες γενιές συλλεκτών τέχνης. Τουλάχιστον αυτό έδειξε μία νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική σε 892 νοικοκυριά υψηλής καθαρής αξίας και υπερ-υψηλής καθαρής αξίας.

Σύμφωνα με την έρευνα «Insights on Wealth and Worth 2018» του U.S. Trust, η αισθητική απόλαυση εξακολουθεί να είναι ο κυρίαρχος λόγος για να συλλέξει κανείς τέχνη. Παρόλα αυτά, παρατηρείται μια μετατόπιση μεταξύ των γενεών: οι νεαρότεροι συλλέκτες τείνουν να έχουν περισσότερο χρηματικά κίνητρα και να σκέφτονται το πόση αξία έχει η τέχνη τους ως περιουσιακό στοιχείο.

Οι Millenials είχαν διπλάσιες πιθανότητες από το υπόλοιπο δείγμα να μιλήσουν,  όταν ερωτήθηκαν για το τι τους καθοδηγεί στο να συλλέξουν τέχνη, για το ρόλο της τέχνης ως «ασφαλούς καταφυγίου» τώρα που οι αγορές είναι σε μια μεταβλητή φάση, καθώς και για την ικανότητά της να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για τη συγκέντρωση πλούτου. Είχαν, επίσης, παραπάνω από διπλάσιες πιθανότητες να δουν την τέχνη ως περιουσιακό στοιχείο που σχεδιάζουν να πουλήσουν για να αποκομίσουν γρήγορο κέρδος.

Παρόλα αυτά, αυτές οι νεότερες γενιές συλλεκτών (συμπεριλαμβανομένης και της Γενιάς Χ) πιστεύουν περισσότερο από τις προηγούμενες στην ικανότητα της τέχνης να αυξήσει την «κοινωνική συνείδηση» και να γίνει «καταλύτης για αλλαγή».

Γιατί έχει αυτό σημασία; Γιατί οι Millenials (21 έως 37 χρονών) είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη γενιά ανάμεσα στους αγοραστές τέχνης, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα, μεγάλωσε κατά 8% φέτος. Πλέον αντιπροσωπεύει το 27% του συνόλου των συλλεκτών, ξεπερνώντας έτσι τους συλλέκτες της Γενιάς Χ, οι οποίοι αποτελούν το 20% του συνόλου. Είναι, επίσης, υπερδιπλάσιοι του αριθμού των συλλεκτών που γεννήθηκαν από τη δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1940, της γνωστής ως «Σιωπηρής γενιάς» (ή Προπολεμικής γενιάς), οι οποίοι αντιστοιχούν πλέον στο 9%. 

Εάν αυτή η τάση για μια πιο χρηματική αντίληψη της τέχνης ανάμεσα σε αυτούς τους συλλέκτες συνεχιστεί, οι έμποροι τέχνης και οι ειδικοί των οίκων δημοπρασιών, οι οποίοι γενικά αποφεύγουν να μιλούν για το ρόλο της τέχνης ως περιουσιακού στοιχείου και τις επιδόσεις ενός έργου στη δευτερογενή αγορά, θα χρειαστεί να προσαρμοστούν ανάλογα.



© U.S. Trust 2018 Insights on Wealth and Worth

Πηγή: Artsy